Ga naar inhoud

Vlekkie aan het oog geopereerd


anouska

Aanbevolen berichten

Maandag 3 mei word Vlekkie voor de 2e keer geopereerd aan zijn oog.

Het abces komt weer terug, zijn oogje begint weer te etteren.

Ben vandaag naar de da geweest voor zijn nagels te knippen en zag de DA dat zijn oog weer begon te etteren.

De 1ste keer ben ik er naar toe gegaan toen ik zag dat zijn oog dik was, toen al zij de da dat het waarschijnlijk weer terug zou komen.

De eerste keer was ik bij een andere DA geweest maar die was niet deskundig met konijnen, naar mijn inzicht.

Het oog werd alsmaar dikker ondanks de druppels die hij gaf, toen ben ik naar een andere DA gegaan.

En hij schrok wat hij zag, direkt foto's genomen, het was een groot abces achter het oog dat alleen via een operatie weg kon.

Toen heeft hij en week in de klieniek gelegen.

Ik vind het zo erg voor Vlekkie, en Ilse moet haar maatje hoop ik 1 dag missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekkie moet de nacht overblijven, hij is nog niet goed wakker, en omdat ik hier andere dieren heb lopen vonden ze het beter om een nacht te blijven.

nu wordt er een kweek gemaakt van het abces, hun zijn bang dat het Posturella is,maar ze weten het niet zeker, het bot achter het oog is ook aangetast.

Morgen om 9 uur kan ik weer bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb om 9 uur gebeld, en ze zeiden dat Vlekkie daar moest blijven, want hij eet niet en moest gedwangvoederd worden.

Toen heb ik hun uitgelecht dat hij niet gewend is in een klein kooitje en flesje water, en daarom gestrest is.

Hij loopt altijd los in huis en hij mist zijn vriendinnetje.

Nou ja dan kon ik hem vanmiddag ophalen :grrrrrr:

Nee nu haal ik hem op, (het was toen 9.30) hoelanger Vlekkie daar zit hoe gestreste hij wordt.

Dus ik gelijk in de auto gesprongen en Vlekkie opgehaalt.

Toen ik hem daar uit zijn kleine kooitje haalde en even lekker knuffelde kon ik merken dat hij ontspande.

Nu is hij dan in de woonkamer met Ilse en het gaat goed, wat dwangvoeren? hij sprint achter Ilse aan dat het een lieve lust is en heeft ook al gedronken.

Ik heb antibioticum en pijnstllers meegekregen, en met 14 dagen krijg ik de uitslag wat voor bacterie het nu is.

Sorry dat het een lang verhaal is geworden, maar moest het ff kwijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou even in de gaten dat ie goed gaat eten, maar het kan idd zijn dat ie thuis wat sneller eet. Ik had dat ook met Jones afgelopen weekend, bij de dierenarts at ze ook niet, maar thuis begon ze meteen te eten. Ik vind t wel fijn als ze daar wat langer gehouden worden als ze er slechter aan toe zijn omdat ze daar lekker in de couveuse liggen en soms infuus of iets dergelijks krijgen. Maar als dat niet meer nodig is dan is het thuis net wat vertrouwder voor ze en dat wil toch ook nog wel eens wonderen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .