Ga naar inhoud

HELP!!! wie kan mij advies geven


lindaatje9

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb zelf 2 hele lieve konijntjes die alle vrijheid en ruimte hebben.

Nu pas ik een week op 2 konijnen,

Deze zitten in 1 hok waarvan boven en onder gescheiden zijn omdat ze vechten metelkaar.

Dus 1 heeft boven en ander beneden,( best wel klein).

Nu heb het baasje op aanraden van iemand ze 24 uur in een vervoersbakje gedaan zodat ze weer samen konden,

dit ging niet goed.

Zaterdag zijn ze op vakantie gegaan en zag ik s'avonds dat er 1 haar oogje dik was.

Zondag ook, Vanmorgen keek ik en zag ik dat dat ws door het vechten is gebeurt en dat het een beetje open is.

Ook vliegen er veel groene vliegen om het hok heen.

Ik weet eigelijk niet wat ik er mee moet...

Mijn man geeft ze nu hun verzorging want ik ben er zo mee aan, ik vind het zo zielig.

Ik ben ook bang dat ze straks ziek zijn en dat ik me eigen konijnen er mee besmet ofzo.. Kan dit eigellijk?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar oogje is dik, heeft ze ook op andere plekken van die dikke plekken/wondjes/korstjes? Ze kunnen nml ook dikke oogjes krijgen als ze myxomatose hebben, en da's heel gevaarlijk voor konijntjes, en ook besmettelijk..

Dat er zoveel groene vliegen zijn is sowieso geen goed teken.. Dat wondje moet heel goed schoon en in de gaten gehouden worden, en ik zou zelfs het liefst het konijn in kwestie binnen halen. Als er eenmaal eitjes gelegd worden in dat wondje... Dan ben je héél ver van huis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wondje bij de oog goed schoonhouden..

Wat zijn het? 2 vrouwtjes of ex ram en voedster?

En weet je ook ongeveer hoe oud ze zijn..

Dat er geadviseerd werd om ze samen in een vervoersboxje te doen is te gek voor worden..

Wat dacht diegene, dat ze het gezellig uit zouden praten?

Ze zullen sowieso straks weer opnieuw gekoppeld moeten worden en dat de eigenaar niet thuis geeft vind ik een slechte zaak..

Dan zijn ze ook niet zo bezorgt om de konijntjes en maakt het hun dus weinig uit wat ermee gebeurt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn 2 voedsters van ongeveer 1 jaar.

Ik zal het oogje goed schoon houden.

Ik heb zelf ook 2 voedsters van 2 jaar en toen ik ze kocht werdt mij verteld dat ze makkelijk samen konden, ik had eigelijk nog helemaal niet op zo'n forum als dit gelezen dat dat vaak niet lukt, maarja als iemand dat zegt dan koop je ze dus allebei.

Ze lagen ook erg lief met zijn tween in 1 hok totdat ze een maand of 5 waren en toen begonnen ze zo opeens te vechten.( ik schrok me rot, kinderen in paniek)

S'avonds bij de praxis snel maar een noodhok gekocht want ik durfde ze niet meer samen te doen.

Nou ze zitten nu nog steeds appart, het noodhok is een mooi hok geworden.

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar het is vechten en dan vind ik het zelf zo zielig.

Ze mogen nu om en om in de tuin en 1 heeft nog eenextra ren om haar hok.

Het stomme is, daar liggen ze wel tegen elkaar aan en likken ze heel lief elkaars koppie, maar met een hek er tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 voedsters kan goed gaan maar vaak gaat het dan tijdens de puberteit fout.. Of dit dan betekend dat ze nooit meer bij elkaar kunnen weet ik niet. Misschien dat ze daarvoor gecastreerd moeten worden.

Misschien gaat het straks wel goed als de hormoontjes minder zijn..

Hetzelfde geld voor de konijnen van je buren..

En anders, als je de ruimte hebt, haal je er 2 ex rammen bij zodat je 2 koppels hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat dat inderdaad voor hun en voor ons ook geldt

Laatst had ik een loge, ook een dame ( ik ben net zo'n konijnenpension haha),

en dat ging met Snuf helemaal niet, maar snuit vond haar wel leuk en ze waste elkaar ook met hek ertussen.

Totdat onze princes ( zo noem ik snuf vaak) het rook bij snuit en ze begon haar te bijten maar ook mij als ik de loge geaaid had!

hoe bedoel jaloers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom hou ik altijd nog ruimte tussen de 2 hekwerken/renpanelen..

Mochten ze elkaar wel bijten dan kan dit ook erge gevolgen hebben en ik zou het zelf nooit aan durven.

En ook nieuwe konijnen in de omgeving kan stress veroorzaken bij de 2 dames die je hebt en hierdoor kan er ook ruzie onderling ontstaan.

Sinds ik Bugs erbij heb is mijn koppel Witje en Bunny onrustiger.. Dat komt omdat Bunny geen andere konijnen tolereert maar Bugs wel graag andere konijnen ziet, hij krijgt dan ook binnenkort een vriendinnetje en dan hou ik de 2 koppels uit elkaars oog..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .