Ga naar inhoud

het gaat niet goed met 1 van m'n meisjes


Esjes

Aanbevolen berichten

Gisterenmiddag viel het me al op dat Yasmine nogal 'kortademig' was. Ze lag in de schaduw, en ik heb de ice-pod bij haar gelegd. Een tijdje later leek haar ademhaling weer rustiger.

's avonds, toen ik biks bracht, vlogen er 3 enthousiaste konijnen rond mij, behalve Yasmine. Ik heb toen een beetje biks bij haar gelegd, en ze heeft er eentje aangepakt, maar de rest liet ze liggen. Ik dacht: nog even afwachten, ze ziet af van de warmte en zal vannacht wel hooi eten.

Deze morgen bracht ik groenten, en weer 3 enthousiaste konijnen, geen Yasmine.

Ik heb al met de DA gebeld, vanavond ga ik er langs.

Ze zit nu binnen. Echt koel is het er niet, maar toch beter dan dat ze haar buiten in de zon zou leggen. Deze morgen gedwangvoerd (gemaakt van SS). Heel wat lekkers bij haar gelegd (zowel groenten als biks en natuurlijk hooi)

Deze middag ben ik over huis gekomen, er is nog niets op, en geen enkele keutel te bespeuren. Weer een beetje gedwangvoerd en wat water gegeven. Ik had ook de indruk dat ze zich niet verlegd had tegen deze morgen. Als je haar wil pakken of zo, zet ze wel een paar passen.

Dit weekend hebben ze ook op het gras gestaan. Ze zijn een heleboel groenten gewoon, maar gras niet.

Nu heb ik er geen idee van of het gas zou zijn of een hitteslag. Ik hoop het vanavond te weten....

Is er nog iets waar ik ondertussen rekening mee kan houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit met dwangvoeren, als er een blokkade zit, kan dat het probleem alleen maar erger maken natuurlijk.

Verder kan je proberen zo veel mogelijk te masseren. Dit helpt vaak een hoop merk ik hier.

En als het niet verbetert gewoon de DA weer bellen dat je eerder wil komen hoor.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was dus geen gas, ik dacht het niet omdat haar buik niet hard stond, maar ik heb nog nooit een konijn met gas gehad dus hield ik de optie wel open.

Ze heeft last van de hitte. Gisteren heb ik 's middags het hok schoongemaakt, en de konijntjes mochten dan op het gras. Normaal liggen ze 's middags rustig ergens in een hoekje, gisterenmiddag niet dus. Hoewel ze voor het grootste deel in de schaduw zaten, is het Yasmine toch niet zo goed bekomen.

Voorlopig zit ze nog binnen, en af en toe neemt ze een hapje groenten :D

Tot hier toe nog geen keutels, maar de DA hoorde wel darmactiviteit, alles zal dus terug op gang aan het komen zijn.

Ik ben wel superblij dat het in orde komt.

Voorlopig zit Yasmine nog even binnen, tot ze weer goed eet en keuteld.

Aan het buitenhok hangen nu ook rieten rolgordijntjes om extra schaduw in het hok te geven.

De anderen zijn al op zoek naar haar! En Yasmine vindt het ook maar raar om binnen te zitten... Het is maar tot we zeker weten wat ze eet en keutelt (in de groep kunnen we niet controleren wie wat binnen heeft en van wie de keutels komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het wat beter gaat. Ben blij dat het nu regent hier en hoop dat het daardoor wat afkoelt voor ze,ze hebben hier ook erg warm. Ik heb voor mijn konijnen een bench ventilator besteld, hoop dat dat wat verkoeling kan geven voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .