Ga naar inhoud

Ontstoken oog?


bunnies

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of iemand met de volgende situatie verder kan helpen:

Wij hebben gister een 2e konijntje erbij gekocht.

De 2e heeft een sneetje net boven haar oog opgelopen en heeft een heel klein beetje gebloed. Haar ooglid is nu wat gezwollen en ze heeft een beetje groen slijm erbij.

hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik sluit me hier bij aan, omdat het al ontstoken is moet je naar de dierenarts, er zit pus boven en omdat het bij/ op haar hoofd en oog zit moet dit goed behandeld worden, waarschijnlijk ook antibiotica. Een ontseking kan naar binnen slaan en dan ben je nergens meer.

Had ze die snee al toen je haar kocht? Zo ja, maak er even een foto van en een melding bij de dierenbescherming... want zo hoort een dierenwinkel (neem aan dat je hem daar gekocht hebt) niet met dieren om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee allemaal!

Bedankt voor de snelle reacties.

Ondanks dat jullie adviseerden om naar de DA te gaan heb ik dit niet gedaan. dit omdat ik het er niet dramatisch slecht uit vond zien. en daarbij geneest een verwonding ook vanzelf als een konijn in het wild zou leven.

Ik wou ook even zeggen dat het praktisch over is. Het konijn heeft nergens meer last van. Ik heb het oog elke keer goed schoongemaakt met afgekoeld water dat ik eerst heb gekookt.

Bedankt allemaal in ieder geval!

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verwonding bij een wild konijn hersteld of het gaat dood.

Dus mocht het erg zijn, dan wacht je gewoon af of jou konijn hersteld of sterft?

Als ze een poot breekt, laat je haar dan liggen?

Sorry maar ik krijg hier een beetje een raar gevoel van..

Hier zitten mensen die het beste voor hebben met ieders konijn en de vragen van hun eigenaren.

Het zijn mensen met ervaring die het vaak nog beter hebben als dierenartsen waardoor het herstel van je konijn dus groter word.

Waarom dan iets vragen als je hun advies niet serieus neemt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .