Ga naar inhoud

Stil konijntje


ViolaZ

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje is sinds kort heel rustig. Dit gebeurde van de een op de andere dag. Ze was altijd superactief en bijdehand! Ze liep altijd rond te huppelen in huis en sprong ze zelfs al meteen uit haar hokje als we haar 's ochtends eten gaven. Nu kunnen we zonder toezicht de hele dag het hok open laten staan zonder dat ze ook maar iets doet.

Ze eet en drinkt nog steeds. Hoewel niet heel erg enthousiast meer. Aan haar snoepjes snuffelt ze eerst een paar minuten en haar knabbelstaaf is nu zelfs na een week nog niet op, (terwijl deze normaal na 2 dagen op zijn). Een stukje appel grist ze nog wel uit je vingers.

Plakpoep heeft ze wel een klein beetje.

Ik heb haar zelfs een paar keer buiten haar hok gezet, maar ze sprong meteen weer terug en zit alleen maar in een hoekje. Als we naar het hok toe lopen of op de bank zitten, wil ze wel nog aandacht van ons. Als je haar eenmaal aan het aaien bent zit ze heel ontspannen te genieten en als je, je hand dan weghaalt gaat ze met haar kopje onder je hand. Ze is eigenlijk nog nooit zo aanhankelijk geweest als nu.

Gister sprong vanuit haar hok opeens op de bank naast mijn vriend. Ze springt dan wel meteen weer terug in d'r hokje omdat ze het toch een beetje eng vindt. Dit heeft ze pas 2 eerder keer gedaan.

Heel vreemd dat ze niet meer haar hok uit gaat om door de woonkamer te rennen, maar wel op de bank te springen.

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik hoop wel dat ze snel weer keihard door het huis rent.

Groetjes,

Viola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een bezoekje aan de dierenarts?

Dat is toch wel de basiskennis die je moet hebben als eigenaar van een konijn. Als een konijn zich anders gedraagt, of constant stil zit, of niet meer eet en drinkt, of veel diarree heeft = altijd een DA...

Plakpoep hoort een konijn overigens niet te hebben.

Hoe oud is je konijn, wat weegt ze en wat krijgt ze te eten?

Edit; zou inderdaad ook kunnen dat ze eenzaam is, maar een konijn wat zich plotseling zo anders gedraagt, is ook vaak wat mee aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook toch even naar de dierenarts gaan om uit te sluiten dat er niks anders aan de hand is, en even naar die plakpoep laten kijken. Als blijkt dat er dan niks aan de hand is kan het idd zijn dat ze een maatje mist. Ik heb ook wel eens een konijntje dat niet lekker is en dan stil in een hoekje gaat zitten. Meestal zijn ze dan niet lekker of hebben wat verkeerds gegeten bij die van mij. Soms zijn ze gevoelig voor afwisselend eten of groente. Ook daar kan de plakpoep van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .