Ga naar inhoud

Biks eten


Boucje

Aanbevolen berichten

Ik lees net in een ander topic dat konijnen het biks dat ze krijgen binnen een half uur op moeten hebben.

Die van mij doen er soms 2 dagen mee. Ze krijgen wel een volle bak.

Maar ik heb altijd begrepen dat een konijn niet zonder eten moet zitten (ze hebben hier naast de biks wel hooi ook). Maar vanwege hun darmen dus niet zonder eten.

Hoe zit dat nou? Ik heb niet echt de indruk dat ze teveel krijgen, want ze zijn allebei zeker niet te dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb altijd begrepen dat een konijn niet zonder eten moet zitten (ze hebben hier naast de biks wel hooi ook). Maar vanwege hun darmen dus niet zonder eten.

-----

ook als hun bakje leeg is hebben ze dus hooi, dat is het belangrijkste. Eten ze goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zu je konijnen eens wegen en dan uitrekenen hoeveel biks ze mogen hebben op een dag en dat gewoon geven, niet meer en niet minder, en dan eens kijken hoe het gaat.

en voor de rest inderdaad altijd hooi, dat is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De richtlijn is voor volwassen konijnen:

gewone biks 25 gr per kg lichaamsgewicht

en voor Science Selective 10-15 gr per kg lichaamsgewicht.

Eerst dus je konijn wegen en dan kun je bepalen hoeveel biks hij mag krijgen. Hier is de biks in 5 min op, voor de rest eten ze hooi en 's avonds krijgen ze nog een grote schaal groenten en een handje kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ooit 1 keer afgewogen voor één van mijn konijnen en daar probeer ik aan te houden (twee bakjes half gevuld krijgen ze elke dag, dat is iets van 50 gram per bakje) maar dat doe ik 1x per dag. Ze eten het niet direct op, ze doen er de hele dag mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .