Ga naar inhoud

Witte vlokjes en kale plekken.


Daan98

Aanbevolen berichten

Hoi mensen! Mijn konijn heeft al zinds zomer 2009 last van witte vlokjes. Soms grote soms kleine. Soms ging het ook wel een tijdje weg, maar nu is het al weer een tijdje terug. Konijn had hier eerst geen last van, maar sinds een paar dagen begint hij jeuk te krijgen volgensmij. Hij zit constant met zijn hoofdje in zijn vacht, ik weet niet precies of hij zichzelf bijt of plukt, maar hij heeft in ieder geval jeuk. Ook heeft hij iets boven zijn staart een kale plek. Op die kale plek zitten ook de witte vlokken. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk? Ik zou gewoon zeker weten naar de da gaan. Mijt is makkelijk te behandelen en als je mijt laat zitten kun je andere dieren er ook mee besmetten EN jezelf.

Mijt is erg vervelend omdat ze gangen door de huid heen graven en dat is geen prettig gevoel.

Witte vlok oftewel huidschilfers komt voor bij mijt in combinatie met de kale plekken en krabben.

Wacht hier niet te lang mee want je konijn heeft er echt last van en straks spreid het zich uit.. Ze loopt er al een jaar mee.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijnen hebben nu pipetjes gekregen omdat Dropy zich niet best voelt.

Maar normaal moet je ze wassen met een shampoo en dan droog fohnen en 1/2dagen binnen houden als ze normaal buiten zitten;)

Je moet echt naar de DA hoor.. want je kan idd jezelf ermee besmetten, zijn mijn dierenarts namelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .