Ga naar inhoud

Reusje !!


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds afgelopen weekend een duitse reus...

Hartstikke leuk, alleen tegenover snuifje en kenji gaat het wat minder dus daar doen we het even lekker rustig aan mee, :meuh:

Ze loopt los en heeft een ''hondenmand''

:P, waar ze ook lekker in ligt. maar het liefst ligt ze in de keuken op het kleed.....

Verder is het ook bekend dat ze snot heeft Snufje en Kenji zijn ook nagekeken maar daar is geen snot te bekennen., we zijn afgelopen zondag naar één spoedlijn gegaan, Waarmee ze nu een kuurtje heeft en in injectie heeft gehad, en nu gezien gaat het toch al wat beter !

Met eten en drinken is het een ander verhaal, ze eet en drinkt wel maar dat is als ik het voor der zet, maar ze weet wel waar het staat we hebben der een aantal keer naartoe geleid en ze huppelt der ook af en toe heen en eet wat hooi...

Maar het gaat voornamelijk om het water en voer...

komt dit omdat alles nog nieuw is, en dat ze nog ook moet wennen ???

Want als het voor der wordt gehouden eet ze wel.....

En om het der elke keer voor te houden is ook niet goed want dadelijk raakt ze daaraan gewend, mijn vriend zegt dat ik het gewoon moet laten staan en dat ze vanzelf ernaar toe gaat......

Wat denken jullie ?

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Die van mij aten gelijk dat ze hier waren dus ik zou t neerzetten maar ook ff goed in de gaten houden... hij/zij mag niet een hele dag niets eten.

Dit is een rammetje toch? wat was het geslacht van je andere nijntjes??

Hoe oud is hij nu ??

Ik zou hem zoiezo even laten nakijken bij een dierenarts en heeft hij ze entingen gehad??

:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje !

Het is één zij van januarie 2009, dus ongeveer 1,5 jaartje

De anderen nijntjes zijn 1 vrouwtje en 1gecastreerd mannetje....

Ze is afgelopen zondag bij de DA, geweest voor een controlen vanwegen het niezen.

Waaruit blijkt dat ze snot heeft daarvoor heeft ze een injectie gehad en nu een kuurtje, het niezen is wel al iets minder gelukkig...

Ik heb de bakjes verplaatst bij der plekje waar ze altijd ligt, ( bij de keuken )

heb net even het bakje water bij der gezet en ze begon te drinken, maar uit der zelf is ze niet gegaan....

ze heeft vanmorgen nog gelukkig gegeten wel nadat ik het voor der moest houden.....

Ze heeft af en toe 1 á 2 keuteltjes diarree maar kan het van de antibiotica komen ??

Verder hou ik der goed in de gaten, alleen heeft ze geplast en heeft ze er in gezeten dus haar achterwerk is nu één beetje vies.

Maken ze dit zelf schoon ??????

Mij laat ze het dus niet doen haha

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vies achterwerk moet je mee oppassen deze dagen. Het is erg heet buiten en dan zijn er van die groenige bromvliegen die je konijn een madenziekte kunnen bezorgen. De vlieg legt dan eitjes rond het vieze achterwerk. Schoon houden dus en goed in de gaten houden!!

Het is goed dat ze vanmorgen gegeten heeft, maar ik blijf toch bezorgd omdat je zegt dat ze het niet uit zichzelf pakt. Heb je een goede konijnkundige dierenarts in de buurt? Ik zou zeker even langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik zal der opletten

Ze heeft net uit derzelf gedronken en lekker hooi gegeten, Alleen het voerbakje nog net niet !

Ze wou erheen maar alleen op de verkeerde manier, ze stapte met haar voorpootje in het water waardoor ze weer terug ging...

Heb ook even de DA gebeld, en moest even om 13:00 terug belllen dan is het spreekuur,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze de verkeerde antibiotica krijgt kan dat wel de darmpjes beïnvloeden. Zelfs als ze de juiste antibiotica krijgt maar toch oraal kan het de darmpjes beïnvloeden.

Als ze maar hooi blijft eten en blijft keutelen is het goed, maar dat laatste blijft zo te horen ook een beetje uit. Of bedoel je dat ze wel normaal keutelt maar daarnaast ook 1 a 2 keuteltjes diarree heeft? Dat is dan waarschijnlijk geen diarree maar gewoon blindedarmkeutels die ze niet opeet. (zijn ze zwart? Of lichtbruin met een hele sterke stank?)

Als ze normaal keutelt dan lijkt het me wel okay, maar anders zou ik een dierenarts zoeken die veel van konijnen weet en even bellen voor advies.

Ik vraag me ook een beetje af waarom je een konijn neemt waarvan je al weet dat ze snot heeft. Mijn konijn heeft het zelf nooit gehad maar ik lees er hele nare dingen over hier op het forum. Ik zou geen konijn nemen uit een nest of huis waar zelfs alleen maar een ANDER konijn snot heeft.

Of heb je haar 'gered'? Pas wel op dat de andere dieren het niet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld, vanavond om 18:50 kunnen we terecht,

Ze eet inprincipe wel, maar loopt niet vanzelf naar het bakje toe, maar eet wel als ik het voor der hou of het bakje voor der zet..

Maar ze eet dan wel als ze honger heeft...

Verder keutelt ze normaal en plast ze ook genoeg :P

en de keutels waren inderdaad blindedarmkeutels

Ik wist inderdaad van te voren dat ze een natte neus had, en soms niest, dacht zelf ook al dat het snot was.

Dan is ze zoiezo beter af bij ons,

Ze zat daar in een klein hokje, en het is een Duitse reus die heeft zeker wel ruimte nodig...

Hier loopt ze los in huis, heeft lekker een eigen ''honden''mand'', speelgoed etc...

En ook nog 2 maatjes maar omdat ze nu snot heeft, zetten we nu een pauze in de koppeling.

Snuifje&kenji zijn gecontroleerd op snot, en hebben het gelukkig niet

Verder is het Niezen & Snot al wat minder, heb vandaag geen gekleurde snot gezien alleen doorzichtig, maar alsnog gaan we vandaag naar de DA,

Hopelijk weten we vanavond meer !

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was mijn vriend gister iets te laat thuis, waardoor ik even de DA heb gebeld en heb de afspraak voor gister afgezegd..

Verder hebben we even gepraat hoe het met der gaat, en ik moest het even in de gaten houden als de situatie niet veranderd dan moest ik vandaag meteen even terug bellen..

Haar mand/kussen hebben we verplaatst naast de plek waar ze nu heel vaak ligt ( langs de hok van snuifje en kenji ), Haar drink&eet bakjes staan daar of beter gezegd alles is verplaatst !

Even later begon ze zoiezo zelf lekker te drinken, en erna gebeurde het : Ze begon eindelijk uit eigen wil te eten :D !!!!!...

Alleen het ''zindelijk''' maken lukt nog niet echt, maar dat is nu niet belangrijk !

De keutels etc worden wel in het toilletje gelegd.

Verder had ze eerdergister de hele bank onder geplast, we hebben alles schoongemaakt en vannacht is der niks gebeurd !!

Ik hou het alsnog even in de gaten, morgen mag ze wel naar de DA om de nageltjes te laten knippen, alleen wordt de afspraak verplaatst naar zo vroeg mogelijk, om half 3 is het erg warm in de auto + buiten.

Verder gaat het met snuifje/kenji & Reusje wel redelijk, ze snuffellen aan elkaar ( zit een ren tussen ), het is heel leuk om te zien dat reusje vanzelf langs de hok ging liggen en ook blijft liggen haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kans op besmetting is der, maar bij de controlen van de vorige keer was dat niet het geval, morgen gaan alle3 naar de DA, voor de nageltjes en worden ze weer gecontroleerd voor alle zekerheid !..

Ze is afgelopen zondag gewogen met een gewicht van 9kg, het gewicht was prima voor 'n duitse reus, ze kunnen 11,5 kg wegen.

Maar het lijkt wel 14kg als je ze optild :P

Moet zeggen, het is een heel lief aanhankelijke konijn.....

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is afgelopen zondag gewogen met een gewicht van 9kg, het gewicht was prima voor 'n duitse reus, ze kunnen 11,5 kg wegen.

Maar het lijkt wel 14kg als je ze optild :P

Hoe groot is zo'n konijn wel niet!!??!! Ben zelf dwergjes van 1 kilo gewend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijn zelf komt oorsponkelijk van : Karl Szmolinsky, De vorige eigennaar gaat een paar keer per jaar daar een duitse reus halen.

En fokt ze zelf ook ( duitse reus fokker )

Ze heeft een bloedlijn etc.....

Ze kunnen 75cm worden, iets groter dan de vlaamse reus....

Der zijn niet veel mensen die een duitse reus hebben het is ook lastig zoeken want op marktplaats staan veel ''neppe''

Waarbij ze zeggen dat het een duitsereus is, terwijl het een vlaamse is :)

http://www.dereus.de/ <<

Reusje staat daar ook bij '' pictures'''

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja hem ben ik wel eens tegen gekomen op internet

Hou goed in de gaten dat ze geen last krijg van haar botten. Dat zie je vaak omdat ze zo doorgefokt zijn op hun grootte. In feitte zijn het gewoon grote vlamen. Het lijkt me wel een geweldig beest!

Kwam er trouwens net een topic over tegen! http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/32586-duitse-reus.html

aangepast door Hilke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .