Ga naar inhoud

Be ziek :(


webwiper

Aanbevolen berichten

Bo en Be zijn een heerlijk stel. Be is de nieuwsgierige en altijd actieve dame die met de neus door de draad zit als de achterdeur nog maar opengaat.

Vandaag echter niet. Ik vond haar heel kalm in een hoektoiletje, oogjes half gesloten. Ze had nog warm in het nekje, maar ik merkte dat ze haar draai niet vond. Buikje gevoeld maar daar leek niks mis mee. Ze verliep een stukje en legde zich beneden languit in de ren, kwam tijdens de ganse dagelijkse hok-schoonmaakbeurt niet buiten.

Voorheen hebben we dit nog maar een tweetal keer gemerkt, en toen ging het ook na een uurtje weer volledig goed met haar. (vermoeden dat ze wat haar heeft binnengekregen door het vele wassen van Bo ?). Vanavond was het echter na twee uur nog niet beter en zijn we naar de DA van wacht getrokken. Deze gaf aan dat hij niks speciaals kon vaststellen. De buik voelde en klonk ok, het mondje, neusje en oogjes zijn prima, temp. ok, geen tekenen van uitdroging, ... Dus vermoeden dat ze iets verkeerd binnenkreeg. Kreeg een inenting hiervoor (vraag me niet wat, ik ben nutteloos in zo'n omstandigheden) en wat pijnstiller.

We hebben haar in een aparte ruime kooi gezet met hooi, water, stro, een dekentje, toiletje, enz ... vlak tegen een stuk van haar vertrouwde hok, zodat ze Bo nog kan horen, ruiken en zien. Net nog even gaan kijken, leek al iets beter maar nog verre van de vertrouwde Be. Ik maak me echt zorgen.

Enige wat ik deze week merkte is dat ze wat last had van haar hormonen. Een aantal keer met stro in de bek rondgelopen, maar nooit echt nest gemaakt.

Duimen dat het morgen beter gaat. Ik neem me voor haar niet onnodig te stressen door om het uur te gaan kijken. Heb ook wel met Bo te doen, die dit alles natuurlijk niet begrijpt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 4u30 nog eens gaan kijken. In eerste instantie niet veel progressie. Toen ik de kooi opendeed kwam ze er wel uit en liep ze nieuwsgierig door het tuinhuis. Ook meteen neus aan neus met Bo die in het gebruikelijke hok zit.

Opnieuw een takje wortelgroen gegeten.

Om 6u00 lagen er een aantal keuteltjes in het hok en het toiletje. Be nog steeds nieuwsgierig en zoekend naar Bo. We hebben hen dan maar terug samen gezet. Ze ging onmiddellijk het hok verkennen. Straks krijgen ze samen een kleine portie groenvoer en veel vers hooi, deze middag kom ik nog eens controleren hoe het gaat.

Duimen dat het voorbij is ... Waarschijnlijk heeft het bezoek aan de DA en de afzondering ook geen goed effect op haar gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .