Ga naar inhoud

Ik geef mijn konijn onbeperkt Sience Selective junior, is dit oke?


chic-o

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een dwerg hangoor, geboren op 8 april 2010

Ze krijgt Sience Selective junior.

Op de zak staat dat ik het onbeperkt mag voeren..

Ik moet zeggen dat ze onwijs veel eet. 1 vol schaaltje per dag gaat er zeker wel in.

Bij het tuincentrum word gezegd dat ze in de groei zijn en veel moeten eten..

Het konijntje groeit als kool, geef ik teveel?

Hooi eet mijn konijn weinig.. Ze eet elke keer wanneer ik nieuwe pluk in haar hok doe.. en dan laat ze na het eten alles weer liggen totdat ik weer een keer vers hooi geef.

Lijkt wel of ze het lekkerste van de hooi eruit vist. :P

Ik was van plan mijn zak met 2 kilo SS op te maken en dan over te gaan op SS voor volwassen konijnen?

Ik stel stiekem nog een vraag..

Ik geef mijn konijn geen groenvoer.. ik heb het gegeven nadat ik haar 2 weken in huis had.. ik had een krop andijvie gekocht en gewassen.. ik had het natte blaadje gegeven en de dag erna was ze heeel erg aan de diarree.

Ik durf het nu nauwelijks te geven, voelde me echt schuldig..

Ik ben van plan nu naar de winkel te gaan en lekker diverse soorten groen te kopen. Waar zal ik mee beginnen?

Ik hoor graag jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin moet je niet teveel groente geven en ook niet te nat.

Je moet het langzaam opbouwen , hier vinden ze witlof en wortels erg lekker, alleen met sommige groenten moet je oppassen daar worden ze te dik van.

Volgens mij mag een jong konijn wel extra hebben maar niet onbeperkt.

tenminste niet als ze volwassen zijn/worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nu dus bijna 4 maanden oud, dan kun je wel over gaan schakelen naar de gewone science selective. Dan gooi ik gelijk de eerste tip in het topic: wacht niet met het gebruiken van de gewone science selective tot de juniorversie op is. Konijnen kunnen niet allemaal even goed tegen het omschakelen, je kunt het beste de komende weken langzaam de gewone science door de junior heen gaan mengen. Doe bijvoorbeeld 1/4 normale SS met 3/4 junior en zo langzaam doormengen tot je alleen de gewone science geeft.

Onbeperkt voeren is geen goed idee, aangezien konijnen ook echt hooi moeten eten. Zet je ze een schaal biks voor, is de kans groot dat ze de voorkeur geven voor biks ipv hooi, met als gevolg darmproblemen en het laten liggen van de blindedarmkeutels. Normaal geef je een konijn de hoeveelheid biks die ze horen te krijgen per kilogram volwassen gewicht. Dus stel dat jouw konijn 2 kilo zou gaan wegen, dan kun je hem/haar dagelijks ongeveer 30 gram science selective gaan geven. Hoeveel weegt je konijntje nu ongeveer?

Met groenvoer moet je rustig aan beginnen. Geef vers groenvoer, niet direct uit de koelkast en geef een klein beetje. Gaat dit goed, kun je daarna meer gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .