Ga naar inhoud

Wie weet wat mijn Zozoo heeft???


Leoni en Zozoo

Aanbevolen berichten

ik heb bij de boerenbond anti-parasiet 150

van het merk beaphar gekocht.

het is voor ter bestrijding van spoel- en zweepwormen, mijten en luizen.

voor bij konijnen, cavia's, ratten, chinchilla's en fretten.

groetjes

die is maar heel zwak en werkt niet ;) maar van d stronghold heb je niet altijd de kitten nodig. die is tot 2.5 kg ook konijnen boven de 2.5 kg moeten een zwaardere hebben, anders werkt het niet (heb ervaring:P eens stornghold kitten aan Gijs gegeven en 1 of 2 weken later zat ik bij de DA en bleek hij oormijt te hebben. Toen bleek dat het dus niet de goede dosering was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het echt vachtmijt kan zijn... Dan is het toch vreemd dat er kale plekken bij de ogen en het geslacht zitten?

Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere konijnkundige dierenarts gaan.

Ik denk ook niet dat dit vachtmijt is.

Mijn Pumbaa heeft 2 x fikse vachtmijt gehad & dat zag er heel anders uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt wel wat op wat Sjakie heeft. Sjakie heeft mogelijk (!) een beginnende syfilis, DA (KK) zei dat het niet een fullblown beeld was, maar dat het er wel op leek. En heeft daarom wel behandeling voor syfilis ingezet. Sjakie wordt behandeld met penicilline injecties (duplocilline) en een oogzalf (terramycin). Zijn oog was nog dikker dan die van Zozoo en hij ziet er nu een stuk beter uit. Dus 100% zeker zijn we niet van de syfilis, feit is wel dat de behandeling aanslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel een foto van het geslacht willen zien.....

Syphilis gaat meestal gepaard met korsten en kaalheid zowel bij de anus, neus of ogen.

Ik denk ook dat hier iets anders aan de hand is dan Syphilis.

Ik heb geen foto van het geslacht kunnen maken. Hij vind het namelijk niet leuk om opgepakt te worden... En is ook erg lastig om wanneer ik hem vast heb een foto te maken. De omschrijving is als volgt: Het ziet er kaal uit, roze van kleur en zonder korsten of andere plekken. De DA zei dat het zeker geen Syphilis is en dat het misschien door stres kan komen. Zelf vind ik dat raar, want hij heeft volgens mij haast nooit stress. Alleen misschien in een periode dat Puk (onze voedster) hem steeds zat te berijden, wellicht kan dat ook stress veroorzaken? Puk doet het gelukkig haast niet meer, maar wordt toch over 2 weken gecastreerd vanwege evt. baarmoederkanker en het voorkomen van schijnzwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even kijken hoe ze op elkaar reageren.

Als ze gewoon lief zijn tegen elkaar en de voedster laat zien dat ze het fijn vind dan kun je ze gewoon samen laten.

Mijn koppel is niet uit elkaar geweest (kunnen niet zonder elkaar) maar ik heb ook wel eens gelezen dat de voedster er geen zin had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .