Ga naar inhoud

Waterbakje, waterfles... Kieskeurig konijn :)


sloeri

Aanbevolen berichten

Hey BB'ers

onze jongste wil dus niet uit zo'n typisch drinkflesje water drinken...

enkel uit een waterbakje.

voor ons is dat nu niet direct een probleem natuurlijk, maar ben benieuwd of dat nog voorkomt ? of er eventuele problemen kunnen zijn of ontstaan hierdoor (lijkt me sterk, maar je weet maar nooit) ?

we kunnen het toch niet zonder drinken zetten tot het die fles vind....

groetjes

Anja en Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier weigeren ze allen een flesje te gebruiken nadat ze de bak ook gekregen hebben. Zelf ben ik er blij om ik haat die flesjes ook. Vooral in de winter vind ik een bak makkelijker. sneller het ijs eruit gehaald en ook voor de konijnen vind ik het veel fijner ze kunnen veel makkelijker drinken. Bongo wast zichzelf zelfs in de waterbak. Als hij het warm heeft gaat hij er gewoon in staan haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een fles beter vinden , maar er niet uit drinken is er niet uitdrinken......

Dan kan een konijn daadwerkelijk stoppen met drinken met alle gevolgen van dien...

Het advies wat ik altijd geef, al drinken ook jongen hier wel uit de drinkfles geeft dit dus geen garantie bij de mensen thuis.

Geef het beiden, zie je het jong drinken uit de drinkfles kan de waterbak weg.

En sommige konijnen leren het echt nooit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nu een flesje of 3 (aan verschillende hoeken) aan zijn hokje gehangen, maar dat bakje is het enige waar hij naar omziet.

Hij weet hoe de flesjes werken hoor, wanneer we het hem tonen, nipt hij er eens van, maar dan direct terug naar de waterbak...

die verversen we nu een keer of 3 a 4 per dag, zodat het proper blijft.

Drinken doet hij genoeg trouwens.

Ben al blij dat er nog zijn die dat voorhebben :) dacht al dat wij net weer diegenen waren die zoiets voor hadden :)

Ps : 't is een echte kapoen onze kleinste :)

zoek maar eens naar Micky (Mickey) in het fotohoekje :)

Hij weegt nu rond de 600gr en is één en al konijnestreken :) echt een leuke lieverd.

groetjes

Anja en Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bikkel dronk vanaf het begin alleen uit een bakje, de dames alleen uit fles, sinds ze met zn 3en buiten wonen heb ik een bakje en flesje neergezet en gehangen en de dames drinken alleen nog maar uit een bakje! dus de fles hangt er als noodgeval (stel bakje water valt om) voor mijn gevoel hangt er dan tenminste iets in nood haha...

hij lijkt hierop;

thumbnail.php?image=702573.jpg&width=300&height=300&actie=

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier gewoon een grote hondenbak zo'n metalen in de ren staan en die ververs ik dagelijks tenzij het vaker nodig is. er kan weleens wat zand in komen maar dat zakt toch naar de bodem en voor de rest heb ik weinig last van vuiligheid erin. Met die flesjes zat ik met konijnen die agressief werden omdat er neit genoeg uit kwam en ook groeien daar snel algen in kon ik ook niet zo makkelijk en goed schoon houden. Dus hier werkt een bak echt het lekkerst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .