Ga naar inhoud

Lizzie eet niet meer


ManonIvy

Aanbevolen berichten

Normaal komt Lizzie als een gek aangerent als ze eten krijgen.

Maar gister avond bleef ze in een hoekje zitten. :aww:

Vanochtend met voeren bleef ze weer in een hoekje zitten...

Vamiddag heb ik maar wat babyvoeding gehaalt en dat haar proberen te voeren.

In het begin had ze echt zoiets van; bah, wat is dat?

Maar na een paar minuten begon ze toch aan het spuitje te knabbelen.

Je voelt haar ruggenwervel erg goed, en dat vind ik best gek... want ze is eigenlijk een beetje te zwaar.

Is het goed dat ze in ieder geval dwangvoeding eet, of moet ik langs de dierenarts?

Of iemand nog andere tips wat ik kan doen, om haar te laten eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gevallen is dwangvoeren huis schadelijk, niet zelf zitten proberen, meteen naar de dierenarts.

En babyvoeding is geen dwangvoer, er zitten geen vezels in.

Je moet echt snel actie ondernemen, als de darmen eenmaal stil liggen is het heel moeilijk om je konijn erdoor heen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gevallen is dwangvoeren huis schadelijk, niet zelf zitten proberen, meteen naar de dierenarts.

En babyvoeding is geen dwangvoer, er zitten geen vezels in.

Je moet echt snel actie ondernemen, als de darmen eenmaal stil liggen is het heel moeilijk om je konijn erdoor heen te krijgen.

Helemaal mee eens direkt naar de dierenarts gaan, des te langer je wacht des te zieker ze wordt!!!!!

Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowiezo zijn de eerste tekenen dat er wat is met je nijn..niet willen eten

.

Nee, als het konijn niet meer eet is de ziekte juist al vrij ver gevorderd en dat is ook de reden dat je dan met spoed naar de dierenarts moet. Eerder tekenen zijn bijvoorbeel kleinere keutels.

Verder ben ik het helemaal met je verhaal eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pechkonijn: daar heb je gelijk in maar konijnen geven t pas zo laat aan dat er wat is met ze,dat vaak voor ons niet meer eten 1 van de eerste signalen is.Mijn nijn is net overleden aan een longontsteking terwijl zij nog wel at en dronk.

tis zo moelijk te raden.

Ben ook wel benieuwd hoe t nu met Lizzie is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ManonIvy,

Ik begin nu toch een beetje zorgen te maken, omdat je niet reageert.

Is het wel goed gekomen met Lizzie?

Ik ben het helemaal met Wencke eens.

Konijnen geven zo laat aan, als er iets met ze is, dat je als eigenaar dit bijna niet kunt inschatten. Konijnen zijn echte binnenvetters.

Ik heb dit in juli weer een keertje gemerkt, dit keer met onze Victor.

Midden in die hittegolf eet hij zijn hooibal bjna niet meer leeg. Mijn katten aten ook minder door de warmte, dus ik gooide het daarop. Normaal gesproken moest ik om de 2 dagen die hooibal bijvullen. Met heel veel plezier zat hij hem dan weer leeg te halen.

Des te harder dat ding begon te zwaaien des te leuker hij het vond.

Zij droogvoer at hij wel op en ook zijn wortel, alleen niet meer helemaal.

De laatste keer dat ik hem verschoonde viel mij ineens op dat er minder urine in zijn kooi lag. Kort daarna ontdek ik dat zijn linkerboventand heel lang is en dat er iets bobbeligs roods achter zit. Bij de dierenarts is me verteld dat dit een tumor was en dat dit vaker voor komt bij oude konijnen. Of het kwaadaardig was of niet, maakte niet uit, omdat het niet te opereren was. Het gezwel zat zo dicht op het kaakbeen, dat hij het niet helemaal kon wegsnijden en het zou binnen een paar maanden weer teruggroeien.

Ik kon hem weer meenemen en zolang hij nog een leuk leventje had, was er niets aan de hand. Ik moest met hem terugkomen, als hij niet meer wou eten om hem te laten inslapen.

Eenmaal thuis heb ik zijn hele gedrag van de laatste tijd op een rijtje gezet.

Toen ik s'morgens merkte dat Victor twijfelde toen ik hem eten gaf (ondanks de pijn ging hij eten). Meestal schoot hij op zijn eten af en als je niet oppaste, sloeg hij het bakje uit je handen. Ik heb direkt de telefoon gepakt en met de dierenarts besloten om hem verder te pijn te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .