Ga naar inhoud

ons konijntje


stampertje2009

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een vraag we hebben sinds gisteren een vrouwtjes konijn aangeschaft. Ik merk bij haar dat ze nog niet veel wilt eten en drinken. Ze eet wel maar heel rustig. Ze eet wel liefst de hooi en niet de korrels. Ze is wel nog zeer angstig zou ze nog alles eerst moeten ontdekken? We hebben wel de hooi op de grond gelegd want ze snapt de hooiruif niet. Elk konijn heeft natuurlijk een eigen karakte want eerst hebben een mannetjes konijn gehad en die at de oren van ons hoofd.

Nog een vraag wanneer kan ik nu het beste beginnen met verse groente ons eerste konijn die had een maag darm probleem dus mocht ik geen groente geven.

Dus kan iemand me hier meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang ze hooi eet lijkt het me goed? groenvoer moet je rustig opbouwen, dus niet gelijk een hele wortel geven, maar eerst een stukje, de volgende dag 2 stukjes enz. let goed of de keutels goed blijven en of je konijn eigenlijk wel poept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat je nieuwe konijn zich snel op zijn gemak voelen. De ene verkent het eerste uur al nieuwsgierig de kooi, en de andere is erg onder de indruk van de verhuizing. Zolang ze hooi eet, lijkt het me niet dat je je zorgen hoeft te maken de komende dagen. Als het slecht eten wat langer duurt, zou je haar gewicht bij kunnen houden. Controleer voor de zekerheid haar gebit even. Het konijn van mijn broer bleek enorme mamoettanden te hebben toen hij aangaf dat ze slecht at. Gelukkig kwamen we er op tijd achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik nu pas reageer ik heb nog overleg gehad met de dierenarts omdat ze ook niet uit het huisje meer wou komen. Advies gekregen dat we het huisje uit de kooi moesten halen ze weet nu dat ze er vaker uit de kooi mag dan gaat ze ook op verkenning. Ze houdt wel steeds 1 oor omhoog de ander hangt wel. Ze moet veel hooi eten voor de vergrote keutels te verminderen. Ze is 9 weken oud en drinkt nu goed uit het waterbakje. We hebben ook een andere hooiruif gekocht en daar doet ze heel goed uit eten. Hopelijk krijgt ze binnenkort de normale keutels weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dat van die blindedarmkeutels wist ik niet...dat is nuttig. mijn pepper laat ze ook liggen namelijk. dat word nu steeds minder maar ze is ook nog geen 4 maanden.

@stampertje. gewoon rustig aandoen niks forceren en haar rustig laten wennen. gewoon in de gaten houden maar de eerste dagen alleen hooi is niet erg hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .