Ga naar inhoud

Konijn drinkt niet


ornithos

Aanbevolen berichten

Beste medeforumleden,

Woensdag ochtend

Ik had het idee toen ik gisteren, woensdag ochtend, naar mijn konijn (buiten) toe ging dat ze niet had gedronken uit de drinkfles. De avond daarvoor had ik haar zoals gewoonlijk 23g biks (hopefarms trio) gegeven (ze weegt 1.7 kg). Dit was op deze ochtend op. De keutels waren ook zacht, dus ik had maar een heel klein stukje wortel gegeven.

woensdag middag+avond

Ik had haar deze middag naar binnen gepakt op een groot laken. Hier heeft ze o.a. een tunnel waar ze normaal door heen rent, dit deed ze nu ook maar ze trok zich hier ook in terug en ging er in liggen, dit heeft ze nooit gedaan. Normaal is het laken na 2 uur bezaait met keutels, maar na 1.5 uur lag er nog geen keutel, na 2 uur kwamen ze, eerst waren ze echt zacht, later op de avond waren ze hard en zat er ook hooi in.

Op het eind van deze avond had ze weer echt zin in eten, de biks van vanochtend (23g) waren op en het hooi werd ook gegeten. Ze heeft ook gedronken uit de fles (zelf vastgehouden) en ik gok 30 ml uit een schaaltje met water. Heb nog tel contact met DA gehad.

donderdag, vandaag

ochtend, ze had niet uit de drinkfles gedronken, drinkbakje in het hok was ws omgevallen dus ik weet niet hoeveel ze had gedronken. Ze had redelijk gekeuteld, heb .5ml cisaral drops gegeven.

in de ochtend 9.00-15.00 heeft ze 30 ml uit de drinkfles gedronken. Vanmiddag binnen heeft ze in 2 uur 50 ml water uit het bakje gedronken.

Ze heeft vannochtend en vanmiddag een paar keer geknarsetand, vooral als ze iets had gegeten, en soms tijdens het knuffelen zachtjes knarsentanden (genieten) maar ook hard knarsentanden (pijn?). Ze heeft 1x gewoon zitten knarsentanden (+-8 x), het zou wel kunnen dat ze daarvoor een keutel had "gepakt".

Nu, na 3 uur binnen te hebben gezeten, nog geen keutels, ze is erg oplettend (oren etc), beweeglijk, speels, rent weer zoals vroeger door de tunnel, heeft veel zin in eten!, 1x beetje geplast.

Hebben jullie enig id?

Alvast erg bedankt!

aangepast door ornithos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm niet zo snel iets wat mij te binnen schiet. Geef je haar ook groenvoer? Daar halen konijnen namelijk ook erg veel vocht uit.

Het tandenknarsen tijdens/na het eten zou kunnen duiden op een mogelijke gebitsafwijking, denk bijvoorbeeld aan haken op de achterste kiezen die in de tong prikken. Dat zou voor problemen kunnen zorgen bij het drinken, want het bewegen van de tong kan dan pijn doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .