Ga naar inhoud

dosering echinacea


Esjes

Aanbevolen berichten

Omdat Kor weeral last heeft van een snotneus, heeft de DA me aangeraden om echinacea te geven.

Ik weet alleen niet hoeveel ik juist moet geven.

Omdat ze in een groepje zitten, is het onmogelijk om alleen Kor te geven, ze zullen alle 4 echinacea krijgen.

Ik heb 1 konijntje van 1,3 kg; 1 van 1,4 kg; 1 van 1,9 kg en 1 van 2,5 kg --> samen dus 7,1 kg konijn.

Op mijn flesje Echinaforce van A. Vogel staat:

Echinacea purpurea herba ø 95,0%

Echinacea purpurea radix ø5,0%

Ethanolum ca 65% v/v

Alcoholgehalte 65% v/v

Ik zou het in hun drinkwater doen. Ze krijgen dagelijks 1000ml water waarvan ze ongeveer 500ml opdrinken.

Weet iemand hoeveel druppels ze dagelijks mogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mn katten als het nodig is 4 druppels per dag over het voer(wat maar 1 keer is voorgekomen toen Jes dr nies terugkreeg) al is de een zwaarder als de ander, de poezen rond de 4 kilo en Red is 6 kilo.

Zou het met mate geven het is best heftig spul, bij overdosering krijg je hartkloppingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De druppeltjes in het drinkwater vind ik makkelijker, Kor heeft momenteel superveel schrik van ons en verstopt zich als we in de buurt komen :( (Hij heeft net een AB-kuur tegen snot achter de rug, en vind dit vreselijk!)

Ik zou de andere konijntjes toch ook echinacea willen geven hoor. Als Kor weer iets op doet, dan hebben de anderen ook iets meer weerstand en zullen ze het (hopelijk) niet zo snel over krijgen...

Ik bel morgen wel even met de DA, die zal me wel kunnen helpen met de juiste dosering

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de site van konijnenbelangen:

ECHINACEA als weerstandsverhoger

Om de weerstand tegen ziekten op peil te houden kan af en toe een kuur gegeven worden gedurende 5 dagen. Dan 8 druppels Echinacea in het drinkwater, elke dag vernieuwen. Het konijn hoeft het water niet allemaal op te drinken, zelfs een paar slokken is al genoeg.

Of 5 druppels op een stukje brood, appel etc., 3x daags.

Om beginnende ziekte de kop in te drukken de weerstand verhogen door lange tijd genoemde dosering te geven. Bij bijvoorbeeld niezen zonder natte neus, en met behoud van opgewektheid, eetlust enz. doorgeven tot de klacht is verdwenen.

Als na 10-14 dagen nog geen verbetering is opgetreden, dan is Echinacea niet voldoende omdat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .