Ga naar inhoud

nou weet ik het even niet meer


diddy4

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

We hebben ons Wuppie nu ruim een jaar en op wat "kleine" kwaaltjes na gaat het hartstikke goed.

Ze is hartstikke tevreden, eet goed, plast goed (binnenkort komt er een vriendje daus dan gaat het nog beter )

Ze heeft al een paar keer een vorm van plakpoep beginnende diarre gehad na het geven van teveel eten. Dit hebben we kunnen achterhalen en het gaat goed.

Ze krijgt nu evenveel eten als normaal en nou had ze vanavond echt ontzettend stinkende poep. Het was geen diarree, maar ook niet mooie keutels.

Ik haar gelijk opgepakt om naar het kontje te kijken en ook hier zat allemaal opgedroogde poep aan. Met een washandje schoongemaakt ( voor zover als het ging ) Er zit nu nog wel wat, maar dat moet ik er echt uit trekken als ik het er uit wil hebben, dus heb ik het voor nu even laten zitten.

Wat moet ik doen???? Moet ik haar eten minderen en voorlopig minder brokjes geven en alleen maar hooi?

Sommige van jullie zullen hier ongetwijfeld ervaring mee hebben. MOcht ze morgen nog steeds die plakpoep hebben dan ga ik even naar de DA, maar omdat ze altijd 's avonds en 's ochtends eten krijgt vraag ik jullie advies.......

Vanavond wel/geen of minder eten geven???

Zoals ik al zei is ze verder lekker tevreden. Nu ligt ze helemaal languit op het kleed en kijkt z eme echt zo aan van: wat moet je nou:he:

Ben toch wel een beetje bezorgd eigenlijk:$:$:$

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is iets over de 2 kilo. Krijgt elke ochtend en avond 20 gram gemengde brokken.

's middags rond een uur of 1 groenvoer ( paar bladen andijvie, witlof, peterselie en basilicum ) en onbeperkt hooi.

Af en toe een arestengel ( of hoe dat ook heet ) en een paar zonnebloempitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan dat dan ook zomaar ineens gebeuren?? Ze heeft er al een hele tijd geen last meer van.

Ik heb net weer even gekeken en het meeste poep heb ik van haar kont af kunnen krijgen dmv wegknippen.

Er zit nu nog steeds een stuk vlak bij haar anus en daar durf ik echt niet bij te komen met de schaar.

Heb met een washandje en lauw water geprobeerd, maar krijg het er echt niet af.

Mn vriend zei al dat we haar moeten wassen, maar is dit echt nodig?? Kan het niet zo zijn dat het haar groeit en dat ik het dan makkelijker af kan knippen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad overstappen op ander voer, dat sowieso. Gemengd voer staat erom bekend dat het niet echt gezond voor konijnen is. Een ander alternatief is dus gewone biks, bijvoorbeeld Hope farms supertrio. Dit kost maar circa 14/15 euro voor 15 kg en dat is heel goed te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou ik ben dus inmiddels met Wuppie naar de dierenarts geweest want de pakpoep bleef en ik vond haar toch niet zo als anders.

De dierenarts kon niks vinden. Tanden zagen er goed uit. Bij het voelen van de buik ging Wuppie wel een beetje spartelen toen ze in de buurt van haar baarmoeder kwamen, maar de dierenarts kon hier niet veel van zeggen.

Ik heb haar 2 dagen alleen op hooi en water gezet. Dit ging goed. Wel vond ik het hartstikke zielig, maar wat moet dat moet.

Sinds 2 dagen ben ik weer begonnen met wat brokjes te geven en ik ben maar gelijk begonnen met ss. Ik moest toch overstappen dus dit kwam gelijk goed uit. Ze krijgt nu 5-6 brokjes 2 x per dag omdat ik het op moet bouwen.

Ze weegt 2,3 kilo.

Nu kwam ik vanmorgen beneden en ik vond het heel erg stinken. In Wuppie haar kooi lag niks. Ik pakte Wup op en ja hoor het was weer zover. Ze zat weer onder!!

Nou vermoed ik toch dat het een gedeelte van haar blindedarmkeutels zijn.

Ik heb haar gewassen ( wat ze trouwens heerlijk vond ) en maar weer gelijk geminderd met het eten..... Maar ze krijgt al zo weinig.

Zou ze echt te dik zijn zodat ze er niet meer bij kan? Heeft er iemand misschien tips wat ik verder nog kan doen? Ik kijk het het weekend nog aan en als ze het blijft houden gaat ze natuurlijk weer naar de dierenarts............................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens een ontwormingskuur proberen.

Wij hebben hier ook een konijntje dat haar bd-keutels laat liggen en een vieze kont heeft als ze last heeft van wormen.

Ik geef zelf dan altijd een kuurtje van 2 weken (1x per dag panacur, 2,5% suspensie. Dosering daarvan: 0,8 ml per kilo).

Kun je bij de da krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze krijgt al zo weinig.

Zolang jouw konijntje genoeg hooi in het hok heeft, zal hij echt niet tekort komen.

Bovendien, hooi en verse groente zijn de belangrijkste bestandsdelen van zijn menu, brokjes komen op de 3e plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, maar voor mijn gevoel krijgt ze dan zo weinig bedoel ik.:$

Verse groenten krijgt ze eigenlijk al een paar dagen niet meer. Alleen maar heel veel hooi en een stok of 10 brokjes ss per dag.

Wat voor konijn is wuppie?? Ja dat is een goede vraag. Helaas heb ik haar gekocht in de dierenwinkel waar ze zeiden dat ze een dwerghangoortje was.....

Niet dus. Ze weegt 2,3 kilo en heeft geen hangoren. Volgens mij is ze ook een kruising tussen lang en kort haar:whistle2: Maar ze neigt meer naar kort haar.

Ik kan haar wekelijks en nu dat ze in bad is geweest heeft ze ook al weer wat haar verloren.

Vanmorgen trouwens helemaal niks gevonden en heel de dag gaat het ook al goed. ( ff afkloppen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .