Ga naar inhoud

Sam is dinsdag de klos


Flie

Aanbevolen berichten

Eindelijk is het dan echt zo ver, vorige week heb ik een afspraak gemaakt met de DA en dinsdag is hij aan de beurt!

Hij gaat naar Dierenkliniek de Maaspoort, bij mijn ouders om de hoek. Ik heb uiteraard uitgebreid gevraagd naar hun ervaringen. Graag nog even jullie ideeen:

- ze hebben veel ervaring met konijntjes, meerdere per week.

- in principe gebruiken ze een injectie met ketamine, maar als ik dat perse wil mag hij ook aan een gasnarcose. Ze wezen me er op dat uiteindelijk elke narcose risico's met zich meebrengt, maar dat zij in ieder geval goede ervaring hebben met deze manier, maar het uiteindelijk mijn keuze is.

- na de operatie wordt hij weer teruggehaald en komt hij op een warmhoudmatje te liggen, en zodra het goed met hem gaat komt hij op zijn eigen dekentje te liggen met eigen voer en waterfles.

- hij mag niet nuchter komen

- ik breng hem om 8.00u en om 13.00u mag ik bellen hoe het gaat

- hij krijgt daar pijnstilling maar ik krijg verder niets mee naar huis, maar hij mag alleen mee naar huis als het weer goed met hem gaat, anders mag hij nog een nachtje blijven logeren.

Ik vond het zo in ieder geval prima klinken, hebben jullie nog tips? Vind het ontzettend spannend/eng!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook Gerrit gaat dinsdag.

Onder de zelfde voorwaarden.

Bij ons doen ze het alleen onder plaatselijke verdoving, dat is in een jaar tijd niet fout gegaan, en ze doen het ook meerdere malen per week. Dus daar ben ik mee accooord gegaan. Ze doen het bij ons niet onder narcose.

Konijnen mogen nooit nuchter, dus dat klopt ook! ;)

Ik moet Gerrit om 10 uur brengen en ga hem om half 4 weer halen als het goed gaat.

Qua pijnstilling kijken ze het aan maar krijg volgens mij voor de zekerheid nog wat mee. Dat weet ik niet zeker!

Jij ook sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat zei mijn broer ook, maar daar heb ik niet naar geluisterd ;) Je doet er absoluut goed aan! Hij merkt er zelf niets van.. heeft hooguit een beetje pijn daarna maar verder niets, en dan kan er een 2e bij :D Alleen maar top! Heel veel succes he morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef! Hoop dat je niet voor nare verrassingen komt te staan! De kosten verschillen echt, bij mij in Groningen was het 80-120 euro, hier in Den Bosch (bij mijn moeder) is het 'maar' 40!!

En hier is het ook nog eens handiger, hier is een auto, toch iets fijner vervoer (en voor als ie eventueel terug naar DA zou moeten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, hij is weer thuis. Helemaal wiebelig, probeert af en toe wat te hupsen. Hij heeft al meteen een plas gedaan. Eten en drinken en poepen nog niet. Maar ik zit vol spanning naast zijn hok met laptop :) Gaat vast wel goedkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, hij is weer thuis. Helemaal wiebelig, probeert af en toe wat te hupsen. Hij heeft al meteen een plas gedaan. Eten en drinken en poepen nog niet. Maar ik zit vol spanning naast zijn hok met laptop :) Gaat vast wel goedkomen!

je hebt ketamine verdoving gedaan dus? Dan zijn ze idd hee lerg wiebelig enzo na afloop.

Komt vast allemaal goed.

Kom op Sam doe maar weer lekker eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, aangezien ze daar liever met ketamine werken en ik niet echt grote nadelen heb kunnen vinden heb ik het maar zo laten doen.

Het is echt een bink, probeerde al met zijn snuit zijn hok open te duwen (hopeloos kansloos nu, natuurlijk). En hij moet niets hebben van zijn knuffel en dekentjes! Een aai is wel helemaal fijn gelukkig. (en baasje maar zeuren dat 'ie moet eten)

Afwachten.. maar het verdwaasd hupsen hoort er gelukkig dus bij, hoe lang duurt het tot ie weer standvastig is, weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik niet .Je konijn zit in een mega drugstrip daarom is hij zo wiebelig. Hij is wakker geworden uit zijn narcose en de ketamine zorgt voor een heftige trip. (ketamine word ook door mensen gebruikt als drug)

Plaag hem gewoon met wat groenvoer, eventueel petersellie dat schijnt eetlust opwekkend te zijn. Hij moet gewoon gaan eten.

Heb je pijnstillig en dwangvoeding mee gekregen? Voor het geval dat het nodig mocht zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is ook weer thuis.

Heeft nog 5 uur nazorg bij de DA gekregen.

Eet een beetje, drinkt een beetje en hobt en springt alsof er nooit wat gebeurt is!

Zit nou een stronk witlof naar binnen te werken.

Valt me wel op dat hij zijn keutels nog wat verliest....

Kortom komt goed met t mannetje!

Fijn dat het daar ook goed is gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft met wakker worden pijnstiller en AB gehad, heb zelf wortelhapje gekocht om te kunnen dwangvoeren, just in case. Pijnstilling was niet nodig zeiden ze.. maar ze mogen evt toch ook sommige gewone 'mensen'pijnstilling als het echt nodig is? En we kunnen altijd nog terug naar de kliniek; zit hier om de hoek en bel ze zo hun bed uit, haha!

Hij heeft inmiddels al wel gepoept!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewone mensen pijnstilling kan heel gevaarlijk zijn. Moet je dan op googlen ik dacht dat ze wel aspirine mogen maar geen paracetemol zoiets. Is iets mee, maar dat zou je moet opzoeken. Konijnenmedicatie is natuur verruit het best. Ik begrijp ook niet goed waaro mveel DA's het er niet bij geven.

Maar hij eet nog steeds niets? En als je dat wortelhapje op een schaaltje voor hem zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit kreeg ook geen pijnstilling mee hoor!

Ze hebben zijn ballen weggeschroeid ofzoiets.

Weet t niet zo 123 meer sorry.

Maar hij heeft in iedergeval geen wond of wat dan ook, zijn ballen zien zwartig.

Ze hebben hem nog 5 uur daar gehouden om hem in de gaten te kunnen houden.

Hij eet en keutelt dus dat is prima!

Kortom een gelukkig konijn zonder balen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is ook weer thuis.

Heeft nog 5 uur nazorg bij de DA gekregen.

Eet een beetje, drinkt een beetje en hobt en springt alsof er nooit wat gebeurt is!

Zit nou een stronk witlof naar binnen te werken.

Valt me wel op dat hij zijn keutels nog wat verliest....

Kortom komt goed met t mannetje!

Fijn dat het daar ook goed is gegaan!

Super Lies!

En idd mocht je het niet vertrouwen gewoon je DA bellen.

Pijnstilling is ook vaak niet nodig. Met ketamine verdovingen heb ik het idee dat het zowiezo vaak langer duurt dat ze weer gaan eten. Omdat zeeigenlijk nog aan het trippe nzijn op de ketamine e nnatuurlijk totaal niet weten hoe e nwat. Stel je eens voor dat je wakker word en de hele wereld is vaag, raar en je tolt een beetje. Lijkt me pretty scary als je dan ook nog meteen moet eten.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, was een bepaalde aspirine inderdaad, had het ooit uitgezocht en geconcludeerd dat het in huis was, maar heb niet het idee dat ie nu pijn heeft ofzo, dus ga niets doen voor het nodig is :)

Eten nog niet echt, hij zit een beetje te suffen in het zonnetje en ik kom van tijd tot tijd even kijken. Laat hem verder maar wat met rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .