Ga naar inhoud

Vondeling + eten


Sanne_Vlugt

Aanbevolen berichten

Ik heb van de week in een doos op de hondenuitlaat plaats een hele grote langharige cavia beer gevonden, uiteraard mee naar huis genomen..

Maaarr... Ik heb enkel een konijn en geen 2de hok, dus heb ze samen gezet.. Weet heel de cliches van het niet samen kunnen andere communicatie etc..

Ik heb voor de cavia een klein huisje gekocht waar het konijn niet in kan, een apartje drinkfles bevestigd aan het huisje met vitamine c door het water, en het fruit enzo doe ik ook in het huisje. De cavia gaat soms in het huisje maar gaat eigenlijk alleen maar bij het konijn zitten of wandeld door het huis en de tuin.. Al vind die het hok nog wel veiliger. Mijn konijn loopt eigenlijk altijd los en ligt over het algemeen alleen op de bank en in de hondenmand. Heeft die honger gaat die in het hok, daar is zijn eten en drinken. Als we er niet zijn gaat die buiten in de kennel die is 5 meter bij 6. Cavia houd ik nu nog binnen in zijn hok. Het hok is 140mtr.

Cavia gaat nu wel steeds hard gillen als het konijn het hok uit gaat. Dus gaat het konijn dan weer terug (hoe bedoel je andere communicatie?) mijn konijn is echt een lobbus, en mijn cavia is bijna even groot dus gevaar van verstamping enzo is niet echt van toepassing.

Maar goed heel verhaal, nu vroeg ik mij af of een cavia sommige dingen niet mag wat een konijn wel mag en andersom..

Zoals bijvoorbeeld willgentakken, het konijn krijgt een aantal keer per week zo een tak.

Alvast bedankt voor de adviesen.

Ps; hoe vind ik oude topics van mijzelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, je verhaal over andere communicatie, ben ik niet met je eens. dat je cavia's het gezelschap van je konijn mist ,betekent niet dat ze elkaar begrijpen. en los daarvan, of ze elkaar nu begrijpen of niet, er kan altijd ruzie ontstaan en een cavia kan zich over het algemeen echt niet verdedigen tegenover een konijn.

maar goed, je moet helemaal zelf bepalen of je dat risico wel of niet aan wilt gaan, het gaat vaak goed, maar ook vaak fout, dus het blijft een gokje denk ik.

wilgentakken mogen cavia's wel, maar ik zou voor andere dingen gewoon even kijken of er een lijst met cavia's veilige dingen is, en die vergelijken met de lijst konijnveilige dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja ze zitten natuurlijk al semi-apart hé. Dat konijn kan helemaal niet bij de cavia als de cavia in zijn hok zit. En ze zitten ERG ruim..

Nu loopt de cavia ook buiten en het konijn ligt binnen op de bank.. Ze komen elkaar nauwlijks tegen, en als ze elkaar tegen komen gaat het gewoon prima. Cavia maakt geen negatieve geluiden en het konijn schenkt er geen aandacht aan.

Ik vind het zo zielig de cavia WEER te herplaatsen, je weet nooit hoevaak die al herplaatst of iets is. Ik ben bij de dierenarts met hem geweest en hij word een jaar geschat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .