Ga naar inhoud

Plantjes


Melaniiie

Aanbevolen berichten

Heej,

Ik had een vraagje... Ik weet konijnen houden van vers voer.:bounce:

Maar omdat ze niet te veel mogen en het niet lang goed blijft... Dacht ik kan ik niet van die plantjes kopen (nog in pot) En dat ik er gewoon af pak wat hij krijgt en de rest groeit door...

Ik zag namelijk bij de liddl: Rucola en peterselie... Maar welke zou je nog meer kunnen nemen?? En is het handig...

Groetjes melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het dan een idee om het plantje in je tuin/keuken/wat dan ook te laten staan en er een paar blaadjes per week v anaf te geven, als aanvulling inderdaad, in plaats van dat je ze de plant laat leegeten?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt per konijn hoe fanatiek ze aanvallen op welke kruiden. Ze hebben een eigen smaak, hoewel peterselie en selderie bij veel konijnen favoriet zijn.

Sommige plantjes doen mijn konijnen vrij lang mee, bijvoorbeeld munt, citroenmelisse en salie in een pot. Hier pluk ik af en toe een takje van voor ze.

Peterselie, dille en selderie zouden snel op zijn. Deze kruiden kweek ik niet. Ik bewaar een bosje in een plastic zakje en sprenkel er water over. Zo blijven ze bijna een week goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .