Ga naar inhoud

Stamper, ik zal je missen!


Bas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

4 weken geleden is ons konijn Stamper gestopt met eten. We zijn naar de dierenarts geweest, en die heeft gezegd dat hij wat gas in zijn darmpjes had. We kregen een potje met een vloeistof die we moesten mengen met 1 liter water. Ook kregen we Recovery, vloeibaar voedsel voor konijntjes. Helaas ging het niet beter. Hij at en dronk niet meer. Ook was er geen spoor te bekennen van keuteltjes. We zijn gisteren weer naar de dierenarst geweest, en die zij dat zijn darmpjes volledig stil lagen. Hij was heel sloom, ademde verontrustend langsaam, en het einde was in zicht. We moesten beslissen. Een infuus of een spuitje (in laten slapen). We hadden gekozen voor het infuus, nog een poging. Hij kreeg een enorme spuit, om wat vocht en voedsel binnen te krijgen. Maar helaas, ook vanochtend deed hij weinig. Hij heeft de hele nacht werkelijk geen stap gezet. Ik zag al aankomen dat dit zijn laatste dag zou zijn. Nu heb ik zometeen mijn diplomauitreiking VMBO. En mijn vader heeft een lange dag, dus we zouden hem dan voor de uitreiking in laten slapen bij de DA. Maar helaas, hij lag alleen maar op de bank, en vanmiddag om kwart over 3 begon hij naar lucht te happen, en 3 minuten later was het voorbij. Toch wel eng, maar wij barstten allemaal in huilen uit. Waarom Stamper, waarom juist hem? Ik heb het er maar moeilijk mee. Ik zou juist beginnen aan een nieuwe kooi voor mijn maatje, maar dat had helaas geen zin meer.

Ik weet niet waarom ik dit hier plaats, en of het in de goede categorie staat, anders verwijder hem maar, maar ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt.

Rust in vrede maatje - :heart:Stampertje:heart:

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat rot voor je! En ook nog op wat eigenlijk een blije dag zou moeten zijn... Ik snap best dat je het hier post hoor, want ik zou het ook even kwijt willen bij mensen die me begrijpen.

Hoe oud was Stamper? Heb je ook nog andere konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper was 6 jaar. Veel te jong dus. Of niet?

Verder hebben we geen konijnen, dus we moeten even kijken of we een nieuw maatje kunnen vinden. Maar het zal er nooit een zijn zoals Stamper :'(.

Verder vind ik het best eng, hij word nu helemaal stijf, en we gaan hem na de uitreiking - waar ik zo snel mogelijk weer weg wil - begraven, onder zijn ouderlijke huisje. Het was een sterk konijn. Een echte vechter. Hij heeft dus gewoon 4 weken amper iets gegeten, en in 4 weken geen een keuteltje gelaten. Ik heb verhalen gelezen van nijntjes die na 2 dagen dood waren.

Bas

aangepast door Bas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar, Bas! En uitgerekend wanneer je blij moet zijn. Je zal nu wel met een naar gevoel bij je diploma-uitreiking zitten.

Ik vind dat Stamper het lang vol heeft gehouden, 4 weken met weinig eten en geen keutels. Tja, oud? Er zijn konijnen die maar 3 worden of nog jonger en er zijn ook zat konijnen die de 8 jaar halen of ook weer ouder. Het ligt ook een beetje aan het ras hoe oud ze kunnen worden, zei mijn DA, althans, of het een groot of klein ras is. Ik kan me voorstellen dat je het nog jong vindt, dat zou ik denk ik ook doen.

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de diploma uitreiking, en net voor de wedstrijd hebben we hem begraven, diep onder de grond onder zijn ouderlijke huisje. Ik ben sinds dien alleen maar aan het huilen geweest. Stamper is, en zal nooit meer bij ons zijn. En al helemaal als er op het tafeltje een fototje staat met 3 kaarsjes, word je echt niet goed.

Bedankt allemaal voor de reacties, dat doet me goed :)

R.I.P Stampertje

Groetjes Bas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik hoop het ook, misschien is het over een weekje allemaal wel anders. Ik heb net even een kruisje gemaakt van hout, en zijn grafje een beetje schoongemaakt. Ziet er wel heel triest uit zo. En dan is de buurvrouw ook nog eens een heel triest nummer aan het spelen op haar viool, word ik echt niet vrolijk van. Maar bedankt allemaal :yes:.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal :yes:

De eerste keer dat we naar de da gingen, heeft hij alleen even naar zijn voortandjes gekeken, zijn temperatuur opgenomen, en een beetje aan zijn buikje gevoeld. We kregen alleen Recovery mee, een spuitje (weet niet wat het was, had ik moeten vragen) en wat laxeermiddel. Had de dierenarts eerder in moeten grijpen? De laatste keer kreeg hij pas een infuus, voor water en voedsel. Ik heb allemaal het idee dat de da meer had kunnen doen.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .