Ga naar inhoud

Nu knoop doorhakken? Afscheiding glaucoomoog..


Bunny06

Aanbevolen berichten

Vanochtend had ik Bugs nog even rond laten rennen en toen was er niks aan de hand.

En zojuist ben ik nog even bij hem wezen kijken en toen viel mij op dat zijn glaucoomoog, wat normaal wagenwijd open staat, ineens dicht zat..

Dus ik hem wat meer in het licht gezet en zag ik dat hij waarschijnlijk ontstoken is..

Zijn oogleden zijn wat rood en opgezwollen lijkt, en witte afscheiding..

Ik had net mijn laptop uitgedaan omdat ik wou gaan slapen maar omdat ik dit zag dacht ik ; nog ff snel berichtje plaatsen..

Omdat hij, vermoed ik, weer een abces kan krijgen binnen denk ik zo'n 2 week, was ik aan het sparen voor mri scan..

Maar omdat dit er ineens, Zoals gewoonlijk in het weekend!, tussen komt moet ik een beslissing maken..

Wat is het beste..

- Nu het oog laten verwijderen en gelijk castreren voor 350 euro en afwachten of het abces terug komt of

- Laten nakijken en misschien ligt het niet aan zijn oog en dan sparen voor mri want ik zit nu nog maar op 400 euro.

Kan het zijn dat door het grootte van zijn oog, nu tegen zijn oogleden aan het drukken is dat het teveel word?

Het gaat ook nooit als gepland :whistle2:

Morgen moet ik de hele dag werken.. Maar ik kan kijken of ik mijn dierenarts te pakken kan krijgen.. Maar ik weet ook dat de kkda er vanaf maandag er weer is waar ik mij het prettigst bij voel..

Kan het tot maandag wachten of dindsdag en anders woensdag?

Ik heb al zoveel maandagen gemist omdat ik toen ook naar de da ben geweest en ivm ziekte.. En dinsdags moet ik werken en woensdag middag ben ik vrij. Maar ik kan ook anders savonds..

Moet ik het nu met gedestileerd water even schoon houden?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP! Ik heb zijn oog net schoon gespoelt en ik heb ook gelijk weer gevoeld naar de plek waar vanochtend nog een klein bultje zat van het abces.. Maar hij is nu alweer groter aan het worden.. Ik denk dat hij binnen een week dus open gaat..

Wat moet ik doen?

Ik kan niet 'en en' doen..

Misschien dat ik hem dan gewoon moet opereren aan zijn oog en mannelijkheid en dat ze tijdens de narcose nog wat dingen kunnen onderzoeken?

Maar ik ben bang dat het abces sneller open gaat als dat hij geopereert kan worden.

En dan is het abces weer open.. Dan moet hij nog onderzocht worden voor op waar het vandaan komt en dan nog een behandeling daarvoor..

Ik ga het echt niet redden met het geld zo..:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het finacieel niet red...kijk naar andere kundigeartsen in de buurt.

Mijn dierenarts verwijderd tanden en doet een castratie voor 80 euro samen.

Dus 400 euro is volgens mij wel wat veel. kan vast naar 200 euro....

Je hebt best kans als het oog verwijderd word het abces beter te zien is en te behandelen is.

Als het zo ernstig is zou ik hem morgen gelijk onder het mes doen eerlijk gezegt.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ernstig is maar dit lijkt mij ontzettend vervelend voor hem..

Maar ik weet dat mijn kkda veel ervaring heeft met het verwijderen van het oog en castratie.. Maar die is er pas weer vanaf maandag.

En het nadeel is dat als ik hem 'weer' ergens anders laat behandelen dan moet die andere dierenarts eerst Bugs leren kennen en die weet dan ook niet wat hij allemaal mankeert.. Ik snap niet dat het zo snel kan gaan.. Vanmiddag was er nog niks aan de hand en zostraks zat er ineens witte smurrie in zijn oog en hield hij hem dicht.. Met niet erg gezwollen oogleden maar wel verdikt en wat rood.

Ik vind het maar 10x niks.. Hoe komt het ontstoken?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het oog, in deze staat, zo snel mogelijk door je eigen KKDA laten verwijderen. En dan zou ik zo brutaal zijn om de financiele situatie uit te leggen en te vragen of ze het zo goedkoop mogelijk wil doen. Je bent volgens mij een goede klant van die dierenarts, en je laat meerdere dingen doen (ook nog de castratie tegelijkertijd), dus wat korting moet er toch in zitten. En dan zou ik vragen of ze tijdens de narcose zo goed mogelijk zou willen kijken of ze meer kan zien van de oorsprong van het abces. Misschien heb je geluk en wordt tijdens de narcose zoveel duidelijk dat een MRI niet meer nodig is. Het is ellendig, maar je moet iets nu. zo te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij de beslissing heel goed zelf kunt maken, dat kunnen wij niet voor je te doen. Jij ziet het diertje nu en weet wat het beste voor hem is.

Ik zou in ieder geval, zoals bovenstaanders ook al zeiden, het probleem uitleggen aan je dierenarts, eigelijk bij elke dierenarts kan er wel wat geregeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn kkda weet ook dat ik een student ben die heb niet ruim heeft..

Maar ik zal het nog een keer overleggen..

Vandaag ziet het oog er weer rustig uit dus ik weet niet wat het was..

Ik heb het vandaag 3x gedruppelt en gisteravond nog een keer..

Zo ziet het er nu uit:

DSC00522.jpg

En ik vind het er beter uit zien als gisteravond.. Weet niet waar hij last van had maar het was echt geirriteerd.

Dit is het abces die terug komt.. Ik hoop dan dat ik hem woensdag kan brengen voor operatie..

En anders vraag ik inderdaad nog even rond of er andere klinieken zijn die het goedkoper doen.

DSC00521.jpg

DSC00520.jpg

En ik had ook al gevraagd, aan 1 kkda en een da in hetzelfde praktijk en die hebben mij uitgelegd dat er maar een piep klein gaatje is (waar de zenuwen doorheen lopen) waar je niet doorheen kan kijken.

Het moet dan geopereerd worden voor het abces open gaat, anders kan het natuurlijk niet..

En zijn haar is net weer terug en nu zal het er weer af gaan omdat ik straks weer zijn abces mag gaan spoelen.. :s.. Of kun je ook spoelen met een andere middel ipv lactetrol. Je kan vast niet spoelen met dettol maar wel met betadine?

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

(ff offtopic.. Ik vind het zwaar irritant dat ik elke keer als ik hier kom, mij opnieuw moet inloggen, ook al druk ik op 'mij onthouden'.. Arg)..

Maar ik doe dat dan wel. Hem laten opereren aan zijn oog en die 2 rare aubergine achtige balletjes :P

Ik hoop echt dat het daarmee opgelost kan worden.. En niet dat het op een of andere manier in de oogholte gaat ophopen, het pus.. Het is gewoon erg zielig voor Bugs dat hij dit allemaal moet mee maken.. En al die topics die ik erover maak :$

Ik wacht nog steeds op een antwoord over de gegevens van zijn vorige eigenaar.. Over zijn verleden..

Hoe kun je je diertje ergens achterlaten?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kwam te logeren op een stageplek van mij.. op een kinderboerderij met verstandelijk gehandicapten.Hij zou daar gewoon voor een paar weekjes zitten omdat de eigenaar op vakantie ging en dat jaar ervoor hadden ze hem daar ook gebracht en weer opgehaald. Maar nu wilden ze hem niet meer ophalen. Dat hoorde ik van mijn stagebieder en de eigenaar van Bugs is een kennis van de stagebieder.. Dus vandaar dat er een grote kans is dat ik contact met hun kan opnemen, als ik antwoord krijg.Mijn oude da zei dat hij gewoon erin moest blijven zolang hij er geen pijn aan heeft.. Maar hij heeft er geen verstand van.. Mijn kkda kwam dus met de prijs aan maar ze wou eerst afwachten of het abces terug kwam en dat is nu dus ook zo. Ik heb nog xalatan maar dat geef ik niet meer omdat het niet hielp.. Hij zat al op xalatan toen zijn oogdruk gemeten werd. En de ene dierenarts zegt dat het niet eens helpt bij konijnen en de ander wel.. Moet ik dat nog even geven dan? Gewoon voor het geval dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .