Ga naar inhoud

Ziek konijn bij mijn konijnen!


Esjes

Aanbevolen berichten

Wat goed dat je ze gevangen hebt. Ze zien er niet best uit. Ik hoop dat ze niets besmettelijks bij zich dragen. Inderdaad zou ik andere kleding bij ze dragen en handen goed ontsmetten. Ik zou ze na laten kijken door een DA of toch naar een opvang dat zij ze na laten kijken. Sterkte met deze bunny's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geluk voor deze twee dat je ze hebt kunnen vangen. Is er bij jullie in de buurt een dierenambulance die deze diertjes van je kunnen overnemen voor verdere behandeling? Zij kunnen dan een goed opvangadres voor ze zoeken en op die manier kun jij op de hoogte blijven van hun wel en wee zonder je eigen dieren misschien bloot te stellen aan iets besmettelijks.... Heel veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je ze gevangen hebt!

Inderdaad gescheiden houden van jouw dieren. En laat ze door een da nakijken.

Schimmel, schurft is allemaal mogelijk als ik de huid en oren zie.

De lip is beschadigd zo te zien dit heeft allemaal tijd nodig om te genezen.

Ik zie niet echt syfillus hier in maar kijk de geslachten en anus na.

succes met deze 2 bikkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jeetje, wat zien ze er slecht uit. Idiote mensen altijd maar die als ze het zat zijn de dieren lekker de deur uit pleuren.

Heel goed van jou dat je ze gevangen hebt!

Wie weet watvoor rotzooi ze allemaal binnen hebben gekregen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag bij de DA geweest

Je hebt het helemaal juist RBC :D

Het bruine konijntje heeft waarschijnlijk ooit een beet gehad in de onderlip, waardoor deze is gaan ontsteken en deze is verkeerd terug aan elkaar gegroeid.

Het tweede konijntje heeft last van schurft.

De tanden van het tweede konijntje staan ook helemaal vergroeid en zijn veel te lang.

Bij het eerste konijntje was precies een rotte vlek te zien, maar waarschijnlijk heeft er wat vuil aan de tanden gehangen, want die plek is nu zo goed als weg.

Verder zien ze er erg gehavend uit... Hoewel ze er vandaag precies al beter uitzien dan gisteren.

Ze eten goed, hun keuteltjes zijn eigenlijk te klein, maar ja, wat voor troep hebben deze nijntjes allemaal te eten gekregen... Verder wassen ze zichzelf, wat toch ook een goed teken is.

Het zijn 2 ongecastreerde mannetjes. Dat wil zeggen dat ze niet bij onze konijnengroep kunnen als ze beter zijn (we hebben 2V + 2R), maar we hebben reeds contact gehad met de opvang en gelukkig kunnen ze daarheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh wat goed van je dat je ze gevangen hebt! Ze zien er wel echt heel sneu uit zeg. Zo'n verschil met konijntjes die gewoon goed verzorgd worden.

Fijn dat ze bij de opvang terecht kunnen, ze krijgen het nu zowieso heel wat beter dan wat het was. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen nu gewoon weer konijn zijn ipv zwervers en elke dag zien te overleven..

Echt super dat je dit gedaan hebt.

Gaat de opvang ze verder behandelen als ze daar heen gaan?

Dat schurft is heel erg besmettelijk.. Ook voor jou.. Hygiene is nu uiterst belangrijk..

Hoop dat je er zelf niks aan over houd:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan altijd eerst naar onze eigen konijntjes, en pas nadien naar de opvangertjes. Ook zelf kijken we uit hoor.

In de opvang zullen ze idd behandeld worden voor de schurft, en voor al hun andere probleempjes :D Onze DA is dezelfde als de DA van de opvang, dus daar zijn ze al helemaal op de hoogte van hun medische situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten hier tot woensdag, dan gaan ze naar de DA voor castratie, en de opvang komt hen daar donderdag ophalen.

Als de konijntjes onder narcose zijn worden de tandjes van het ene konijntje ook bijgewerkt.

Ik zal het zeker niet uitsluiten dat het wondje op de lip komt door toedoen van het andere konijntje, maar het zou evengoed van een kat of een ander dier kunnen komen. Hoewel het 2 ongecastreerde rammetjes zijn, hebben ze duidelijk veel steun aan elkaar, en zijn ze rustiger als ze samen in het hok zitten dan apart. Ze leven tenslotte al een hele tijd samen, aan hun lot overgelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn ze hier weg gegaan :(

Was niet zo fijn om ze af te staan, maar we konden ze echt niet zelf bijhouden (dan zouden we er nog 2 voedsters moeten bijhouden, en dat gaat echt niet)

Gelukkig krijgen ze nu een tweede kans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .