Ga naar inhoud

Nemo heeft Myxomatose


Aanbevolen berichten

Als jij advies wil, en mensen zeggen dat je de beste, konijnkundigste DA moet zoeken, en jij zegt dat ze niet moeten zeuren, dan hoepel je toch lekker op?

Dankjewel Chani, dat was wat ik eigenlijk ook wilde zeggen.

En ik zei niet dat ze al ziek was tijdens de reis, maar dat reizen heel slecht is voor konijnen, dus van de stress is de weerstand ernstig verminderd waardoor het beestje vervolgens doodziek is geworden.

Maar dat wil jij duidelijk niet weten, dus blijf maar lekker slepen met het beestje zolang het nog leeft, maar ben je er wel bewust van dat dat ook een vorm van verwaarlozing/dierenmishandeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry hoor, maar je moet een beetje inbinden dame! De mensen hier hebben het beste voor met jou en je konijn, en willen alleen maar helpen! Veel DA's hebben te weinig verstand van konijnen en zijn op de hoogte van oude informatie. Hoe dat in Hongarije zit, weten we hier niet, maar het is al heel lang bekend dat medicijnen door het drinkwater doen NIET goed is. Als jij advies wil, en mensen zeggen dat je de beste, konijnkundigste DA moet zoeken, en jij zegt dat ze niet moeten zeuren, dan hoepel je toch lekker op? De mensen die hier in dit topic reageren hebben enorm veel ervaring met en verstand van konijnen, en jij zegt dat ze zeuren?

Wat voor advies wilde je dan? Je wilt toch weten wat een goede behandeling voor myx is, of niet dan? Maar als dat inhoudt dat je beter een andere DA kunt zoeken, dan mogen we dat niet zeggen? Kom op zeg!

Een huisarts weet ook van veel ziektes wel iets af, maar als je iets ernstigs aan je hart hebt, ga je toch ook naar een cardioloog, en blijf je niet bij de huisarts? Zo is het met dit soort dingen ook.

dus zelf niet zo zeuren en luister eens naar de adviezen die je krijgt, dan heeft je konijn tenminste nog een klein kansje om te overleven.

Ik hoef helemaal niet op te hoepelen, da's 1 ;)

2, het zijn geen medicijnen in zijn water, maar voedingssupllementen..

Heb ik eerder al gezegd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Chani, dat was wat ik eigenlijk ook wilde zeggen.

En ik zei niet dat ze al ziek was tijdens de reis, maar dat reizen heel slecht is voor konijnen, dus van de stress is de weerstand ernstig verminderd waardoor het beestje vervolgens doodziek is geworden.

Maar dat wil jij duidelijk niet weten, dus blijf maar lekker slepen met het beestje zolang het nog leeft, maar ben je er wel bewust van dat dat ook een vorm van verwaarlozing/dierenmishandeling is.

Juist, dat moet jij zo nodig zeggen.

We hebben hem wel laten testen hoor ;)

En de DA zei dat hij sterk genoeg was. Neej, niet de 'domme' DA in Hongarije heeft dat gezegt, maar de DA in NL ;)

Dus daar hoef je neit over verder te gaan, want dat was het onderwerp van de discussie niet.

Maar laat maar, ik sluit het wel, en ga een andere openen, met wat anders als onderwerp, dat ze niet afleiden op reizen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft het hier over een "domme" dierenarts in Hongarije?

Ik maak geen onderscheid tussen een Hongaarse of een Nederlandse arts, maar tussen "konijnkundige" dierenartsen en "niet-konijnkundige" dierenartsen. Of ze in Nederland of in Hongarije of in Honolulu werken maakt helemaal niets uit. Je leest dingen die er niet staan.

Nog iets wat jij leest zonder dat iemand dat geschreven of bedoeld heeft: dat je konijn al ziek zou zijn tijdens of direct na de reis. Dat is ook niet gezegd. Wat wel gezegd is, is dat de reis de weerstand van je konijn aanzienlijk verlaagt, waardoor je konijn veel vatbaarder wordt voor ziektes. Dus ook al was je konijn al weken in Hongarije voordat hij myxomatose kreeg (en had hij de reis dus ogenschijnlijk goed doorstaan), dan kan dat alsnog een indirect gevolg zijn van de reis.

Ik kan me niet voorstellen dat een dierenarts jou zegt dat een konijn zonder problemen voor een vakantie meegenomen kan worden naar Hongarije. Ik geloof er weinig van, maar als hij/zij dat daadwerkelijk gezegd heeft, dan zou ik een andere dierenarts gaan zoeken.

Hoe is het nu met het dier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom reageer jij nou opeens zo raar zeg? Doe is eventjes normaal joh! Het gaat hier om het konijn en daarom moeten we nou eenmaal wat dingen weten over de dierenarts. Je konijn krijgt nu alleen maar antibiotica? Een konijn met myximotose gaat bijna altijd dood. Als je wilt dat ie blijft leven, moet je het écht willen en heel conequent volhouden met alle medicatie.. Dus niet alleen antibiotica! Daar gaat je konijn het niet op overleven ben ik bang.. Met alle medicatie en dwangvoeding overleven nog heel weinig konijnen. Als jouw dierenarts je alleen maar antibiotica geeft, is het geen konijnkundige dierenarts, klaar. Hoe is het nu met hem?

Oh wacht, krijgt hij alleen voedingssuplementen? Geen medicatie zoals oogzalf, pijnstilling (moet pas als ie minder gaat eten/drinken), antibiotica? Als dat werkelijk zo is én blijft, laat dan je konijntje maar inslapen. Daarmee weerhoudt je hem een laaange lijdensweg, het kan wel maanden duren voordat hij toch overlijdt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja.. Laat dan je konijn maar fijn aan een pijnlijke dood doodgaan. Het interesseerd je zo te lezen toch geen ene zak wat mensen met enige ervaring weten dus zoek het dan ook maar uit. En telkens die knipoogsmileys van "ik weet het heus wel beter" kan je ook achterwegen laten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opzich wel goed met hem, niet echt verbetering...

Hij heeft nu pijnstillers gekregen, en hij krijgt dus voedingssuplementen om aan te sterken, en ab(bij de DA met spuit), volgens mij is het nu wel goed, en oogzalf hebben we ook meegekregen ;)

Het is niet dat hij vrolijk rondspringt, maar hij blijft wel alert,,

@Sascha, we weten heus wel wat we doen, en als de DA zegt dat beter is om in te slapen, doen we dat heus wel hoor ;)

En zolang zij nog hoop ziet, kan het denk nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dus even voor de duidelijkheid:

Je konijn gaat een hele lange lijdensweg (met als de dood op het einde) tegemoet als dit zo doorgaat.

1 tip: Laat hem inslapen als je geen medicatie kan regelen

edit: Fijn van de medicatie! Wat een opluchting.. Het kan opeens erg snel gaan terwijl er nog hoop is.. Ik heb het gevoel dat je myximatose een beetje te min neemt.. Een konijn gaat bijna altijd dood en zeker als ie daarvoor niet is ingeent. Wil je dat ie blijft leven, moet je echt echt echt echt echt je best doen! Veel succues!

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de DA zei dat hij sterk genoeg was. Neej, niet de 'domme' DA in Hongarije heeft dat gezegt, maar de DA in NL ;)

Ik dacht dat hij pas ziek was geworden toen je al in Hongarije zat? Dit kan ik niet helemaal volgen hoor...

Het maakt trouwens niet uit of het een DA van NL of een DA van Hongarije is, zolang hij maar KK is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel knap dat je ineens verandert van antibiotica in het drinken in een van je eerste posts naar een complete set van medicatie die is verteld verderop in het topic.

Ik hoop voor jou dat je weet wat je doet, en dat je konijn er niet te veel onder moet lijden. Ow, en in de post van BRC staat dat het weken tot maanden kan duren tot het genezen is. Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie doet hier nou kinderachtig......

was je konijn niet ingeent trouwens? Want dan is reizen met een dier echt link hoor. maar goed, ik ben een zeur, ik ben vervelend en ik mag niet zeggen dat als je niet wilt luisteren je beter op kunt hoepelen, dus wens ik jouw konijn het beste en bemoei ik me er verder niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Dat besluit had ik ook al genomen Chani, maar opende per ongeluk deze draad weer en zag net jouw bericht. Laat deze dame maar gewoon lekker in haar sop gaar koken, want voor haar konijn kunnen we toch niks doen als ze niet luistert, en niet haar reacties meer hoeven te lezen scheelt een hoop irritatie! ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met Hongarije?? Of je nou een konijn meeneemt naar Lutjebroek of naar Hongarije, maakt niet uit hoor.

Er zijn evenveel konijnkundige DA's in Hongarije dan in Nederland en evenveel DA's die geen snars kennen van konijnen in Nederland.

Ik hoop dat dit konijn het haalt, helaas heb ik minder fijne herinneringen aan myx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .