Ga naar inhoud

Raar bobbeltje op haar vagina


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijntje Tao heeft een raar bruinrood bolletje op haar vagina. Toen ik het voor het eerst zag wou ik haar uit haar hok nemen en zat er bloed op mijn hand. Ik dacht eerst aan menstruatie ofzo maar toen ik beter keek zag ik dat bolletje. We hebben het alvast even ontsmet en gaan er mee naar de dierenarts normaal vanavond. Het is een bruin bolletje bijna op het puntje van de vagina en de beadering errond is erg duidelijk. Weten jullie wat dit is? Is dit syfillis? Hier zijn de fotos

4t7hfk.jpg

sorry voor de onduidelijkheid de camera werkte niet mee (netzoals het konijn) Als je eraan komt doet het pijn en sparteld ze een beetje. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me gewoon een bloed uitstorting door beet ander konijn.....dit gaat normaal van zelf weg.

geen syfillus dus dat zit aan het begin van de schede, en of op de neus.

dit is een pas bevallen voedster? dan kan dit ook gebeuren en ik neem aan dat de ram er nu niet bij zit?

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me gewoon een bloed uitstorting door beet ander konijn.....dit gaat normaal van zelf weg.

geen syfillus dus dat zit aan het begin van de schede, en of op de neus.

dit is een pas bevallen voedster? dan kan dit ook gebeuren en ik neem aan dat de ram er nu niet bij zit?

bijten konijnen DAAR?!

ze kan elk moment bevallen en de ram zit apart tot hij gecastreerd is, dan laat ik de dierenarts er ook even naar kijken maar ik vind het wel zielig, nu zit zij bij haar 4 kleintjes van haar eerste nestje die 6n halve week zijn ongeveer en hij alleen...

aangepast door Tao_Gini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wil je hier mee zeggen ik begrijp namelijk niks van al jouw toppic's dat de ram in haar edele delen heeft gebeten dat hij nog bij de voedster met jongen zat?

Mijn ram heeft nog een lange tijd toen ze kleintjes had bij mijn voedster gezeten tot ik hem een keertje op haar zag... rijden zeg maar.(ik wist toen nog niet dat ze zo snel na de geboorte er terug opkropen) Toen heb ik hem maar apart gezet en woensdag word hij gecastreerd. Vind het enorm zielig dat hij nu alleen moet zijn (arme Gini) want hij was egt een goede vader en zorgde mee voor de kleintjes. Maar toen ik Tao uit de reisbox haalde na het uitmesten zodat ze in het propere kot kon met de kleintjes(sorry het reservekot is bezet) had ik bloed op mn hand. Ik dacht eerst dat het zeg maar menstruatie (weet nu dat konijnen niet menstrueren) was maar toen ik beter keek zag ik dit bolletje. Er is trouwens een 2de nestje op komst en hoop dat hij daar weer mee voor kan zorgen. Ik probeer nu te achterhalen wat het juist is en of ik ze woensdag mee moet nemen voor een onderzoekje of niet.

Nu duidelijk? :) (niet aanvallend bedoeld ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is dus dat je ram dit gedaan kan hebben dan geneest het met de tijd.

Het is nu gewoon een soort bloeduitstorting.

Het is niet handig dat je de ram terug plaatst bij de voedster als hij geholpen is, zijn wonden moeten ook nog genezen.

Tegen die tijd ben je 3 weken verder en veroorzaakt hij enkel stress bij de kleintjes.

Beter wachten tot de jongen weg zijn. Maar je voedster moet je meer voeren want die is erg mager voor een drachtige voedster.

En wie weet heb je geluk is ze niet drachtig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij de DA geweest en hij zei dat het idd een bloeduitstorting is. Ik heb tips gekregen dat ik babypapjes moet geven (een half spuitje per dag) dat is ong anderhalve ml ofzo ze krijgt ook een halve ml antibiotica per dag wat volgens de DA volledig een lichte dosis is maar er mag wel wat worden gemorst dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze kan zwanger zijn maar het was gaan ontsteken enz :s

babypapje is om haar aan te laten komen. Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een geschikt papje want wortel-appel bevat te veel suikers, bloemkool-spinazi krijgen ze te gemakkelijk gas van. Ze eet haar wortel appel nu wel goed maar als ik haar beter wil laten bijkomen moet ze meer krijgen (een heel spuitje) maar dat durf ik niet echt met al die suikers... Ze mag alles zonder vlees, mischien weet iemand nog iets..? Hallo! moeders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar helemaal geen babyhapje geven om aan te komen. Als ze darmklachten krijgt van de suikers, dan wordt ze nog een stuk zwakker. Gewoon lekker veel groenten en extra biks geven.

Overigens mag ze zeker niet alle babyhapjes zolang er geen vlees in zit: alleen wortelhapje zonder aardappel is geschikt. Maar liever dus helemaal geen babyhapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .