Ga naar inhoud

Help! Hansepet Weidehooi: is er een alternatief?


Suuzi

Aanbevolen berichten

Daffy is dol op Hansepet Weidehooi. Geen enkel ander hooi haalt het hier bij. Daffy is dan ook een kieskeurige hooi-eter. Ik heb allerlei smaaktesten met haar gedaan. Bunny Allgauer Versgrashooi bijvoorbeeld, daar eet ze met lange tanden een sprietje van.

Hansepet Weidehooi leek de ultieme oplossing. Voor de tweede keer besteld bij Zooplus.. dat was schrikken. Het is een natuurproduct, maar zulke verschillen.. Daffy lust het niet. Er lijkt stro doorheen te zitten en het stinkt:beurk:

Hebben jullie zulke verschillen meegemaakt met Hansepet Weidehooi?

Welk hooi is een goed alternatief voor dit frisse, groen ruikende, fijne, grassige kruidenhooi?

Ik zit met mijn handen in het haar.. straks is het 'oude' hooi op.. help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er zo'n verschil in zit zou ik eens contact op nemen met zooplus/leverancier. Het is een natuurproduct, maar er moet wel een beetje een consequente kwaliteit in blijven zitten. Als het stinkt lijkt het mij in ieder geval al niet goed meer. Hooi hoort immers niet te stinken, dan zou er iets van schimmel in kunnen zitten.

Tsja, hier zijn ze fan van het hooi wat ze bij jou niet eten; ik heb ook jrfarm weidehooi geprobeerd maar dat was ook niet een denderend succes. Ze eten het wel, maar vele malen minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het schimmel is. Het ruikt naar rottende kiemen of rottende andijvie en ook een beetje naar zoethout. Ik heb Zooplus gemaild en gemeld dat ik de 2 zakken wil retourneren, liefst met hulp van hun koerier. Zulke zakken zijn niet eenvoudig te verzenden. Wat een gedoe:s

Fijn dat veel mensen goede ervaringen hebben met dit hooi. Ik hoop dat Zooplus met een paar 'normale' zakken over de brug komt. Daffy eet nog steeds matig, ondanks dat de dierenarts niks kan vinden bij haar. Dat hooi heeft ze hard nodig. Ik ben bezorgd:s

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hooi heb ik ook lange tijd gegeven maar ik vind het niets meer aan.. Ook te kleine hooisprietjes naar mijn mening. Gebruik nu zo'n 5/6 kg baal van de vitakraft.. Dat ruikt heel lekker en ziet er fris uit en de sprietjes zijn enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hooi heb ik ook lange tijd gegeven maar ik vind het niets meer aan.. Ook te kleine hooisprietjes naar mijn mening.

Daffy vindt kleine sprietjes juist lekker;)

De eerste, fijnere zak Hansepet gaat er goed in. De tweede zending bevat grotere, stro-achtige stengels en dat lust ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zul je net zien.. is Zooplus op dit moment minder bereikbaar. Het telefoonnummer van de Engelstalige klantenservice is niet bereikbaar. Schriftelijk:

" Vanwege reorganisatie binnen onze Nederlandse customer care afdeling kan het voorkomen dat wij iets langer nodig hebben voor het beantwoorden van uw vragen. Mocht het dringend zijn heeft u ook de mogelijkheid ons in het Engels te schrijven - uw aanvraag wordt dan binnen 1 dag beantwoord. Wij danken u voor uw begrip en vragen om wat geduld!

uw zooplus service-team"

Ik heb Daffy de groeten gedaan van 'ons Zooplus service-team':P

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daffy dicteerde een brief in vloeiend Engels aan het team:

"To my disappointment the Hansepet Weidehooi smells bad and looks very deviant from the Hansepet Weidehooi I ordered before. The hay is rotten and it looks like straw. [..] I therefore ask you to send immediately 2 fresh bags of Hansepet Weidehooi. [..] Should this not be possible, please contact me at once to discuss an alternative solution."

We wachten af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, dat is balen... Nou heb ik toevallig hier een paar soorten hooi staan waarin ook kleinere sprietjes zitten (diverse merken), dus als je wilt kan ik wel even wat zakjes maken om te zien of Daffy die wel wil eten. Laat het maar even weten. Je mag ze komen halen, of ik breng ze even...

En dan maar hopen dat Customer Care Service niet is als "Customers we don't Care about service" is.... Fingers crossed here!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook altijd Hansepet Weidehooi voor de nijntjes, en bestel het denk al zeker een jaar bij Zooplus. Ik heb één keertje gehad dat het hooi inderdaad wat dikker en meer stro-achtig was.. Ze vonden dat ook niet erg lekker...

Maar ik heb dat dus niet vaak gehad, meestal is het hooi gewoon van goede kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, dat is balen... Nou heb ik toevallig hier een paar soorten hooi staan waarin ook kleinere sprietjes zitten (diverse merken), dus als je wilt kan ik wel even wat zakjes maken om te zien of Daffy die wel wil eten. Laat het maar even weten. Je mag ze komen halen, of ik breng ze even...

En dan maar hopen dat Customer Care Service niet is als "Customers we don't Care about service" is.... Fingers crossed here!

Dank je voor je superaardige aanbod:)!

Ik heb nog voor een kleine week als ik zuinig ben. Misschien kom ik wat halen om sowieso nieuwe smaaktesten te doen. Het zou fijn zijn niet van één Customer (we don't care about?!, haha) Care Service afhankelijk te zijn. Ik laat het je dan tijdig weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister heb ik een Nederlandstalige mail gehad van Zooplus. Heel netjes binnen twee werkdagen dat ik een Nederlandse mail verstuurde!

Ik kan 1 van de 2 zakken hooi (de ongeopende) terug zenden en krijg mijn geld voor 1 zak terug. Toevallig zat er nog een artikel bij dat niet aan de verwachtingen voldeed. Om die reden krijg ik ook de porto terug van het retour zenden en een kortingsbon van 5 procent.

Financieel is het netjes opgelost, maar ik vind het jammer dat Zooplus niet even uitzoekt hoe het nou zit met deze partij hooi. Ik zou best iets willen bijbetalen voor 2 zakken hooi die wel goed zijn. Maar goed, wat kun je verwachten van een bedrijf met scherpe prijzen dat een soort dozenschuiver in verschillende landen lijkt te zijn.

De belangrijkste vraag blijft: welk hooi zal de kieskeurige Daffy gaan eten als de Hansepet op is?

Vanochtend schoot me te binnen dat ik in de buurt kruidenhooi van Barn-i kan kopen. Ik heb het Daffy nooit gegeven, maar het is fris, fijn hooi. Ik ga gauw een zak halen en hoop dat ze het lust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog wat proefzakjes van een en ander willen dan hoor ik het wel... Ik heb een aantal zakken weidehooi staan, ook met kleine sprietjes erin. Eventueel kan ik vanavond wel even wat komen brengen. Geen probleem!

Heel erg bedankt voor je aanbod! Voor nu red ik me.. maar mocht ik in nood komen, ik houd het in gedachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel netjes van zooplus! ze waarschuwen er wel al or op de site. heb hier nu ook een zak staan. een klein zakje leek handig voor op vakantie. maar hier hetzelfde. sommine stukken lijken idd net stro (zag het verschil niet eens toen het op stro lag:p) en het zijn zulke korte stukjes dat het door de ruif heen valt :s ben er dus ook neit echt heel erg blij mee. heb geen moeilijke hooi eters maar dit vinden ze toch niet echt lekker. meng het nu maar met kruiden zodat het toch maar op gaat. vindt het toch zonde om ruim 2 kg hooi weg te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel netjes van zooplus! ze waarschuwen er wel al or op de site. heb hier nu ook een zak staan. een klein zakje leek handig voor op vakantie. maar hier hetzelfde. sommine stukken lijken idd net stro (zag het verschil niet eens toen het op stro lag:p) en het zijn zulke korte stukjes dat het door de ruif heen valt :s ben er dus ook neit echt heel erg blij mee. heb geen moeilijke hooi eters maar dit vinden ze toch niet echt lekker. meng het nu maar met kruiden zodat het toch maar op gaat. vindt het toch zonde om ruim 2 kg hooi weg te doen

Het is zeker netjes van Zooplus dat zij de verzendkosten vergoeden van het retour zenden. Al vind ik het ook weer niet heel bijzonder, omdat ik niet heb ontvangen wat ik had besteld.

Okay, dus jouw konijnen lusten deze oogst ook niet. Hoe ruikt het bij jou? Misschien kun je het als stro gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, nu zie ik inderdaad een waarschuwing op de site:

"Houd u er a.u.b. steeds rekening mee, dat weidehooi een onbehandeld, van de weersomstandigheden afhankelijk product is. [...] Het is niet de kleur, die goed van slecht hooi onderscheidt: goed hooi ruikt steeds aangenaam en fris en vertoont geen of zeer weinig harde, grove plantendelen."

De 2 zakken van de laatste bestelling vallen echt buiten deze beschrijving van 'goed hooi'.

Ik voel me een beetje een Piet Lut met dit topic, op zoek naar een speld in een hooiberg als het ware, maar het vinden van de juiste sprietjes in de hooiberg voor de kieskeurige Daffy is toch wel een issue. Ze eet weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou heb net weer het goedkope hooi van de boer in de ruif gedaan en ze vliege er echt op af!ze zijn al bijna een half uur non stop aant snoepen.

Hoera! De oplossing is gevonden. Daffy is ook dol op hooi van de boer :party:

Vanmiddag ging ik langs de kinderboerderij waar Successie komt. Ik kreeg een zakje hooi van de boer. Het ruikt naar zeegras, paarden, een heerlijk verse hooiberg. Daffy heeft smaak! Ik ben heel blij, ik mag van de kinderboerderij hooi afnemen. Lekker goedkoop, simpel en inclusief een knuffel van de Vlaamse reuzen en Eva de kip:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .