Ga naar inhoud

Orchidee-blad


Vennetje

Aanbevolen berichten

Dat was supersnel, ben net teruggebeld, en voor zover zij wisten was orchideeenblad niet giftig.

Ik moet hem in de gaten houden, en als ik twijfel mag ik hem brengen. Maar nu gaat het gewoon nog supergoed met hem, niks aan de hand.

Afwachten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jongens de meeste orchideen zijn niet giftig.Da kan weinig doen een knijn kan niet over geven.Maar cymbidium en phalanopsis wat wij in nederland veel hebben zijn niet gevaarlijk voor je konijn wees gerust.Hou zijn drollen in de gaten dat ze mooi zijn .Dat ie eet en goed beweegt.Na 12 uur is eventueel gevaar wat je zou denken voor bij.Maar voorkomen is beter dan genesen.

Het gevaarlijkste in nederlandse huishoudens zijn de dieven bachia en de planten die na het afbreken van het blad wit sap uit komt stromen.zoals de ficus en euphorbia.kunnen mensen ook een alergiese reactie van krijgen als de sap op hun huid komt.Maar in dit geval geen zorgen maken.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Cindy!

Het is een phaleanopsis (die niet meer wil bloeien, maar da's een ander forum)

Het gaat nogsteeds goed met Nijn.

Ik heb zo een afspraak, en kan dus niet bij hem blijven de hele middag. Met eten ben ik weer thuis, en dan gaan we duiken in het zwembad.

Hij eet en drinkt enzo nog goed en hij loopt vrolijk rond.

Dank voor de tips allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij jullie te helpen hier mee.Is mijn 8 jarige studie niet voor niks geweest.cindy

Na 12 uur is eventueel gevaar wat je zou denken voor bij.Maar voorkomen is beter dan genesen.

Sommige giftige planten geven pas later vergiftigingsverschijnselen en het kan ook zijn dat de giftige stoffen zich ophopen en dan ineens als de dosis boven een kritieke waarde is gekomen je konijn (dood)ziek maken. Dus dat na 12 uur het gevaar voorbij is dat is lang niet altijd zo.

OT: Ik word nu wel heel nieuwsgierig! Wat voor studie deed jij als ik vragen mag?

Iets met planten?

Groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar in dit geval ging het over eenorchidee en daar staat specefiek 12 uur voor

*****Oooh, dat had ik niet begrepen :)

OT: lies.lagere tuinbouw school bloemen en planten 4 jaar en rmts

4 jaar rijks middelbare tuinbouw school bloemisten en planten opleiding in functie kader.Voor de bloemistery en het runnen van eigen zaak wat ik nu ook o.a doe.

****Wat leuk!!! Ik heb ook RMTS gedaan in Nijmegen. Maar meer dan naar hartelust tuinieren doe ik er momenteel niet mee. Dus je kunt hartstikke goed bloemschikken! Dat zal gezellig zijn met de kerst.. :)

(ik krijg het niet anders gequoted)

groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb weer iets bijgeleerd:

Pas nou op met blaadjes van planten die op de grond liggen.

Met Nijn gaat het gewoon goed, niks aan de hand.

Hij sjeest keihard door het huis hier, dus misschien is hij van dat blaadje wel een ADHD konijn geworden... Soort paddo's ofzo!

Bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
o ik heb nog wel wat concerta liggen:baby:

18 mg is dat goed?

geintje hoor ik heb het zelf nodig

sorry hoor nijntje......

door wat ik nu ga zeggen zal ik vast ok wat mensen over me heen krijgen... maar aangezien ik er een tijdje niet ben geweest heb ik een boel terug gelezen.....en er is me wat opgevallen wat ik nogal "storend"vind...

maar zou je misschien, alsjeblieft eens een antwoord kunnen geven dat óf een antwoord is op de gestelde vraag of tenminste betrekking heeft op het thema van het topic.....

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .