Ga naar inhoud

weinig tot geen keutels!!


diddy4

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds vandaag vind ik weinig tot geen keutels bij Wuppie in haar hok.

Ze eet normaal ( 30 gram ss per dag ) andijvie en witlof en hooi.

Verder is ze nog lekker nieuwschierig en hupst ze nog rond alhoewel ik wel vind dat ze wat "luier" is.

De dierenarts zegt altijd dat ik de keutels in de gaten moet houden omdat je dan kan zien of je konijntje wat mankeerd.

Is er misschien iets wat ik kan geven om de boel een beetje te laten "doorstromen" Het kan best zijn dat ze een beetje verstopt is door de haren????

Binkies maakt ze nu ook weer lekker dus ik denk niet dat er reden tot paniek is, maar misschien is er iemand die hier verdere ervaring mee heeft.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ja hoor ze eet hartstikke goed. 's morgens 15 gram ss en 's avonds en dat gaat gelijk op.

Ook haar groente is in een mum van tijd verdwenen. Wel het hooi wordt wat minder heb ik opgemerkt dus ik zal haar biks maar weer eens gaan minderen.

Ze is nu ook weer volop binkies aan het maken, dus misschien maak ik me wel druk om niks, maar je kan nooit weten.

ik ga in ieder geval even proberen om de groente op te bouwen en de biks te verminderen, wie weet helpt het.

dank jullie wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ja hoor ze eet hartstikke goed. 's morgens 15 gram ss en 's avonds en dat gaat gelijk op.

Ook haar groente is in een mum van tijd verdwenen. Wel het hooi wordt wat minder heb ik opgemerkt dus ik zal haar biks maar weer eens gaan minderen.

Ze is nu ook weer volop binkies aan het maken, dus misschien maak ik me wel druk om niks, maar je kan nooit weten.

ik ga in ieder geval even proberen om de groente op te bouwen en de biks te verminderen, wie weet helpt het.

dank jullie wel

Geef je nu 15 gr SS per kg lichaamsgewicht?

Ik heb dat eerst ook gegeven, maar ze kwamen toen aan in gewicht. Ik geef ze nu 10 gr per kg en dat gaat prima, ze eten ook meer hooi nu. Maar goed dat is per konijn verschillend, de 1 heeft meer nodig als de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net prozyme besteld via internet, dus zodra het binnen is ga ik dat maar over het voer doen.

Ik geef idd 15 gr SS per kilo, maar ze weegt ong 2,4 dus ik dacht dat ik al goed zat. Ik heb niet echt het idee dat ze ervan aankomt. Wel ben ik nu sinds een paar dagen iets minder gaan geven zodat ze wat beter haar hooi eet. Ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat ze dat wat meer doet,maar de keutels zijn nog steeds niet om over naar huis te schrijven hoor.

Ik hoop maar dat het met die prozyme wat beter op gang komt en anders ga ik idd vandeweek even ananassap proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .