Ga naar inhoud

HELP, Winifred heeft SNOT?!


KoekjeErbij

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ga net eventjes bij de konijnen wat witlof leggen, komen Loes en Demi meteen aangerend, maar Winifred ontbrak bij de enthusiasme. Dus ik dacht, oh, die ligt vast in het nachthok. Dus ik even kijken, en ja hoor. Daar ligt ze dan, super snel aan het ademen, haar hele neus nat en ook haar voorpootjes nat. Ik schrik me kapot en dacht meteen aan snot. Heb haar meteen opgepakt en binnen in een kooi gezet. Ik kan morgen vroeg pas naar een dierenarts, eerder gaat het niet. Heb de afspraak al gemaakt. :(

Ik weet vrijwel zeker dat het snot is, want in de opvang waar ik haar vorige week woensdag heb gekoppelt met Loes en Demi(nieuw konijn) was een groepje dat snot had...

Ik dacht toen al ''oh, oh, als dat maar niet meekomt.'' :(

Ik heb haar wat voer gegeven, maar ze eet er niet van, ook het hooi laat ze liggen, ZELFS het konijnen snoepje waar ze zo ontzettend dol op is, liet ze liggen. Natuurlijk wel vers water. Is er iets wat ik nu kan doen?! Ik kan ECHT niet eerder naar de dierenarts. Mijn vader is tot 11 uur werken en dus geen auto. Ik kan Winifred moeilijk op mijn rug binden en met de fiets 2 uur gaan rijden naar de DA. (er is geen andere in de buurt die ik vertrouw)

:( Arme, arme Winifred, ik hoop dat het goed met haar komt. Ik zal Loes en Demi natuurlijk ook HEEL goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook ECHT snot, ze zit helemaal onder en ik zie het gewoon uit haar neus komen hoor. Ze piept ook terwijl ze ademt. Ik denk niet dat het de hitte is hoor, want anders had ik dat bij Loes en Demi ook gemerkt. Ze staan ook in de schaduw en het is hier op het moment niet zo heel warm. Heb ook even een mail naar de opvang gestuurd, want daar heeft ze het waarschijnlijk van meegenomen. Of Demi heeft het meegenomen en overgedragen aan Winifred. :( :( :( *tranen met tuiten*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het wit snot?

Als je denkt dat ze het benauwd heeft zou ik toch naar een da gaan en niet tot morgen wachten.

Houd ook in de gaten of ze door haar mond gaat ademen. Is dat het geval dan zeker niet wachten.

Nee, het is niet wit, maar gewoon nog doorzichtig. Maar zoals ik al zei, ik kan nu gewoon niet naar de dierenarts. Geen vervoer. De enige DA die in de buurt ligt, is lopend een half uur weg. Maar die is na 5 uur gesloten. Hier ben ik vroeger met mijn dieren geweest, maar deze DA kan nog niet eens een boxer en een bulldog onderscheiden. En wil je je dier laten behandelen moet je voor de behandeling handje contantje betalen en ik heb niet zomaar even 28 euro(Ja, 28 euro.) voor het consult, laat staan voor antibiotica enzo. Ik zal ECHT tot morgen vroeg moeten wachten. Denk je dat ik dit leuk vindt? Het is gewoon niet anders. Als ik haar nu naar de DA zou kunnen brengen zou ik dat echt wel doen.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

snot is toch echt wit hoor volgens mij. als een konijn oververhit is komt er wel slijm uit, ik meen, de mond en dan worden de pootjes ook drijf nat.

dat je andere konijnen daar geen last van hebben zegt niets, het ene konijn kan beter tegen de hitte dan de ander. net als met mensen he, de een zeet al bij 22 graden, de ander vind 30 graden nog prima.

maar goed, ik kan wel zeggen dat je direct naar een DA moet, maar dat doe/kun je niet, dus dat is zinloos.

overigens, misschien weet je het niet, maar DA's hebben ook spoeddiensten voor 's avonds en in het weekend, en een taxi bellen lost je vervoersprobleem op (al kan ik me wel voorstellen dat dat in sommige gevallen gewoon echt te duur is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reusje hier, heeft ook snot en we zijn naar een spoeddienst gegaan op één zondag.

Je moet der inderdaad optijd bij zijn, en het kan inderdaad fout aflopen maar dat is niet overal zó !

Ga zoiezo naar je DA, beter het zekeren voor het onzekeren

Je zult meschien famillie, vrienden, hebben met een auto ??

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh.. klinkt niet goed allemaal.

Ik kan wel aansluiten bij de rest, maar je moet gewoon zo snel mogelijk gaan. Gaat het vandaag niet, dan zo snel mogelijk 's ochtends. Ik ben zo iemand die de hele nacht opblijft om te kijken hoe het met mn konijntje gaat, en als het echt verslechtert iedereen optrommelen die me zou kunnen brengen! Daartoe ben ik ook al in staat als et nog hetzelfde is hoor. Ik zou zeggen; zo snel mogelijk gaan, :). Alleen de dierenarts kan je verder helpen.

Ik hoop dat et goedkomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .