Ga naar inhoud

gevonden konijn drinkt geen water


dinges

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

van de week heb ik een topic geopend bij huisvesting over dat ik een konijn opvang die gevonden is.

van de eigenaar nog steeds geen spoor helaas dus hij verblijft nog steeds bij mij.

het beestje had eerst plakpoep, nu gewone keutels, wel heel kleine.

eet goed biks, hooi en groenvoer.

alleen het water.. dat drinkt ie gewoon niet.

heb ook al bedacht dat ie misschien niet weet hoe ie dat uit een drinkfles moet krijgen.

dus bakje water erbij gezet.

dit gooit ie eerder om dan dat eruit gedronken word.

ik maak steeds het groenvoer nat, zodat er toch vocht binnenkomt.

konijn toont nog geen tekenen van uitdroging en eet het groenvoer ook goed op, biks en hooi ook.

maar nu vind ik dat het toch wel lang begint te duren dat ie zelf gaat drinken.

wel al paar keer dwangdrinken met een spuitje gegeven, maar konijn doet gewoon bek niet open waardoor alles erlangs loopt.

denk wel dat ie daardoor uiteindelijk wel vocht binnenkrijgt, want het beestje wast zich wel gewoon.

iemand tips hoe dat het konijn toch voldoende vocht binnen kan krijgen ?

bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja misschien wel

maar moet zeggen dat als het er ooit echt lang staat het bakje met drinken

en dan drinkt ie er ook niet uit

en dan op een gegeven moment is ie leeg en beetje scheef, dus ja uit gedronken of omgegooid ?

ik weet het niet

maar ben beetje bang voor verstopping, keutels worden niet kleiner gelukkig en zijn ook nog goed van vorm

morgen bel ik voor de zekerheid toch even met dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja witlof is ook zeer gewild !

en de keutels blijven ook hetzelfde

maar blijf het in de gaten houden

en blijf witlof nat maken

vanmorgen zat nog klein laagje water in drinkbakje en leek niet omgestoten dus wie weet drinkt ie er toch wel uit als wij niet kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo bunny ranch chanty

ja daar heb ik ook al aan gedacht

en moet zeggen dat er nu steeds een klein laagje water in het bakje staat zonder dat ie scheef staat van het omgooien

en steeds als ik het bijvul zit er uiteindelijk weer een klein laagje water in

ik geef nu weinig biks en voor de rest hetzelfde

en het konijntje eet het op en keutels blijven ook hetzelfde dus gaat nu toch goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken meer konijntjes die geen water drinken, mijn collega van me werk die is er na een jaar gewoonweg mee gestopt om water in het hok te zetten de twee nijnen keken er nooit naar om.

Ze krijgen wel alleen groenvoer, wat hij in het water dompelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kun je banaan of zo aan de fles smeeren zodat hij het eraf likt misschien doordat hij aan de fles likt om de banaan eraf telikken en er dan ook water mee komt dat hij uit eindelijk toch gaat drinken.

ik hoop dat je het een beetje snapt wat ik schrijf.(beetje last van deslectie of zoiets)

succes met het nijntje.

groetjes tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .