Ga naar inhoud

Wanneer mogen konijnen groenvoer?


NootjeC

Aanbevolen berichten

Nee hoor dat mag al wel, als je het maar langzaam opbouwt. Beginnen met een stukje groente ter grote van een postzegel. Dan kijk je hoe de keutels er daarna uitzien, als die er goed uitzien geef je de volgende dag de grote van 2 postzegels etc etc. Begin wel met rustige groentes zoals bijvoorbeeld Witlof of andijvie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, gewoon opbouwen en beginnen met 1 soort groente!

Dus ga je morgen gewoon 1 witlof halen en bouw dit eerst op.. gaat het na een week goed, dan kun je een tweede stuk groente gaan opbouwen..

Maar altijd beginnen met ene te stukje ten grootte van een postzegel en dat opbouw..ook als je met een nieuw stuk groente begint

En dan mag je konijn uiteindelijk 50 tot 100 gram groente per kilo gewicht per dag hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe altijd eerst beginnen met een klein stukje

je moet ze goed in de gaten houden of ze geen gekke drolletjes krijgen.

dan maak je de portie steeds groter totdat ze eraan gewent zijn.

Dit moet je eigenlijk bij elk groenvoer doen.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel;)

stuur gerust een berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn nog niet eens 4 weken oud en eten al een hapje mee met hun moeder.

Ik ga moeder écht niet apart zetten, als ze moet eten.

Er ligt een bordje in het hok met witlof, rucola, tomaat, komkommer en een klein stukje wortel. En ik ontdekte van de week, dat de kleine konijntjes naar beneden komen, zodra ik weer weg loop. Dan eten ze mee met hun moeder.

Gister zag ik ze ook al van de biks snoepen.

De keutels zijn goed, niets op aan te merken.

Je moet wel klein beginnen. Dus eerst een cm bij een cm witlof. Volgende dag ietsje groter en dan opbouwen. Met elke stukje groente of fruit, heel klein beginnen.

En niet alles tegelijk, beginnen met 1 soort groente en zodra ze daar een beetje aan gewend zijn, kan je het opbouwen.

Keutels blijven controleren. En ook het kontje ivm eventuele verstopping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .