Ga naar inhoud

Paar vragen


Joline20

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds bezig met het verwerken van de dood van mijn NHD, die ik helaas maar een weekje heb mogen hebben. De doodsoorzaak is helaas niet helemaal opgehelderd. Hij had last van een verstopping in zijn maagje, welke met sonderen helaas niet weg te krijgen was. Op het laatst was hij zo verzwakt na twee keer tevergeefs z'n maagje ledigen onder lichte narcose dat ik hem een spuitje heb moeten geven. Ik voel me best schuldig omdat ik met het beestje heb gereisd en bang ben dat de stress er niet goed aan hebben gedaan. Toch heb ik nog veel vragen. Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat t konijn de nacht voor de dag dat ik echt zag dat er iets goed mis was, nog dolle sprongen zat te maken in het hok, zoals hij eerder ook vaak deed. Ik snap er nog steeds weinig van. Misschien dat jullie het weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je merkt aan een konijn neit snel dat er iets mis is. het is een prooidoer en het is dus ook niet slim als ze bij elk pijntje zielig in een hoekje gaan zitten. Je moet dus erg goed kijken wil je wat zien. een andere zithouding, snellere ademhaling, knasrsetanden en wat nog het makkelijkst te merken is niet of minder eten. Dat is het eerste wat een konijn zal laten als er iets niet helemaal in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je ander voer dan de vorige eigenaar? En ben je te snel overgestapt? Dit was waarschijnlijk ook de doodsoorzaak bij mijn konijnen, welke ik ook maar een week heb gehad. En vooral omdat ik van SS/HF van de opvang naar gemengd ben gegaan, is erg slecht voor een konijn, kunnen de darmen sterk op reageren en gaan ontsteken.

Nu heb ik natuurlijk geen gemengd voer meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ook dat is een raadsel, ik heb gewoon huis tuin en keuken biks gegeven en dat kreeg ie ook op de kinderboerderij waar ie vandaan kwam. Ook kreeg hij daar al hooi en bij mij ook, dus dat is ook geen overgang geweest =/ Mag ik je vragen waar jou konijnen last van kregen toen ze ziek werden? Ik zit er nogal mee in mijn maag dat dit allemaal zo gelopen is namelijk =/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een heel topic over, het staat bij gezondheid en het heet Van Gogh. Maar hij had last van doorzichtige slijm uit zn kontje, geen keutels dus. At en dronk niet. Dronk wel uit een spuitje. Zat stil in een hoekje. Had ondertemperatuur. Heeft dwangvoeding gehad (wat dus niet mocht bij ondertemp. ik had toen nog geen KK DA). Darmen gingen steeds slechter werken. Meer dan 2 dagen niet gekeuteld, waardoor de bacterien in de darm waarschijnlijk in het bloed terrecht zijn gekomen (bloedvergiftiging). Uiteindelijk is hij aan een hartstilstand overleden, hij was toen 1 uur bij een KK DA, te laat dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee, volgens mij kan ik me jouw topic nog herinneren van vorige week. Vroeg me al af hoe het met je nijntje was gegaan. Wat rot om te horen dat ie het niet heeft gered. Veel sterkte ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Emilyrose, ik vind het nog steeds zo veemd dat hij er niet meer is, ik heb hem maar een weekje gehad. Wel apart om te horen dat van Gogh echt dezelfde symptonen had, als ik dat zo lees, behalve dan dat mijn nijn geen last had van zijn luchtwegen en van Gogh wel.

De vraag waar ik gewoon heel erg mee zit en mezelf heel schuldig over voel is of het kan dat dit alles veroorzaakt kan zijn door het reizen? Of moet er ook iets anders aan de hand zijn geweest? Of hij iets verkeerds op de kinderboerderij heeft gegeten, zou ik niet weten, volgens de vorige eigenaar was hij gewoon kerngezond.

Ik had al op een eerder topic hier gevraagd of ik kon reizen met een konijn en mensen vertelden mij dat dit geen probleem moest zijn. Klopt dit, of ben ik toch van een soort verkeerd ingelicht? Niet dat ik iemand de schuld in de schoenen wil schuiven, maar ik wil wel graag weten hoe en wat voor als ik een nieuwe nijn aanschaf =/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Gogh had waarschijnlijk niks aan zn luchtwegen, het was een uiting van pijn en stress.

Als je niet hoeft te reizen met een konijnen moet je het ook niet doen. Maar naar de DA is wel noodzakelijk. Gezonde dieren kunnen goed tegen reizen, maar als ze al zwak zijn is dat een extra stressfactor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .