Ga naar inhoud

Mijt!


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

Jahoor het dumpen van konijnen is weer begonnen.. vanochtend dat ik wakker werd ontdekte ik dat er een vreemd konijn in me tuin rond liep.

vreemd.. alles was dicht alleen niet op slot, dus ik denk dat mensen het konijntje in onze tuin hebben gedumpt.

hij/zij is nu naar de opvang gegaan, maar ze hij/zij had wel mijt!

ik hem/haar niet bij me konijnen gezien maarja wie weet loopt het konijn er al de hele nacht.

een vriend van me had vorig weekend 3 konijnen (moeder met 2 jongen) gevonden die hadden ook mijt en een vrouw in de supermarkt vertelde dat haar konijn ook mijt had..

hoe besmettelijk is het?

een paar fotootjes van het konijntje:)

dsc02799i.jpg

dsc02804xr.jpg

dsc02805vc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaw, dat is net een jonge versie van mijn vorige konijntje Zoë (zie avatar) :love:

Mijt kan ook door jou overgebracht worden doordat het nog aan je handen of kleding zit nadat je dat konijn hebt vastgehad (maar je klinkt vrij ervaren dus ik neem aan dat je daar wel op gelet hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijt slaat meestal toe bij een veminderde weerstand van een konijn.

Zazou heeft het momenteel ook weer te pakken.

De hitte en de operatie een paar maanden geleden hebben een flinke aanslag op zijn weerstand gehad.

Of je konijnen besmet zijn durf ik niet te zeggen.

Hou ze heel goed in de gaten de komende weken.

Hun weerstand kun je op pijl houden met Echinacea-druppels van A.Vogel.

Deze kun je in hun drinkwater doen.

Wat een mooi konijntje is het trouwens :love:

Onvoorstelbaar dat ze zo'n knapperd dumpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijt is hardnekkig dus ik hoop dat ze het niet krijgen!

Miep had al heel klein mijt en vorige zomer echt druk met wassen elke week, en weg was het.... wel zag ik laatst weer een klein plekje en ben ik gelijk weer begonnen met wassen met speciale shampoo.... dus het blijft wel haar zwakke plek vrees ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .