Ga naar inhoud

Ziek?


Aanbevolen berichten

mijn konijn bruintje is nu 9 jaar 2 weken geleden had ze kale plekken en haaruitval daar heeft ze een behandeling voor gekregen.

vorige week vrijdag gingen we op vakantie toen ik vandaag terug kwam zag ze er slecht uit, ze was slap liep bijna niet als ze wel liep tilde ze haar kont zo hoog mogelijk op ze at wel volgens mijn opa en oma, hier wat foto's (je ziet het niet zo duidelijk): http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/05/07/8ee370b1885ef3b44243913ed600f5c4/Foto004Jm.jpg

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/05/07/9a29cd1391ea448e11991dc49600d779/Foto008J.jpg

het poep was ook niet helemaal gezond geloof ik:

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/05/07/182e2ebaddb1bf3b5286519db95e42d1/Foto011Jm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn inderdaad niet echt duidelijke foto's, maar voor zover ik zie zijn de keutels inderdaad niet rond en ziet het oog er ook niet gezond uit. Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan, ook omdat ze slap is/was!

Wat had je voor de haaruitval gekregen trouwens?

aangepast door Jsmn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn inderdaad niet echt duidelijke foto's, maar voor zover ik zie zijn de keutels inderdaad niet rond en ziet het oog er ook niet gezond uit. Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan, ook omdat ze slap is/was!

Wat had je voor de haaruitval gekregen trouwens?

ze raade ons aan om bij de dierenwinkel anti-parasiet 150 te halen, werkt 4 weken tegen wormen, luizen en schurftmijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze raade ons aan om bij de dierenwinkel anti-parasiet 150 te halen, werkt 4 weken tegen wormen, luizen en schurftmijt

Van dat middel is dacht ik bekend dat hij amper werkt.. Ik zou sowieso terug gaan naar de dierenarts (vandaag nog) omdat je konijn inderdaad niet gezond oogt nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en mss ander voer geven?

Ja dat sowieso. Gemengd voer is niet zo heel gezond voor konijnen. je kunt beter alleen biks geven (Dat zijn de staafjes in het voer). Een goed merk is Science Selective van Supreme, of Hope Farms als voorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag het middel niet geven aan een konijn dat niet gezond is.

en het ziet er idd niet al te best uit.

heeft je konijntje ook een natte neus?

zijn de oogjes opgezwollen of alleen vies en nattig?

ik raad je ook aan om naar een konijnkundige dierenarts te gaan want volgens mij mankeerd dit konijntje idd meer als vlooien of mijten of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in geen geval naar de dierenarts gaan, die je voor medicatie naar de dierenwinkel gestuurd heeft! Dit lijkt mij meer iets om door een konijnkundig dierenarts persoonlijk te laten behandelen dan door iemand, die zich er zo onzorgvuldig en gemakkelijk van af maakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .