Ga naar inhoud

Hijgt snel


Blue

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of er nog iemand online is maar

Mijn konijn is vandaag gecastereerd en nu zit hij dus binnen. alleen is het nu door het warme weer best warm binnen (niet warmer dan buiten) maar toch twijfel ik een beetje.

Hij ligt afentoe helemaal stil op de kranten en half op zijn ice pod en hij ademt heel snel (zijn buikje gaat snel op en neer). Ik heb hem al een komkommer schijfje gegeven zodat hij wat vocht binnenkrijgt want ik heb niet het gevoel dat hij goed drinkt, verder eet hij wel goed.

Ik voel me nu net een beginnerling :neutral: maar ik heb nog nooit een konijn binnen gehad en met die warmte wil ik niet dat hij het te warm krijgt of iets. Iemand tips of ideeen?:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het inderdaad de combinatie is.

Mijn konijn moet aan de kiezen geholpen worden, maar mijn da wil eerst even wachten totdat het wat koeler is. Zij vindt het niet verstandig om met dit weer een dier onder narcose te brengen, behalve als het een spoedgeval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja daar had ik eigelijk ook rekening mee moeten houden, stom gewoon. :s

Maja het is nu gebeurt. Maar als ik zoek op internet naar hijgen en alles krijg ik dat een konijn pijn kan hebben.

Hij laat het niet zien maar misschien heeft hij dus wel hartstikke pijn.

en aan de onderkant waar hij geholpen is zijn zijn haartjes ook nog nat (omdat hij een waterbakje had omgegooid bij de dierenarts):s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heeft jouw da jouw konijn een pijnstillende injectie geven die naar ik meen zo'n 24 of 48 uur zou moeten helpen.

Ik zou gewoon even de da bellen om te brainstormen over wat er zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zal het zijn misschien, gewoon moe.

Maar sinds ik mijn cavia vorig jaar dood heb gevonden heb ik een beetje een angst voor alle dieren die stil liggen, ben dan altijd bang dat ze dood zijn ofzo. :s dus ik raakt nogal snel in paniek dan maar hij zit nu inderdaad weer aan een aardbeitje te knabbelen dus ik heb er nu wel even goede vertrouwen in:)

Bedankt allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal is het zo dat een konjn na de narcose problemen kan hebben met het houden van zijn temperatuur.....misschien heeft hij het daardoor te warm ..kan misschien ook nog.

Eten is een goed teken hoor in ieder geval.

Ik denk dat als het dadelijk wat frisser wordt hij zich ook wat beter gaat voelen...laat hem alleen niet overal op springen.

Je hebt geen bodembedekking in zijn kooi toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja naja hij staat nu in mijn kamer, ik houd het in de gaten.

En nee, hij zit normaal buiten maar daar was het vandaag ook 40* maar we hebben een binnenkooi gekocht en daar zitten handoeken aan de ene kant en de kranten aan de andere kant en daar ligt hij vooral nu. maar hij is idd al levendiger. net ging hij al staan op 2 achterpootjes en rondkijken dus ik maak me nu niet veel zorgen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

beetje laat met mijn update maar Pan heeft me de hele avond wakker gehouden!

De hele tijd zat hij keihard te stampen met zijn poten. of hij zat aan de tralies te knagen of de kranten door te scheuren...

dus ik ben brak.

Hij zit nu ook weer buiten. we hebben zijn bovenhok afgesloten van het onderhok, een handoek erin gelegd en in zijn toilet kranten en tot nu toe gaat dit prima, ook heeft hij een grote fles ijs in zijn hok en zijn ice pod waar hij nu lekker opligt. Hij werd helemaal gek binnen.:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .