Ga naar inhoud

Heeft mijn konijntje een ziekte? Help mij!


Leoni en Zozoo

Aanbevolen berichten

Mijn konijn `Zozoo´ is bij zijn ogen en snuit kaal geworden. In eerste instantie dacht ik dat het door mijn andere konijn ´Puk´ kwam, dat zij hem kaal plukte of likte want ze likken elkaar wat af... maar nu begin ik toch te twijfelen of het geen ziekte is omdat hij ook wat magerder wordt. Ik dacht aan de ziekte Myxomatose omdat het er op lijkt behalve de opzwellingen heeft hij niet. Hij is daarvoor wel ingeent en het lijkt mij raar dat hij dat nu heeft omdat er nu haast geen vliegen of muggen zijn en het is een binnenkonijn. Heeft iemand anders een idee wat het kan zijn?

Ik wil deze week naar de dierenarts met hem alleen weet ik niet of het verstandig is dat ik hem weer ga vervoeren. Ik ben namelijk net terug van vakantie. Zozoo is nu bij mijn ouders in huis, wil hem vandaag weer ophalen. Het vervoeren is weer erg stresvol voor de konijnen dus vraag ik me af of het verstandig is dat ik hem bijv. 2 dagen later weer ga vervoeren. Vooral nu hij misschien ziek is, weet ik niet of dat een goed idee is. Wat vinden jullie? Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 2 maanden geleden begon ik te zien dat hij wat kaal werd bij zijn ogen maar toen vermoedde ik dat het door onze andere konijn kwam door het likken en evt. kleine bijtjes. Hij voelde zich nog erg levendig en at goed. Dus maakte ik me toen nog geen zorgen. Ik heb hem nu een week niet gezien maar volgens mijn moeder is hij magerder geworden. Ik ga hem vanmiddag weer zien en dan kan ik zelf zien of hij in 1 week tijd magerder is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook al aan de hand gehad bij mijn voedster. Milo likte constant aan haar oogjes (zij vond het blijkbaar ook niet erg want ze liet het altijd toe) en na een tijdje waren de haartjes rond haar oogjes weggelikt. Maar omdat ik toen ook zeker wilde zijn, ben ik nr de DA gereden. Daar hebben ze een staaltje genomen van haar vacht en nr het labo gestuurd. Ze had niets, dus kwam het echt door dat gelik. (Moets wel 2 weken op resultaat wachten) Ondertussen zijn d'er haartjes trg gegroeid en likt hij niet meer zoveel (denk trouwens niet dat je dat kan afleren)

Maar het is wel raar dat jouw konijn zou vermagerd zijn. Ik zou even afwachten tot je hem ziet en als je vindt dat het erger geworden is, zou ik niet twijfelen om nr de DA te rijden! Je kan beter zeker zijn..

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb hem vorige week niet gewogen omdat ik toen niet zag dat hij magerder werd. Hij at namelijk wel gewoon goed. Ik ben met Zozoo ongeveer 2,5 maand geleden naar de DA geweest en toen heeft de DA ook naar zijn gebit gekeken en daar was niks mis mee en zijn gewicht was ook goed. Dus vandaar dat ik niet meteen weer naar de DA ben geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puk likt ook steeds bij Zozoo´s ogen dus hopelijk komt het alleen daardoor. Ik hoop dat het mee valt dat hij magerder is geworden vorige week. Ik weet wel dat hij minder eet als hij niet thuis is. Volgens mijn moeder eet Puk veel meer dan Zozoo terwijl Zozoo thuis altijd meer eet. Misschien heimwee? Ik ga zowieso naar de DA deze week. Alleen weet ik niet of het verstandig is dat ik hem morgen al naar de DA breng omdat hij vandaag ook al vervoerd wordt. Misschien verstandiger om dat na 2/3 dagen weer te doen? Zodat hij eerst even kan bijkomen van zijn 1ste reis~?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb ik zelf ook over nagedacht. Als hij er slecht uit ziet, dan lijkt mij dat de beste optie. Ik hoop dat ik dan wel eerder van mijn werk weg kan anders ga ik het niet redden (afstand van mijn ouders huis en van de DA is namelijk wel een stuk langer) en hopelijk is er nog plek bij de DA. Ik ga in iedergeval zometeen naar mijn ouders om zelf te zien hoe hij er aan toe is. Laat het daarna weten wat ik ga doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .