Ga naar inhoud

Snuggel naar de DA


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat dacht ik ook.

Maargoed, ik zal verder mijn mond wel houden. Hulp word altijd gezien als commentaar en aanvallend. En tsja.. Ik ben zelf 17 maar weet echt wel wanneer mijn dieren naar een goede dierenarts moeten, wat deze die dierenarts dus niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook een konijn gehad met een gebroken teentje en dat is uiteindelijk goed genezen..

Wel foto gemaakt, uit nieuwsgierigheid.

Gebroken of niet, je zal het toch eerst met rust gaan proberen..dat was destijds waar wij ook mee naar huis gestuurd werden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:We kunnen weer on toppic.

Tja mijn mening veel woorden zijn al gezegt.

Maar mensen zo veel toppic's over de zieke konijntjes van de toppic starter. Ze zorgen er prima voor maar zodra er DA problemen komen loopt het toch niet altijd zo af zoals een normale konijnen liefhebber zou willen.

Wat mij steeds weer steekt in de toppic's van de bewuste toppic starter zijn de kosten en behandeling van de dieren. ( de toon )

De langere leden van BB die alle toppic's inmiddels kennen weten hoe die zijn afgelopen........

Ik ben zelf nog steeds van mening als je een dier in dit geval een konijn geen da en de kosten kan bieden moet je niet zoveel konijnen nemen.

Ook al is een zusje gestopt met de konijnen.....

Ze nemen heel vaak andere konijntjes in huis ook om een goed huisje te zoeken met ik weet zeker de beste bedoelingen.....maar tot er iets gebeurt dan zijn er problemen de kosten.

Ik zie dit als, ze halen zelf mede de problemen in huis.

Maar denken dus niet na wat er kan gebeuren.

Laten we wel wezen dit is ook wat je zelf gaande weg leerd in het leven.....

Ik hoop dat het goed komt met dit konijntje maar de aantal zieke konijntjes toppic's ben ik inderdaad al behoorlijk beu.

Maar goed dat is mijn mening.

Is ook een vorm van aandacht vragen.....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

José heeft wel een punt, het zijn eiegnlijk altijd dezelfde die commentaar op britt hebben... kunnen jullie niet mss haar topics gewoon overslaan of zo?

Wellicht kunnen jullie eens rekening houden met gevoel voor anderen? Britt en José worden hier ff lekker afgebekt! Fijn hoor!

Joepie gezellig bunnybunchen... Yeah right!

Misschien omdat wij de enigen zijn die het DURVEN te zeggen? Omdat ze anders door de haas&ko-Saf-Joseclan worden uitgemaakt voor zeurders, omdat we het blijkbaar 'op Britt hebben gemunt'. Doe je ogen eens open.

Het valt wel heel erg op, en daarmee helpen jullie Britt, en haar konijnen al helemaal niet.

Topics overslaan, omdat ze niks wil doen met adviezen? Gewoon maar konijntjes in de shit laten zitten? Had wel meer verwacht van een 'opvang'. Bovendien: als er iemand niet rekening houd met het gevoel van anderen zijn het Britt en Jose zelf, die elke kritiek opvatten als een persoonlijke aanval. Dat ligt aan henzelf en niet aan ons.

Ik duim in ieder geval voor Snuggel, ik hoop dat het arme beestje er snel bovenop komt. Het is overduidelijk dat het arme beestje pijn heeft.

aangepast door Cassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat wij de enigen zijn die het DURVEN te zeggen? Omdat ze anders door de haas&ko-Saf-Joseclan worden uitgemaakt voor zeurders, omdat we het blijkbaar 'op Britt hebben gemunt'. Doe je ogen eens open.

Het valt wel heel erg op, en daarmee helpen jullie Britt, en haar konijnen al helemaal niet.

Haas&ko/Saf/Josee zijn wel degenen die ook buiten BB zeer regelmatig contact hebben met Britt en er ook zelfs naartoe gaan als er hulp nodig is. Waar velen kritiek geven op een toon tegen een jong meisje omdat men vind dat hun manier de enige juiste zou moeten zijn, bieden zij niet de helpende hand. Er zijn velen wegen die naar Rome lijden, vooral als het gaat om degene die de kar moet trekken niet alle mogelijkheden heeft om het te doen zoals velen het misschien zouden willen zien. Dat wilt niet zeggen dat Britt haar oprechte liefde voor dieren minder is dan van anderen hier.

Britt schiet zelf niks op met een discussie als deze en Snuggel al helemaal niet.

Een oordeel is snel gemaakt, maar denk eens in... wat zou jij willen doen en kunnen doen als je in haar schoenen staat, en het gevoel wat daarbij komt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je berichtje nog niet gelezen BRC, dat bedoel ik dus. Dieren zijn afhankelijk van ons mensen, en als wij niet adequaat voor ze kunnen zorgen (liefde is niet genoeg, een ziek kind laat je ook niet 3 maanden ziek rondlopen) dan moeten we geen dieren nemen, of in ieder geval niet zoveel. Nu is er weer een nijn bij, Belgium, en dan snap ik dat de kosten de pan uit rijzen.. Konijntje is nog meegekomen ook, omdat ze per se dat hok wilden hebben. Dat ik daar met mijn verstand niet bij kan, lijkt mij niet geheel onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest die van jou toen ook in een kleiner hok Zaza?

Dat werd als mogelijkheid aangeboden, maar aangezien het een rustig konijn was, ze in een groep zat en gewend was om gewoon in de tuin los te lopen, was een (klein) hok geen optie.

Als ik nu weer een konijn zou hebben met iets soortgelijks, zou ik in eerste instantie geen foto laten maken, maar gewoon even afwachten met pijnstilling.....Hetzelfde als de dierenarts Britt heeft gezegd dus.

Die foto NU, heeft toch geen nut. De behandeling met of zonder foto, breuk of geen breuk, blijft namelijk hetzelfde...

Dan zou ik een foto laten maken indien amputatie als enige mogelijkheid over zou blijven.

Of nee, dat zeg ik verkeerd..

Dan zou ik een foto laten maken indien er na rust geen verbetering op zou treden en het konijn hinder van zijn blessure zou hebben, waardoor een behandelingskeuze gemaakt MOET worden, omdat bij botbreuk of peesbreuk de behandeling zou verschillen.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haas&ko/Saf/Josee zijn wel degenen die ook buiten BB zeer regelmatig contact hebben met Britt en er ook zelfs naartoe gaan als er hulp nodig is. Waar velen kritiek geven op een toon tegen een jong meisje omdat men vind dat hun manier de enige juiste zou moeten zijn, bieden zij niet de helpende hand. Er zijn velen wegen die naar Rome lijden, vooral als het gaat om degene die de kar moet trekken niet alle mogelijkheden heeft om het te doen zoals velen het misschien zouden willen zien. Dat wilt niet zeggen dat Britt haar oprechte liefde voor dieren minder is dan van anderen hier.

Britt schiet zelf niks op met een discussie als deze en Snuggel al helemaal niet.

Een oordeel is snel gemaakt, maar denk eens in... wat zou jij willen doen en kunnen doen als je in haar schoenen staat, en het gevoel wat daarbij komt kijken.

Begrijp me goed, Lianne. Ik zal heel snel rekening houden met iemand situatie, maar denk je dat de konijnen iets opschieten met de goede bedoelingen van Saf, Jose en Haas&Ko?

Ik twijfel ook niet aan Britt's liefde voor haar konijnen, ik vind alleen dat als je de middelen niet hebt om voor ze te zorgen, je dat of niet moet doen, of met minder konijnen zodat het WEL lukt.

Dat is geen raar advies. Dieren zijn nu eenmaal afhankelijk van ons, en die hebben hier niks aan.

Er zijn zat jonge meiden hier, ik noem een Sascha en een Melissa, die prima voor hun kleintjes kunnen zorgen en die zijn niet veel ouder dan Britt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met jerom wilde ik in eerste instantie ook geen foto maken, maar ze wisten niet precies waar de breuk zat, konden hem niet voelen, dus bij jerom zou er dan een mogelijkheid zijn dat zijn been gebroken was en dan zou er een pin in hebben gekund. Maarja uiteindelijk dan toch een foto laten maken en toen was het zijn bekken, dus moest het ook over gaan met rust.

Maarja met een gebroken teen kun je zowieso niet veel lijkt me. Idd hopen dat het over gaat. Hopelijk werkt dat voor snuggel.

Over de rest heb ik ook wel een mening, maar daar zit niemand op te wachten hihi ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me goed, Lianne. Ik zal heel snel rekening houden met iemand situatie, maar denk je dat de konijnen iets opschieten met de goede bedoelingen van Saf, Jose en Haas&Ko?

Ik twijfel ook niet aan Britt's liefde voor haar konijnen, ik vind alleen dat als je de middelen niet hebt om voor ze te zorgen, je dat of niet moet doen, of met minder konijnen zodat het WEL lukt.

Dat is geen raar advies. Dieren zijn nu eenmaal afhankelijk van ons, en die hebben hier niks aan.

Er zijn zat jonge meiden hier, ik noem een Sascha en een Melissa, die prima voor hun kleintjes kunnen zorgen en die zijn niet veel ouder dan Britt.

Cassie, zolang jij geen idee hebt wat de goede bedoelingen van anderen inhouden is het verstandig om daar niet gelijk over te oordelen. Zo is Belgium via Haas&Ko inmiddels gereserveerd voor een nieuw huisje, dat staat op de website van Haas&Ko.

Britt is de afgelopen maanden door schade en schande al veel wijzer geworden, dat had inderdaad lang niet altijd zo hoeven lopen. Maar geleerd heeft ze er zeker wel van, kijk eens wat een verschil het al is.

Maar met een discussie dat ze weer dieren moet wegdoen, schiet Snuggel nu ook niks mee op. Er mogen misschien dan wel andere meiden zijn op BB die niet veel ouder zijn, maar zij kunnen voor zover ik weet wel op support rekenen van hun ouder(s).

I rest my case, want aan een verdergaande discussie hierover schieten we niks op in gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, ik laat het hier ook bij. De konijnen worden er inderdaad niet veel beter van.

Fijn dat Belgium nu eindelijk na dat heen en weer gesleep een goed huisje krijgt, dat is zeker positief.

Ik ben op de hoogte van de situatie en dan moet je soms een minder egoistische keuze maken, hoe rot het ook is.

On-topic:

Als hij zo stilletjes in een hoekje blijft zitten, zou ik toch oppassen. De pijnstiller zou nu toch wel moeten werken, al blijft het natuurlijk ongemakkelijk voor een nijn. Misschien dat je anders wat aan het trappetje kan doen? Schijnen meer nijnen problemen mee te hebben dat het trappetje te smal/steil is.

Zo kan je het bijv. oplossen door het trappetje weg te halen en een soort stapstenen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf om die reden de trappetjes in mijn hok verand door plateau.

Het enige wat ik nog even kwijt wilde over de discussie van gisteravond/nacht. Is dat ik het lovenswaardig vond dat bijvoorbeeld Cassie en Heidy nog steeds Britt adviezen willen geven en vind hun adviezen ook nagenoeg altijd goed. Ook vind ik het lovenswaardig van Britt dat ze toch elke keer middels een topic advies vraagt. Ik erken zeker het feit dat het soms wat langer duurt voor ze een advies aanneemt.

En ik heb zelf ook al meer dan eens aangegeven af en toe te twijfelen aan de konijnkundigheid van de DA waar ze naar toe gaat. Zij nzeker gevallen aan de orde geweest die mijn DA anders had aangepakt.

Het is overigens gee nniet durven Cassie. Iets afbreken is nagenoeg altijd makkelijker dan iets constructiefs op proberen te bouwen. Dat is een manier van reageren en een bepaalde mentaliteit. Een karaktertrek. De bedoeling is het zelfde maar de insteek anders. Ik denk dat er meer "durf" voor nodig is om niet te oordelen maar proberen een manier te vinden die het beste past bij de TS. E ndat indien gewenst iets aanpassen.

Ik ken Britt situatie inderdaad en ben er nu enkele keren geweest. Heb zelf een door haar gered konijn in huis genomen. Dat maakt niet dat ze dus "minder" met dieren om mag gaa nals jij of ik. En als ik die illusie gewekt heb spijt me dat zeer.

Ik denk alleen, nee dat weet ik zeker dat zij in haar situatie echt nagenoeg het mogelijk doet van wat ze kan en misschien nog wel belangrijker mag. Dat is iets wat niet iedereen kan weten hier op het forum en daarom begrijp ik ook jullie reactie wel en vind ik het juist sjiek dat jullie toch advies blijven geven. Wegblijven en je kop in het zand steken is immers makkelijker. Maar die achtergrond kennis maakt wel dat ik er inderdaad op een andere manier mee om ga.

Maar veroordelen zonder een persoonlijke situatie van iemand te kennen is altijd erg gevaarlijk en werkt meestal averrechts.

En wat betreft Belgium, tsja ik vind het erg goed dat Britt dat konijn daar heeft weg genomen, opgevangen heeft en medische zorg gegeven heeft die ze nodig had en heel zeker niet gekregen had. Wat geeft iemand het recht om een konijn wel of niet op te vangen en op welke manier dan ook? Ik denk dat ze Belgium, mijn Lies en enkele andere konijnen die ze zo geholpen heeft daarmee heel erg geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt had aangegeven interesse te hebben in het hok, dit was alleen te koop met konijn. Zoveel gaven deze mensen om het konijn... het hok te koop zetten, maar alleen in combinatie met het konijn, had Britt het konijn in het bos gezet dan had het deze mensen waarschijnlijk nog niet uitgemaakt. Britt heeft toen meteen contact met mij opgenomen en ik heb haar toen gezegd dat ze het konijntje gewoon mee moest nemen. Ze wilde er eerst zelf een plekje voor zoeken, maar dat lukte niet. Nu is ze via Britt in de opvang gekomen, ze heeft toen wel even moeten wachten totdat er plek was, maar stond al op de site erbij. Momenteel wordt ze gekoppeld, een maatje heeft dit konijntje nog nooit gehad. Hoeveel slechter is Belgium geworden?

Britt is met Snuggle naar de DA geweest en er is een behandeling gestart. laten we eerst een wachten wat dat brengt en bij voorbaat Britt met de grond gelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig.. Het was idd niet slim dat ik dat konijn er bij had genomen, maar ik heb er zeer zeker mijn best voor gedaan. ik ben zelf nog naar de DA geweest. ook om een zalfje te halen. Als ik hier een konijn neem waar ik een goed tehuis voor zoek, ga ik er zeer zeker naar de DA toe.

Wat Snuggel betreft, mocht de pijnstilling niet helpen ga ik denk ik wel een foto maken en miss amputatie. maar dan moet ik toestemming krijgen van mijn ouders. Ik sta er helemaal alleen voor .. Ik doe mijn best, en begin niet weer over dat ik konijnen weg meot doen. mijn konijnen is het enigste wat ik heb en dat is het belangrijkste in mijn leven. Nu kunnen jullie Haas&Ko/Saf/ Jose wel weer de schuld geven, maar hun zijn bij mij geweest en weten ervan.

Ik ben het alleen zo spuugzat dat ik altijd commentaar krijg ( altahns voor mij gevoel ), ik zat er zoiezo aan te denken om een topic te openen maar ik kon het niet laten, omdat ik vind dat julile wel het recht hebben om het te weten.

Snuggel is een konijnvan 6 jaar, ik denk ook aan zijn leeftijd. ik weet niet of Snuggel vaker onder narcose is geweest, en aangezien zijn leeftijd neem ik de risico misschien niet, en dat is alleen omdat ik het konijn niet wil kwijt raken. Wat betreft geld dat hebben wij wel, daarvoor handel ik in kooien. Maar ik vind het zo stom dat jullie ( sommige leden ) gaan zeggen heo ze aflopen. Ik weet hoe dat was, en ik probeer dat te voorkomen, daarom dat ik handel.

Ik weet alleen niet meer wat ik hier moet zeggen, Hier kom ik niet verder mee & Snuggel helemaal niet. en weer beginnen jullie over een andere DA. ik blij bij mijn DA. en mocht ik naar en andere willen moet ik toch vervoer hebben ?!?!+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moedergevoelens, Jose? Ga dan ergens anders oefenen.

Off-Topic --> Cassie jij weet niet waar je over praat & moet uitkijken met dit soort opmerkingen.

Gebrek aan levenservaring, denk ik dan maar, anders had je dit soort opmerkingen nooit geplaatst.

On-Topic --> ik ga verder niet meer in op de nutteloze discussie.

Saf & Haas&Ko hebben alles perfect verwoord, hier heb ik niets meer aan toe te voegen.

Het is gewoon ontzettend sneu & triest dat mede-bb-leden gewoon bang zijn om hier een topic te openen met vragen, bang voor dit soort reacties.

Helaas wordt hun angst ook iedere keer weer werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .