Ga naar inhoud

Dolce is heel erg ziek


Loesah

Aanbevolen berichten

Vandaag kwam ik bij mijn ouders, zoals meestal op vrijdag. Mijn ma ging even de konijnen eten geven en zei: goh, Dolce kwam niet naar het eten.

Bij mij gingen direct alarm bellen rinkelen en ik ben er dus meteen naar toe gelopen.

Een paar meter voor ik bij hem was dacht ik al, nee nee nee nee nee!!!! En toen ik vlakbij hem was ben ik direct terug gelopen om de telefoon te pakken omdat de DA te bellen.

Kort vertelt dat hij dikke ookleden had en lusteloos in een hoekje zat.

Ik kon direct langs komen!

Eenmaal ingeladen hoorde ik een pruttelende adem en bereidde ik me al op het ergste voor.

De da ging meteen kijken, temp meten..

Dolce krijgt zijn oogjes zelf niet meer open en toen de da er in wilde kijken zag je niks dan witte prut (pus?)

Ook zijn bekje is helemaal opgezwollen en hij heeft uitdrogings verschijnselen.

Beide da's die er waren konden niet goed beoordelen wat het was. Myx zou een kans kunnen zijn maar dat zou op een bijzondere tijd van het jaar zijn. Een bacteriele infectie is ook een mogelijkheid (valt myx daar ook onder?). Ze wilde hem toch een kans geven. Ik heb wel direct gevraagd of dit uberhaubt wel een kans zou hebben. Ze zeiden beide dat Dolce een kans verdient en dat we dan morgen kijken hoe het gaat, maar het is echt erop of eronder..

Hij heeft een antibioticum gehad, pijnstiller en flink wat vocht. Dwangvoeren leek hen niet verstandig.

Hij zit nu ook niet meer bij Belle omdat het mogelijk iets besmettelijks kan zijn.

Ik heb hem in een apart hokje gezet. Lekker een handdoek er bij. En ik heb wortelhapje voor hem gehaald omdat hij bijna niks door zijn mondje krijgt vanwege de dikte. Hier heeft hij wel een klein beetje, met pijn en moeite van opgelikt.

Morgen om 11:20 moet ik met hem terug. Het is dan noodzakelijk dat er minimaal een klein beetje verbetering is.. anders tja..

Ik kan hem ook echt niet zo zien lijden en heb bij de da al een traantje weg gepinkt.. pfft.. Dollie!!! (Ik noem Dolce altijd dollie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Myxomatose is een virus, dat is iets anders dan een bacterie. Met de verdere informatie daarover zal ik je niet lastig vallen. Mocht het een bacterië zijn is het misschien verstandig om te laten onderzoeken welke het is, dan kan er een specifieke AB gegeven worden en is het verstandig om Belle deze eventueel ook te geven.

AB heeft geen effect op virussen, dus als het myx is houd ik mijn hart vast.

In ieder geval heel veel succes met Dolce, ik hoop dat hij opknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet niet wat hij exact gekrgen heeft. Hij heeft nu een soort "stoot" kuur omdat ze hem ook gewoon niet echt konden onderzoeken vanwege de zwelling. Temp was wel goed.

De kundige da dacht eigenlijk meteen aan een bacteriële infectie.

Voor myx waren er een aantal dingen waar hij niet aan voldeed, vandaar dat hij dat eigenlijk wel uitsloot..

het is afwachten, hij ziet er echt zo slecht uit.. maar hij wilde dus wel wat eten, dat is wel een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is aan het vechten..

Hij wil heel graag eten, heeft net 1 brokje op waar ik bij was. Wilde van het hooi eten wat ik hem gaf...

Ik gaf hem net ook een schoteltje met zacht gemaakte biks en daar viel hij direct op aan.. hij kan alleen niet eten.. roggelt enorm als hij iets eet en is daarna volgens mij te moe om nog een hap te nemen..

Dat hij WIL eten is een goed teken. Hopelijk komt hij goed de nacht door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zat net weer zachte biksjes te eten.

Maar hij roggelt dan inderdaad enorm en kan dan dus ook ff niet ademen.

Alles is opgezwollen daar.

Morgen moet ik terug en ik zal het eens voorstellen aan de da, wat betrefd dat infuus, mocht de zwelling dan niet minder zijn.

Dwangvoeren hebben ze het inderdaad wel over gehad, maar vanwege de mate van de zwelling was het inderdaad niet verstandig.

Dat hij iets eet is prima, het gaat alleen erg langzaam.

Op naar morgen.. hopen dat hij de nacht door komt..

Hij zal ook wel bang zijn, kan zijn ogen niet open doen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor al jullie lieve reacties!!

Morgen zie ik hem denk ik pas in de loop van de ochtend. Hij woont bij mijn ouders en ga hem ophalem om vervolgens naar de da te gaan.

Ik ben vannacht dus niet bij hem. Van de ene kant baal ik daar van, van de andere kant kan ik toch niks meer voor hem doen als dat ik al doe. Hem meenemen naar mijn huis is ook geen optie. Ten eerste niet omdat het te stresvol is en ten tweede omdat de kans bestaat dat het besmettelijk is en ik mijn konijnen bij mij thuis niet in gevaar wil brengen. Hij zit nu ook ver van de andere konijnen bij mijn ouders af... ivm met dat eventuele besmettingsgevaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfft ik weet niet eens of hij de nacht doorgekomen is.. ben namelijk in mijn eigen huisje en hij woont bij mijn ouders.. ik heb ze nog niet gebelt want mijn ma ligt gegarandeerd nog in bed en mijn pa, tja weet ik niet..

Ik ga zo wel ff smsen denk ik, want wil eigenlijk wel heel graag weten hoe het gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .