Ga naar inhoud

Dierenarts


Pip&Coco

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb mij net vanavond aangemeld, maar ik heb al gelijk twee vragen!

Ik heb twee dwergkonijntjes, een mannetje en een vrouwtje. Nu wil ik ze dus laten inenten en het mannetje laten castreren (als hij oud genoeg is). Ik heb wat rondgekeken bij verschillende dierenartsen uit de stad en omgeving, maar bij de ene dierenarts is het inenten redelijk goedkoop, en bij een andere dierenarts het castreren. Kortom, ik wil dus eigenlijk naar twee verschillende dierenartsen.

Weet iemand of dit ook kan? Of is het net als met een huisarts, je gaat elke keer naar dezelfde?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

enten is goedkoper op entdagen. Dan kan een da op 1 fles meer konijnen helpen. (entstoffen zijn na aanbreken van de fles maar 6 uur houdbaar)

Twee konijnen tegelijk laten enten is goedkoper, dan 2 verschillende consulten/dagen voor het enten. Met enten kan ook weinig mis gaan, dat kan in principe iedere da.

Castratie zou ook iedere da moeten kunnen, maar verstandig blijft het, hiervoor een konijnkundig da uit te zoeken.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html <<< dit is een lijst met dierenartsen, waar gebruikers van dit forum goede ervaringen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad voor het castreren en voor de volgende dierenartsbezoeken (hopelijk komen die er niet) naar een konijnkundige dierenarts gaan. Dat is echt een groot verschil met een gewone dierenarts die ook wel wat van konijnen weet, heb ik zelf ervaren.

Ook is het prettig om te weten dat je dierenarts verstand heeft van konijnen, lijkt me. Bij een 'gewone' dierenarts maak je dan misschien allemaal kosten terwijl het konijn nog niet beter wordt en dan ga je alsnog naar een konijnkundige dierenarts.

Mijn ervaring is dat je beter wat meer kunt uitgeven en dat het ook goed wordt gedaan dan goedkoop uit zijn en vaak terug moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik zie dat je in Groningen woont, dan zal ik naar het dierenziekenhuis gaan! Dat is gewoon de beste.

Ik ga daar ook altijd heen, heb mijn rammen daar ook laten castreren. Wel ben ik idd naar een andere dierenarts gegaan voor de inentingen. Eentje aan de paterswoldse weg. Hier was het gewoon veel goedkoper en een inenting is een inenting daar zal per dierenarts niet zoveel verschil inzitten lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .