Ga naar inhoud

pluis is weer thuis, maar nu?


iloon82

Aanbevolen berichten

Pluis is weer thuis van zijn castratie. Alles is gelukkig goed gegaan.

Was erg zenuwachtig. Maar nu zit hij zo zielig ik zijn hok.

Ik heb allerlei lekkers in zijn hok gezet in de hoop dat hij zo snel mogelijk gaat eten.

Binnen welke tijd moeten ze weer 'de oude' zijn.

Hij heeft volledige narcose gehad en is om 13.00 geholpen.

Vooral ook omdat ik lees dat sommige gelijk al weer rondhupsen en aanvallen op het eten.

Tips adviezen??

Alles is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat niet echt een bepaalde tijd voor. Mijn Dibbes begon gelukkig wel gelijk weer met eten toen hij weer wakker was, maar 's avonds was hij pas weer helemaal bij kennis. Hij was om 11 uur gecastreerd en om 1 uur mocht ik hem alweer ophalen, dat was wel erg snel ook hoor. De rest van de middag heeft hij geslapen, de avond werd ie wat wakkerder en voordat ik naar bed ging was ie weer echt helemaal de oude. Maar er zijn inderdaad konijnen die vrij snel weer echt wakker zijn en goed eten. Dat verschilt dus echt per konijn.

Wat je even in de gaten moet houden is dat hij wel blijft eten. De meeste konijnen eten niet zo snel biks na een castratie en dat geeft voor even niet, zolang ze wel groenten en hooi blijven eten is er niet zoveel aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet veel van castraties, maar ik zou opletten hoe lang die niet eet.

Konijnen hebben gevoelige darmen dus... Zou idd meerdere soorten voedsel neerleggen voor het geval hij

bijv. wel zin heeft in hooi maar niet in droogvoer. (lijkt me sowiezo logischer.)

Meer advies heb ik niet. Suc6 ! (krijgt ie een vriendinnetje? Ben niet nieuwschierig hoor,,:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluis begint al weer wat bij te trekken. Heeft al een beetje stro gegeten! Dus ik positief ingesteld!

@pluisebol ja pluis krijgt/heeft al een vriendin een 10weken oude teddy widder genaamd wolk(je). Zodra we een paar weken verder zijn worden ze gekoppeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .