Ga naar inhoud

Nooit meer dierenwinkel konijn!!!!


docentje

Aanbevolen berichten

Arme Rufus. Al een paar dagen at hij wat minder. Vanmorgen at hij nog wat hooi en een paar dappere hapjes van zijn appel, maar 's middags at hij zelfs niet meer van zijn lievelingshapjes. Gelukkig kon ik net nog bij de dierenarts terecht. Een andere dan mijn normale, één die wel affiniteit met k'nijnen heeft. Eén blik in zijn bekje en nijn kreeg gelijk pijnstilling. Woensdag moet hij onder het mes. Hij heeft haakjes aan zijn kiezen en zijn kiezen lopen in een step. Ook staan de kiesjes in één kaak licht gebogen. Wat moet nijn een pijn hebben gehad.

Toen ik vroeg of het door verkeerde voeding kwam, kreeg ik als antwoord dat het helaas inteelt problemen zijn bij kleine rassen. Fokkers weten ervan maar doen er niets mee.

Ben naast bezorgd ook erg kwaad.

Gelukkig heb ik dwangvoeding en pijnstilling voor mijn Ruuf gekregen. De buuf heeft net geholpen met z'n eerstje portie. Vanavond krijgt ie om half tien nog wat en dan hoop ik dat 't voldoende is voor de nacht.

Ben zenuwachtig voor zijn operatie, maar de dierenarts was optimistisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaw, arm konijntje (en arme jij). Dat is wel een hele vervelende manier om te leren waarom je beter geen DW konijn kunt kopen inderdaad.. maar dan moet je het maar zo zien: jij hebt deze gered! Een andere eigenaar had hem misschien wel laten inslapen of was niet eens naar de DA gegaan.

Heel veel sterkte voor de operatie voor jullie allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Nu de pijnstilling werkt is Rufus weer levendiger en knabbelt hij wat op zachte hooitjes met brandnetel. Net z'n tweede dwangvoeding gehad en nog een schoteltje met geprakte en geweekte brokjes neergezet. Hij moet aansterken voor de operatie. En ik weet ook dat ik van dierenarts ga veranderen. Degene waar ik net ben geweest is écht lief voor konijnen. M'n reguliere D-arts heeft het meer op met katten en honden.

En... mocht ik ook een nieuwe nijn willen of een vriendinnetje voor Ruuf, dan ga ik naar een goede fokker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bij een goede fokker kan je konijn haken krijgen.kijk maar naar mijn max Dat bij rufus haken zijn ontstaan door foute stand van de kiezen door fout fok is ook wat voorbarig lijkt mij. dat kun je naar mijn weten niet zien zonder narcose of het moet heel ernstig scheef staan maar dan had hij er waarschijnlijk nooit goed mee kunnen eten. hoe oud is rufus nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil de operatie dan precies zeggen? Alleen de haakjes weghalen neem ik aan, meer kunnen ze toch niet doen.

Dat valt echt wel mee, ze krijgen een ligt roesje en voelen zich snel al beter. Wel even een nachtje binnen houden, want een konijn kan wat onderkoeling krijgen na een roesje.

Pico heeft ook een iets afwijkende kaak en te ver doorgroeiende kieswortels en haakjes gehad. De haakjes zijn verwijderd, aan de rest kun je niks doen. Optimale voeding en voornamelijk veel hooi om te kiezen voldoende te laten slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De haakjes worden weggehaald, de kiezen afgevijld zodat ze niet meer trapsgewijs lopen en aan de kaakafwijking is weinig te doen.

Ruuf is een binnenkonijn dus hij zal voldoende warmte hebben.

Bedankt voor de geruststelling.

Ruuf is de nacht goed doorgekomen en heeft vanochtend weer z'n dwangvoeding gehad. Straks krijgt hij weer wat. Gelukkig werken de pijnstillers. Hij heeft ook wat andijvie naar binnen kunnen werken.

Eng hoor, als je beestje opeens iets mankeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is snuifje ook van de dierenzaak, we kwamen der achter dat ze niet meer wou eten of drinken.

En dat kwam door een gebitsprobleem, we konden der inruilen maar kreeg het niet over me hart wie weet waar ze dan terecht kwam ???

We hebben der tandjes eerst laten slijpen, en even erna laten verwijderen..

Kenji komt uit een opvang, geen enkel problemen mee !

Reusje komt van een fokker, ze heeft snot maar het is al stukken minder en verder geen enkel problemen mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou iik heb er 1 bij een dierenwinkel gekocht en daar hadden we ook wat probleen mee maar we mochten als je dar en konijn kkoopt ook grtis naar een dierenarts en toevallig was het ook nog onze eigen dierenarts .

Maar een tip : Ik ken een fokker die is ook ook een dierenaerts en zij fokt ook een goed ras . en ze is daar ook bij aangesloten en heeft ook regelmatig konijnen te koop ik heb er nu ook 4 van haar .

www.mediana.nl/ieniemienie/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

jullie maken me bang !!!!

mijn diva is 6 maanden en komt ook uit de dierenwinkel (als ik het had geweten, maarja dan had ik me schat niet gehad)

ik merk nog niks aan haar .. maar het klinkt raar maar ben naar een dierenmedium geweest die zei dat ze soms last van haar tandjes heeft)

arme rufus ! beterschap !!!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Desiree,

Niet bang zijn. Als je het goed in de gaten houdt heeft je nijn een prima leventje. Rufus is na zijn eerste behandeling erg opgeknapt en is speelser dan ooit. Ik hou gewoon goed de tekenen in de gaten. Minder eten van zijn brokjes, opeens asociaal veel knagen aan de tafelpoot of het telefoonboek, traanoogje, zijn lekkerste hapjes laten staan etc. Volgende maand moet hij op controle. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Geniet maar lekker van je Diva en hou haar gewoon goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alle dierenwinkels zijn zo slecht hoor.

Ik ben het met jullie eens dat zeker 90% dat wel is, maar er zijn wel goede.

De winkel hier in de buurt is aangesloten met een hobbyfokker, ze hebben daarom niet altijd konijntjes maar toch. Ook de hokken zijn relatief groot en ze komen er echt pas met 8 weken.

De winkel verkoopt ook bijna geen snoepjes en heeft alleen het betere voer, maar 1 gemend .

Die nijntjes krijgen ook allemaal science selective voor jonkies en kruidenhooi. Al is dat laatste wat minder voor de koper, aangezien de konijntjes dan al snel verwend zijn, haha

Mijn Binkey komt daar vandaag en is dan ook gewoon gezond.

Nogmaals, ik ben het er volledig mee eens dat minstens 90% van de dierenwinkels wel slecht is en aan broodfokkers doet. Maar als je je eens goed informeert naar de winkel kan het in sommige gevallen prima:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alle dierenwinkels zijn zo slecht hoor.

Ik ben het met jullie eens dat zeker 90% dat wel is, maar er zijn wel goede.

De winkel hier in de buurt is aangesloten met een hobbyfokker, ze hebben daarom niet altijd konijntjes maar toch. Ook de hokken zijn relatief groot en ze komen er echt pas met 8 weken.

De winkel verkoopt ook bijna geen snoepjes en heeft alleen het betere voer, maar 1 gemend .

Die nijntjes krijgen ook allemaal science selective voor jonkies en kruidenhooi. Al is dat laatste wat minder voor de koper, aangezien de konijntjes dan al snel verwend zijn, haha

Mijn Binkey komt daar vandaag en is dan ook gewoon gezond.

Nogmaals, ik ben het er volledig mee eens dat minstens 90% van de dierenwinkels wel slecht is en aan broodfokkers doet. Maar als je je eens goed informeert naar de winkel kan het in sommige gevallen prima:yes:

dat ben ik zkr met je eens, ik was alleen een leek en heb er nooit aan gedacht dat er zulke fokkers zijn.

stom van mij he,

ik heb diva van de pets place.

maar het is ook leuk om te horen dat er goede dierenwinkels bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neee niet rufus!!!!

ik heb zelf er ok 2 uit de dierenwinkel nu 1.5 nog niks gehad even afkloppen

maargoed wat cindy zei niet alle fokkers

en ik zeg OPVANG OPVANG OPVANG als ie een partner krijgt

nou heel veel succes jullie allebei ik zal voor jullie duimen

dikke kus aan rufus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .