Ga naar inhoud

courgettebladeren


Esjes

Aanbevolen berichten

ik heb eigenlijk geen idee...

maar omdat de plant niet op de lijst van giftige planten staat en ook niet op de lijst van veilige planten en omdat ik ook niks heb kunnen vinden met Google, ga ik er vanuit dat de konijnen van je nicht niet dood zullen gaan als ze per ongelijk zo'n blad binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

courgette bladeren weet ik ook niet, maar op dierenforum.nl staat een lijst met groente en fruit wat ze wel mogen en daar staat de courgette tussen, maar omdat deze nogal droog is, denk ik dat je er wel een beetje voorzichtig mee zijn ivm evt. verstopping in de darmen..je zou het kunnen proberen met evt. een paar blaadjes andijvie. Dan heb je een droge en een natte groente en dat zou qua verhouding op elkaar moeten afstemmen?

groetjes Triesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

een lijst met groente en fruit wat ze wel mogen en daar staat de courgette tussen

Ik weet ook niet of de bladeren kwaad kunnen. Maar ik dacht me te herinneren dat konijnen ook GEEN courgette mochten hebben. Ik heb even op internet gekeken en op sommige sites staat dat ze het wel mogen hebben, maar op sommigen staat courgette bij slechte groentes.

VB http://www.hetkonijn.nl/konijninfo/voeding/groenvoer.htm

Ik geef mijn konijnen geen courgette. Ik weet het niet zeker omdat het op verschillende sites anders staat. Ik neem het risico in ieder geval niet (iedere gek kan op internet een lijst plaatsen, dat weet ik, maar toch neem ik liever het zekere voor het onzekere en geef ik mijn konijnen de 'bekende' goede groentes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .