Ga naar inhoud

Helppppp


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Wie oh wie kan mij goede raad geven???

Gisteravond zijn we thuisgekomen van vakantie, morgen gaan we weer op vakantie...

Konijntjes waren blij ons weer te zien leek het.

Heb ze wat wilgentakken gegeven en gisteravond net als anders in hun hok gedaan en eten gegeven, niets aan de hand.

Vanmorgen heb ikz e naar buiten gehaald (ze staan nog in de garage) en heb ik hun losse haren voorzichtig weggehaald. Ze hebben een dubbele vacht (Thrianta's) en ze hebben de hele dag kriebels omdat ze hun nieuwe vacht krijgen en de oude eruit moet. Vorige week vrijdag heb ik ze voor het laatst "geplukt" en nu dus weer i.v.m. de volgende vakantie.

Robijn had heel veel losse haren. Rossje niet zo veel, hij heeft heel veel donzig haar en dun haar op het moment, de nieuwe vacht is daar al veel verder.

Vervolgens heb ikz e in hun ren van 1.50 bij 1.50 gezet en ben ik naar binnen gegaan, heb hun groente gesneden net als ander een hondendrinkbak vol met andijvie, witlof, bleekselderij en een stukje wortel en daar overheen twee mespuntjes Prozyme i.v.m. hun rui.

Ik heb het ze gegeven en in hun andere bakje 33 gram SS gedaan. Ze gingen groente eten en stapten over op de SS en later gingen ze weer verder met de groente. Ik wilde even kijken of ze de SS al ophadden (geen ik ze normaal 2 uur na de groente, maar tijdens de vakantie heeft mijn schoonzusje het meteen egven omdat ze geen 3x per dag tijd had om naar de konijnen te gaan en toen zag ik Roosje languit liggen op het beton. Ik kwam binnen en toen schoot hij onder het hok.

Net kwam ik weer en zag ik Roosje met zijn staart over de grond (beton) gaan en hij duwde er uiteindelijk een beetje urine uit en ging weer languit liggen. Heb overlegd met mijn man en heb besloten hem van dat koude beton te halen, want hij ging zelf niet in het hok. Heb hem een klein beetje een zetje gegevn omdat ik hem niet kon pakken en hij ging onder het hok weg en ging meteen weer liggen....

Heb hem in het bovenhok gezet en heb de trap omhoog gedaan zodat Robijn in het onderhok kan en in de ren kan blijven spelen en zodat Roos warmer ligt.

Maar ja wat nu???

Hij is bekent met verstopping van de blindedarmkeuteltjes, maar daar vind ik dit niet op lijken. Hij heeft geen kleine keuteltjes voor zover ik kan zien. En hij krijgt nu dus Prozyme om dat te voorkomen. Als dat wel zo was dan laxeer ik hem een week en dan is alles heel snel over, maarrrrrrr ik ga dus morgen weer weg en dan gaat de overbuurvrouw voor ze zorgen en die kan ik toch niet de opdracht geven laxeer hem de hele week maar.... Dat is ook een gedoe. Hem optillen en voorzichtig met een spuitje in het bekkie. Moet met twee man, haar man is er van de week niet....

En ik vind het er niet op lijken.

Wat nu???

Morgenochtend naar de dierenarts... ziet er niet zoooooooo spoed uit dat ik nu met hem erheen moet vind ik op dit moment tenmiste.

Ik houd hem in de gaten.

Zou dit een reactie kunnen zijn op het "plukken"??? Of op de Prozyme? Dat krijgen ze al een behoorlijke tijd sinds 12 maart. Dat kan toch geen kwaad?

WIE OH WIE KAN ME HELPEN????

Bij voorbaat heel veel dank!!!!!!!

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Liggen, heel onrustig, ijskoude oren, niet eten, drinken enz.... Dat kleine beetje plassen op het beton na het over de grond schuren van zijn geslacht.

Zou het stress kunnen zijn van het plukken?

Hoe lang kan dat duren?

Als het nog even duurt dan zou ik hem moeten dwangvoeren...

M.o. in ieder geval naar de DA, maar zo kunnen we toch niet op vakantie gaan. Buurvrouw red je er maar mee...

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vorige week met mijn ouders die waren kort geleden 40 jaar getrouwd en nodigden ons daarom uit en nu zijn we met mijn schoonouders, schoo nzusje zwager en hun kindjes. Dat doen Opa en Oma al 4 jaar twee huisjes huren in de meivakantie!

Ik heb mijn verhaal betreffende de DA al verteld zal het even kopieren:

Ben maandagaochtend dus naar de DA geweest. Ik heb mijn situatie uitgelegd en ik heb het hele verhaal betreffende Roosje verteld. Hij heeft Roosje uitvoerig nagekeken. Roosje brak trouwens de hele tent af terwijl hij in het vervoersmandje zat. En maar graven!!!! Hij vertelde dat Roosje erge buikpijn had met onbekende oorzaak... We hadden heel goed gehandeld door hem te laxeren en hem Critical Care te geven. Roosje heeft zichzelf een pijnstiller toegediend door de bast van de wilgentak op te eten vertelde hij ook nog en `hij is het weer gaan doen`!!! Ook was de DA zeer te spreken over dat we ze SS geven.

Maandagochtend was er geen accuut levensgevaar (Roosje had ook 120 ml water gedronken die nacht en 25 gram SS gegeten en poepte goed) en hij gaf ons groen licht om op vakantie te gaan. Hij vroeg wel of de buurvrouw goed geinformeerd was en of ze de konijnen dan wel de juiste voeding zou geven. Ik heb hem verteld dat de buurvrouw 2 A4/tjes van me heeft gekregen met hun verzorging. Ik heb haar van alle groenten voorzien voor ruim een week. De SS heb ik allemaal afgewogen en in boterhamzakjes in schalen voor haar klaar staan. ´s Avonds 85 gram en ´s morgens 33 gram. Vond hij allemaal perfect!

Heb hem nog gevraagd of ik Roosje nog appart moest houden of dat hij weer bij Robijn mocht en dus ook in de ren. Hij vond dat moeilijk. Hij zei als hij last van zijn darmen heeft dan is beweging goed en als alleen boven blijft dan beweegt hij niet genoeg. Thuis heb ik hem in het bovenhok gezet en toen kwam de buurvrouw eraan. Ik heb met haar overlegd wat te doen en na 10 minuten besloot Roos dat hij naar beneden wilde. Ik heb de trap naar beneden gedaane n hij vloog naar buiten. In de ren in het hok, hij bleef maar dartelen. Robijn ook weer helemaal blij!!!! Hij ging overal eten. En de buurvrouw zag het ook weer helemaal zitten. Gelukkig!!!!

Ik heb haar gisteren en eergisteren gebeld en het gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed met ROOSJE & Robijn ze dartelen rond. Zijn heel blij als ze drie keer per dag komt met eten en wilgentakken en als ze zo doorgaan zei ze dan is zij blij! Ik OOK!!!!!

Ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat het zo goed gaat.

Heb nu met haar afgesproken dat zij belt als het niet goed gaat anders blijf ik maar bellen.

Bedankt voor jullie meedenken!!!

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .