Ga naar inhoud

Brood


Flopsnoozer

Aanbevolen berichten

Ik voer mijn angora konijn nu al zeer lang brood, altijd gedroogd, en hij lijkt er ook van te genieten.

Maar onlangs las ik dat brood slecht is voor een konijn?

Kan iemand mij vertellen wat dit tot gevolg kan hebben?

PS: we zijn inmiddels gestopt met het voeren van brood.

xKenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan hoeveel brood je voert.

Je moet het eigenlijk zien als een snoepje voor je konijn. Hier krijgen ze 1 a 2 boterhammen per dag. (heb wel 7 konijnen)

Natuurlijk krijgen ze eerst hooi, bix en gezond groente en fruit en daarna misschien een beetje brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn krijgt geen brood van mij omdat ik het niet gezond vind.

Er zijn trouwens al meerdere topics over het wel of niet voeren van brood, even de zoekfunctie gebruiken volgende keer ;)

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/38985-mogen-geen-brood-2.html

Lees dit topic maar eens door.

Je konijn zal heus niet doodvallen van af en toe een stukje brood, maar waarom zou je het geven als er zooooveel andere (gezonde!) dingen zijn die je wel kunt geven? Ik maak mijn konijn in ieder geval een stuk blijer met een partje appel of een extra blaadje andijvie dan met een stuk hard brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heeft niks met aanpassing te maken hoor. brood is echt niet direct dodelijk. maar ik vraag me wel af of het konijn dan nu niet aan de dikke kant is?

En de kans op gezondheidsproblemen op latere leeftijd is misschien ook wel wat groter. in brood zit veel zout wat op den duur slecht is voor hart en bloedvaten en voor de nieren, en er zit ook jodium, wat invloed heeft op de schildklier. maar goed, er zijn ook mensen die roken als een ketter maar toch 95 worden, al is dat geen reden om ongezond te leven natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .