Ga naar inhoud

Nijntje terug ziek !


Aanbevolen berichten

Net terug van de DA met Nijntje.

In november had ze een onsteking en kreeg ze Baytril.

Eind december terug ziek (terug Baytril) en bleek dat ze een baarmoederonsteking had.

Begin januari is ze dan gecastreerd en dat is allemaal goed verlopen.

Nu heeft ze volgende symptomen :

- ze eet niet meer

- heeft een temperatuur van 34,6°C !

- ze ruit enorm hard (nog nooit eerder gezien)

- ze knarsetand

- er komt pus uit haar vagina

- ze is 100 gr afgevallen

Voldoende redenen dus om naar de DA te gaan, gisteren leek ze nog ok.

Onze konijnkundige DA is op congres, dus hadden we een collega die niet echt konijnkundig is.

Ze heeft terug antibiotica gegeven, nu Eusaprim, maar ze weet niet wat de oorzaak van de onsteking is.

En we moeten haar terug Metacam en Cisaral geven.

We hebben haar terug binnen gezet en een warme kruik gegeven en haar medicatie en laten haar nu even met rust.

Iemand nog tips ?

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blaasontsteking met pus.....heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Kan je zelf haar temperatuur af en toe kontroleren;hij mag niet veel lager meer...

Eet ze nog zelf en keuteld ze nog?

We kunnen haar zelf temperaturen, maar we laten haar momenteel liever even met rust. Ze ligt wel lekker tegen haar warme kruik aan en ze staat binnen, dus ik hoop dat haar temperatuur nu hoger is.

Ze heeft nog steeds niets gegeten of gekeuteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook eventueel dwangvoer in huis?

Ik zit te denken......kan dit een reaktie zijn op de eventuele hechtingen (die binnenwaardse)....dat het lichaam die niet verdraagd?

Ik weet het niet hoor maar probeer mee te denken....wel fijn dat ze iets opknapt!

Kom op Nijntje! Je moet beter worden hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net 2 takjes peterselie met smaak opgesmuld ! :bounce:

Ik denk dat het een combinatie van 2 dingen is.

Ze heeft duidelijk een infectie, maar die kan misschien ook uitwendig veroorzaakt zijn door haar slechte hygiëne en plakpoep vorig weekend... (of door die hechtdraadjes..)

Dat is gisteren allemaal proper gemaakt en ontsmet.

Maar ze heeft ook dezelfde symptomen als Billy vorig jaar had, toen hij ook hevig in de rui was en verstopt, die lage temperatuur en niet willen eten bv. Ook al had ik uit voorzorg al enkele dagen prozyme gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze krijgt Metacam, 2x per dag.

Ik denk echt dat het een verstopping is (was).

Haar temperatuur is terug gestegen naar 38,6°C. :yes:

En het is alsof ze het weet, ze wil alleen groenvoer eten, hooi en biks laat ze gewoon liggen.

Jammer genoeg moeten we haar wel veel storen voor haar medicatie, 2x Metacam, 2x antibiotica en 3x Cisaral/dag.

De Metacam vindt ze lekker, maar de rest...

Maar het gaat beter met haar dan verwacht !

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn flinke meid huppelt weer terug vrolijk in de ren bij Choco en Billy.

Eten is terug haar prioriteit in het leven ! :mdr:

Ze had dus zeker een verstopping en er is niets meer van pus te zien, maar ze krijgt nog steeds antibiotica.

We blijven haar natuurlijk goed in het oog houden en binnenkort moet ze terug naar de DA voor haar inentingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .