Ga naar inhoud

Helpppp


mowgli

Aanbevolen berichten

hallo,

ik werk in een dierenwinkel, nu hadden we ongeveer 2 weken geleden jonge konijntjes binnen gehad van een week of 13 oud, waren er 4 er zijn er 3 verkocht nu ging de laatste dus nog heel goed, tot ik gister haar nieuw voer wou geven en ze lag helemaal slap op haar zij en haar ogen puilde zowat uit, dacht op het eerste gezicht dat ze dood was.

dus ik pakte haar uit haar hok...en ze was dus idd helemaal slap.

ik mijn baas opgebeld, en die zei dat het waarschijnlijk gasbuik was...en dat t afgelopen zaak was en dat ik haar achter moest zetten en dat hij haar zou ophalen...maar kon t niet over mijn hart verkrijgen om haar zo te laten liggen (ben echt een kneus als het om zieke dieren gaat) dus ben gaan googlen, en heb haar buik gemasseerd en haar dus wortelbabyvoeding gegeven via een spuitje, wat ze trouwens ook gewoon van mijn vinger likte...

maar als ik haar neerlegt op haar rug doet ze niets...en kan ik alles doen...zodra ik haar gewoon op haar pootjes zet doet ze haar kop wel omhoog en gaat ze rond kijken en snuffelen...

kan morgen ochtend pas bij mijn DA terecht...ben met kruiken en alles bezig maar heb het idee dat ze achter uit gaat, ze heeft vanochtend zelf een sprietje hooi gegeten en dacht dus dat het beter ging...maar nu gaat ze erg snel achter uit:(

hebben jullie tips...en wat zouden jullie doen inslapen of denken jullie dat ze nog te redden is?

heb wel voorgenomen dat als ze het wel overleefd dat ik haar zelf in huis neem...

hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, vind dit echt vreselijk...

grtz mandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas kan erg snel gaan hoor.. Waarom denken jullie dat het gas is? Ik zal nu gelijk naar de dierenarts gaan, je kan altijd met spoed.. Mijn konijntje met gas heeft het ook niet overleefd.. Alleen je hebt 2 soorten gas en je moet erachter komen welke soort gas. Is er een blokkade waardoor het gas is ontstaan, mag je haar niet dwangvoeren omdat het dan alleen maar erger word. Maar laat je konijntje niet prikken om het gas weg te laten lopen, hierdoor gaat het konijn dood! Zie mijn vorige topic: Verkeerde behandling bij gas. Ofzoiets.. moet je eventjes zoeken! Je moet het konijntje goed warm houden en ik ozu zeggen, ga naar de dierenarts! Bel in ieder geval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een citaat uit mijn topic:

Wat ik wel kan zeggen is dat er een verschil is tussen 'gewoon' gas en gas die ontstaat door een blokkade in het spijsverteringskanaal. 'Gewoon' gas dient te allen tijde met medicatie, masseren en bewegen te worden behandeld. Maar als er een obstructie is kan de opbouw van gas zeer snel en kan voor ernstige schade zorgen. Ook zijn darmstimulerende middelen en massage in zo'n geval levensgevaarlijk.

Het topic heet: Behandeling gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dacht al, het was sowieso geen myx, en hij voelde geen rare dingen in der buikje, maar er was in ieder geval iets mis, om haar te laten onderzoeken, had me even te veel geld gekost en omdat ze van de dierenwinkel was en niet van mij kon ik me dat niet veroorloven..

de andere konijnen in de dierenwinkel doen het nog steeds prima, let wel extra op ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik let op of ze goed hooi en normale voeding blijven eten en drinken natuurlijk, voel de buikjes elke dag of ze normaal aan voelen..

en natuurlijk naar de normale dingen, zoals tandjes, oogjes en neusjes...

en kijk hun keuteltjes na, of het nog goede keuteltjes zijn!

groetjes mandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .