Ga naar inhoud

Chocolade


Rosalie en Tinus

Aanbevolen berichten

In dit topic, in de post van bianca, staat een uitleg over chocolade... http://www.bunnybunch.nl/community/fotohoekje/42245-sidney-verslaafd.html

edit: bij soortgelijke discussies staan er ook enkele topic hierover. ;)

Maar voor zover ik lees, is een klein stukje niet zo erg. Zolang het maar niet te vaak gebeurt ;)

aangepast door knijtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chocolade is giftig voor konijnen, dus het hangte ervan af hoeveel het is en hoe groot je konijn is. Het beste wat je kan doen is denk ik je nijn goed in de gaten houden. Hopelijk is een klein stukje niet zo erg, maar als ze ineens stilletjes wordt, minder eet of raar gaat liggen of rare keutels krijgt moet je even een DA bellen denk ik.

Als je konijn gewoon normaal blijft gedragen, eten en keutelen zal het wel meegevallen zijn. Er zijn inderdaad eigenaren die zo stom zijn hun nijnen regelmatig mensensnoep te geven en die konijnen gaan meestal ook niet meteen dood, maar uiteindelijk gaan ze kapot aan schade aan darmen, nieren of lever denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein stukje kan ook erg zijn hoor. Niet elk konijn reageert er even sterk op, maar het is gewoon niet goed.

Het ene konijn krijgt er eerder last van als het andere konijn.

Maar als er nu nog geen klachten zijn, zal er inderdaad niet zo veel aan de hand zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het heeft te maken met de soort chocolade (hoeveelheid caffeine en theobromine van de chocola), het gewicht van het konijn en de hoeveelheid chocola die het konijn gegeten heeft, maar het kan dus dodelijk zijn.

Echter moet je konijn dan best wel een stuk gegeten hebben hoor en als je konijn na 24 uur nog nergens last van heeft dan gaat dat denk ik ook niet meer gebeuren.

maar in het vervolg dus erg opletten als je zelf chocola eet dat er niks op de grond valt. het kan lang en vaak goed gaan, maar het hoeft maar 1 keer verkeerd af te lopen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .