Ga naar inhoud

Inenting veel stress


Lyra

Aanbevolen berichten

Kyro wordt vandaag voor de tweede keer ingeënt. De eerste keer was dit paniek, paniek en nog eens paniek. Ze moesten hem met z'n tweeën vast houden en ik kon zien dat de spuitjes hem echt pijn deden.

Nu vraag ik me af, is er iets wat ik kan doen zodat deze hele gebeurtenis niet zo'n trauma ervaring voor hem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt heel stom misschien, maar je zegt dat ze hem met zijn tweeën moesten vasthouden. Hielp jij niet met vasthouden.

Wat mijn inziens altijd helpt is als ze op de tafel staan dat jij degene bent die met je hand haar oogjes en snuit afdekt. Dat ze je geur kan ruiken.

En wat mijn DA altijd goed toelaat is dat ik mijn konijnen eerst zelf op hun gemak stel door even te aaien en te knuffelen voor hij zijn handen uitsteekt. (Oké, dat dwing ik ook af, maar een KKDA zal dat zeker toelaten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts vertelde tijdens het enten (dat gelukkig hier wel goed ging) dat ze soms konijnen hebben die zo gestresst zijn dat ze ze in hun transportmand laten (als de bovenkant er af kan) en ze daarin bevoelen, bekijken en enten. Niet mee slepen of tillen, gewoon laten zitten. En een enkele keer was een konijn te gevloerd om te enten. Terugkomen of even in de ziekenboeg gebeurde daar ook wel eens.

Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed (genoeg)! Zo zielig die stress...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .