Ga naar inhoud

Coccidiose!! Wat nu...!


JennyBunn1203

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb jonge konijntjes 3-6weken en 1 ervan heeft cocidiose hoe ik dit weet is van de dierenarts en die gaf geneesmiddel S-mez 16% maar nu het 5 dagen al voorbij zijn is zijn toestand niet verbeterdt!! Ik ben dan terug gegaan met dit konijntje en hij kreeg wat antibioticum(injectie) en een oppep spuitje en hij zei tegen mij dat hij geen diarree had terwijl hij het nog steeds heeft!! Maar hij geloofde het gelik niet omdat hij nog niet had ontlast die dag.

Nu mijn grootouders zijn boeren(waar ik mij nu bevind) en ze willen nu niet meer betalen voor dit konijntje....

Wat moet ik nu doen de dosis van s-mez verhogen??? En ik zit dan nog met andere kleintjes...(ondertussen is hun moeder overleden dit weekend door de hitte)

Kan iemand mij advies geven! Ik wil niet dat er nog doodgaan ik heb al teveel gehuild!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou weer naar de huisarts terug gaan. Als het slechter gaat is dat heel belangrijk. Ga niet zomaar de dosis van het geneesmiddel verhogen!! Dat kan gevaarlijk zijn, wij hebben immers veel minder verstand van medicijnen dan de dierenarts.

Gewoon weer bellen en heen gaan. Je zou ook een andere dierenarts kunnen proberen. Misschien kun je het zelf financieren?

Zo niet dan zou ik nogmaals een goed gesprek aangaan met je grootouders. Ze zijn boeren dus ik neem aan dat die ook wel van dieren houden...

Veel sterkte! Houd je ons op de hoogte van de situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje allemaal voor jullie advies maar helaas... ik was telaat mijn konijntje is gestorven..:'( het was verschrikkelijk. Maar gelukkig gaat alles goed met de rest.

Maar hier heb ik nog een vraagje ik heb nu een ander konijntje die diarree heeft ik heb het nu pas gezien...ik vraag mij nu af zou hij ook die coccidiose zo hebben want het is besmettelijk en ookal geef ik ze s-mez zou ik Baycox halen of terug een onderzoekje met hem aangaan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .