Ga naar inhoud

teddy dwerg knippen?


Margot

Aanbevolen berichten

Hallo BB´ers!

Ik heb een Teddy Dwerg van 12 weken oud. Ze heeft dus een lange vacht en met dit warme weer zit ze soms echt steunend en puffend te ademen. Ik heb al van alles in het hok + ren liggen voor koelheid maar dit blijft. Ik wil natuurlijk niet dat zij het te warm krijgt met alle gevolgen van dien. Dus moet ik haar nou knippen? Verandert haar vacht niet als ik haar nu knip? Groeit het wel mooi aan, ze gaat namelijk (als ze eenmaal erkend zijn, als dat ooit gebeurd) aan een tentoonstelling meedoen. Niet dat dit belangrijker is dan haar gezondheid! Ik weet dat ze tot een half jaar een ´baby´ vacht hebben, kan je dan wel knippen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Margot,

Ik zou idd ook je teddy laten knippen, die van mij zat ook helemaal te hijgen en doen. en als je ze helemaal knipt,

scheelt dat een stuk. Het groeit uiteraard helemaal aan, maar dat duurt wel ff. regelmatig ff bijhouden zoiezo, vooral met de winter

gaat het heel erg vlug vanwege de kou dus. zie foto''s van mij tddy ( voor / na )

voor :

Foto-IUWZ3EPW.jpg

na :

Foto-EIPUFYWS.jpg

Foto-YULG88MN.jpg

Veel succes, als je het 1 x bij een trimmer laat doen, kun je het daarna zelf wel doen.

dat doe ik nu ook. en het is niet zo heel moeilijk, vind je het eng, dan laat het gwn bij een trimmer doen!

Mvg Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je snelle reactie!

Die foto´s zijn echt heel duidelijk! Ik ga haar zo ook maar een beetje bij knippen. In de winter kan ik haar toch wel gewoon lang laten? Ze staat buiten met 2 andere vriendinnetjes en dan is een langhaar wel lekker warm. Ik zal zo aan de slag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon lekker kort knippen! Ook het lijfje! Ze zien er ff niet zo mooi uit maar ze vinden het zelf veel lekkerder en je zal het meteen merken! Als je het eng vind kan je altijd even een angora fokker of teddy fokker in de buurt zoeken die het even voor wil doen.

Oja hoe het het makkelijkst gaat, is schaar met het blad op het rugje leggen en dann knippen, dan krijg je als het ware banen die je knipt en je kan zo niet in het velletje knippen. Zorg wel dat je een schone schaar hebtvoor het geval dat toch mocht gebeuren.

In de winter kun je het idd gewoon lang laten.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze is echt veel meer actief! ik ben echt blij dat ik haar heb geknipt.

eerst twijfelde ik best wel aangezien ze redelijk actief was (wel met erg nat neusje) en omdat ik bang was dat het niet meer mooi zou aangroeien. nou ben ik echt blij dat ik haar heb geknipt! ze is veel vrolijker! bedankt voor jullie adviesen en reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind haar eigenlijk wel leuker met haar nieuwe lekker korte coup!

Lijkt een heel ander konijn......Manlief vroeg bij de tweede foto "en waar zit de voorkant?"....bij de 5e foto riep hij "wat een eigenwijs konijntje,kijk dat koppie!"(HiHiHi)

Lijkt me een stuk fijner voor haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .